Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gl.daws,F 1,eller blanding
#1
Fik min gamle han-labber aflivet i går[Sad] Jeg har stadig en anden (8 år) lab,så denne jagtsæson skulle være dækket ind mht hund. Men jeg skal jo igang med en hvalp igen inden længe,og nu er vi så lidt i tvivl. Vores gamle hund var af den gamle type,og den vi har nu er af FT typen. Egentligt har vi været rigtig glade for dem begge to,men nu hvor hvalpe-snakken er blevet aktuel,så melder spørgsmålet om hvad vi skal vælge. Min kone er til den gamle type,og jeg er nok mere til FT typen,men nu kan vi så se,at der er flere der har lavet blandinger mellem de to typer. Er der nogen der har erfaringer med disse "blandings-modeller"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Hej,

Ja jeg vil helt klart anbefale FT,eren.

Og så er denne artikel ganske interessant med hensyn til fortolkningen af "gammel" og "Ny".
http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/wp-content/uploads/2010/12/Gammeldags-Lab.pdf

Jf. artiklen kan du godt købe en "rigtig"gammeldags og få en FT'er[Big Grin]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#3
Hej Flemming,tak for linket. Perfekt,nu kan både Fruen og mig få det vi helst vil ha`!![Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Jf. artiklen kan du godt købe en "rigtig"gammeldags og få en FT'er[Big Grin]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]



And the other way around - ham her skulle være F1'er, men har statur som en rigtig lab [Wink]

[/img]

/bundgaard
Svar
#5
Citat:quote:

And the other way around - ham her skulle være F1'er, men har statur som en rigtig lab

[Image: 1dec_2009.jpg]

/bundgaard



Nu er det jo ikke størrelsen der afgør om det er en FT/F1,
men derimod om hunden er avlet på linier hvor det er de jagtlige egenskaber der er set på og ikke udseende. Hvis du kigger på Brimson på dette link: http://www.kennelhegnsager.dk/hunde/brimson så er han også en stor bred og stærk hund, men de jagtlige egenskaber er helt i top. Min den lyse er efter ham.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)