Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gebyr for udsytedelse af recept?
#1
Nok mest et spørgsmål til dyrlægerne her på VTF.

I forbindelse med at jeg skal bruge noget smertestillende(Rimadyl) til min ældste hund, har min dyrlæge oplyst at det koster 132 kr for at udstede en recept.

Er det et gebyr der opkræves til et eller andet "væsen", eller er det et ekspeditionsgebyr til dyrlægen?

...og nej det er ikke de 132 kr, men princippet. Jeg har 3 hunde og lægger derfor en ikke ubetydelig skilling hos dyrlægen i forvejen.

mvh Steen
Svar
#2
Det er vel kun rimeligt at de tager lidt for ulejligheden og ganske normalt. Hvad et rimeligt gebyr er kan der nok være mange meninger om. Vi gav 75 kr. For et par år siden. Hvis det er i forbindelse med en konsulation, som der betales for, så giver vi ikke noget for recepten.

Mvh.
Jørgen
Svar
#3
Det er et gebyr der skal dække dyrlægens arbejde ved at udskrive recepten og det ansvar der ligger i at tage beslutning om det fortsat er forsvarligt at udskrive medicin til dyret. Jeg gør meget ud af at forklare mine klienter om de regler vi har for gebyrer og forsøger at udskrive recepter der dækker indtil næste gang dyret skal tilses. Myndighederne har intet med disse gebyrer at gøre.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Hej Jørgen

Set som generel betragtning, er vi enige i at det kan være rimeligt at tage et gebyr for ulejligheden. Nu er der i dette tilfælde en historik der gør, at jeg ikke finder det passende. Derfor er mit spørgsmål stadig: hvem er modtageren af dette gebyr?
Svar
#5
Hej Uffe

Tak for svaret.

mvh
Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)