Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brugte drejebänke og fräsere - hvor?
#1
Jeg er ved at indrette et mindre hobby/reparations-värksted i kälderen og skal i den forbindelse have fundet en god drejebänk (1. prioritet) og en fräser. Drejebänken har vist sig at väre vanskelig at opspore i Sverige til rimelig pris. Jeg har ladet mig overbevise om, at en drejebänk med en pinolafstand på omkring en meter er det bedste valg - er der nogen her, der ved, hvor en sådan er til at skaffe???

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Jeg har lige været ovre hos AJ Værktøj i Tørring. Han har en web butik: http://www.ajengros.dk/shop/ Alle hans drejebænke ser faktisk ret gode ud. Jeg kender en der handler meget med den slags, og selv han synes det er ok varer.

Ellers prøv at ringe til Kurt Rasmussen Værktøjsmaskiner i Låsby. de handler med både nye og brugte maskiner til rimelige penge. De nye maskiner er oftest kinerser maskiner.

jeg har selv en drejebænk på 1m (drejelængde) der kommer fra Singapore og den kører fantastisk. Det kan da godt være at den er slidt op på den halve tid af en tysk, men til den tid kan jeg heller ikke betjene den.....:-) Og så ved jeg et sted der står en fuldstændig renoveret svensk (!) og tip top brugt fræser til salg. Privat. Læg mig en PM hvis du vil have kontakt info. Den er både mekanisk i orden og er visuelt tip top. Under renoveringen blev den bla. epoxy spartlet, slebet og malet så den nu står som en ny volvo. Jo han har for meget fritid ham der har gjort det.....
MVH
Henrik
Svar
#3
Prøv at søge på http://www.ebay.de

Der er der ofte spændende produkter, både nye og brugte.
Gid jeg havde pladsen og tiden(pengene) til at indrette værksted med drejebænk, fræser osv....
Så er der selvfølgelig lige detaljen med at kunne bruge værktøjet til andet end at lave metalspåner.......

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
ellers prøv sandfeld i herning han har meget stående
Svar
#5
Der ligger også et større foretagende som sælger brugte maskiner i avedøre. desværre kan jeg hverken huske adresse eller navn på firma. Jeg var derude ved et servicebesøg i foråret 2004 så det er da muligt det ikke ligger der mere.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Tak for de mange tips.

Nu har jeg lokaliseret (og forhandlet..) en god fräser, et godt blåneringsanläg, söjleboremaskine, bänksliber, värkstedskompressor og poleringsmaskine - men jeg mangler stadig en passende drejebänk.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
hej høgh
hvilket blåneringsanlæg fik du fat i ????
var det brugt??
er det købt i Sverige???
og hvad handles det til????

har spurgt på et nyt bruneringskar og det kostede 15,000.-(for dyrt)

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Prøv at ringe til THK maskinfabrik ved Thomas Kirk i Thisted. Jeg tror han har nogle ekstra prof bruneringskar til at stå. Og jeg tror han er til at handle med.
MVH
Henrik

Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej høgh
hvilket blåneringsanlæg fik du fat i ????
var det brugt??
er det købt i Sverige???
og hvad handles det til????

har spurgt på et nyt bruneringskar og det kostede 15,000.-(for dyrt)

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk


Svar
#9
tak

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#10
Hej Hatting

Jeg ved faktisk ikke, hvad det hedder - det er tysk og elektrisk opvarmet og med tre tanke. Prisen har jeg ikke handlet helt färdig - der indgår formentlig en hel del tusk og bytteri, så det bliver ikke vanvattigt gennemskueligt, hvad det egentlig kommer til at koste mig [Wink]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Rent faktisk kunne der også være en mulighed på den nedlagte maritime skole på Fanø, hvor staten bortauktionerer alt inventar, værktøj og klenodier m.m....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

men jeg mangler stadig en passende drejebänk.


Høgh, du har fået pm

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#13
Tak kima - jeg ringer til dem!

Ran - hvornår er Fanö-auktionen?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)