Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brunering... hvordan?
#1
Nogen det lige kan give en hurtig beskrivelse af hvordan man gør?, Da jeg mener at det er noget med at man varmer metalet op til 4-500 grader og så dybber det i olie. Eller? er jeg helt på vild spor?

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Kvinderne siger jeg er for Ung..!?
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#2
Ja, du er på vildspor [Smile] Din metode bruges dog til overfladebehandling af husholdningsartikler i stöbejern.... blånering er en kemisk proces, der involverer lavere temperaturer og lidt mere komplekse kemikaler end spildolie...ikke egnet for en kort forklaring[8D]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Nå... Og det er ikke noget man bare lige gør? kan jeg forstå. står nemlig med en gammel bajonet der skal bruners her når jeg får slebet den ren for rust...[|)]

--------------------------------------------------

HGHS-Corp ¤ Kvinderne siger jeg er for Ung..!?
-------------------------------------------------

-HGHS-Corp-

Sako 75 - 30.06 m/ 6-25x56 Millett

Brno Mod.5 - 22lr m/ 4x32 VOMZ

F. Dumolin & CieLiege - 12/70 SBS.
Svar
#4
Du kan rense den og købe noget koldbruneringsvæske eller pasta.

Det jeg har prøvet giver et pænt resultat, men holdbarheden er ikke så god som en varmbrunering, men hvis det "bare" er for at få den pænere, og den ikke skal bruges, så er koldbrunering sikkert fint nok.

Jeg har brugt koldbrunering til en af mine gamle salonrifler, da jeg ikke havde lyst til at betale flere tusind kr.(Mest Porto) for at få en riffel til kr. 200 bruneret i Danmark.
Bruneringen på den salonriffel holder fint, men skal fornys jævnligt de steder hvor der er meget slid.

Jeg kan desvære ikke huske produktnavnene, men de lokale våbenpushere her i Nuuk har en 2-3 forskellige produkter.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Kig her :

http://www.jaegerforbundet.dk/files/pdf/Sort_blaa_eller_brun.pdf

Det burde forklare [Wink]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#6
Hej
jeg har et antal opskrifter på både kold og varm bruneringer som er til at håndtere, har det interesse så send mig en besked så sender jeg en kopi

Torben
Torben
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)