Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obligatorisk kursus for jagttegnskursuslærere
#1
Jeg vil i 2014 meget gerne uddanne mig til jagttegnskursuslærer men er lidt i tvivl om hvilke muligheder der findes?

Der findes jo kurset tilbudt af Danmarks Jægerforening som jeg i første omgang har tilmeldt mig, og helst vil deltage på, men her skal jeg angive anbefalinger(?) fra "gud" og hver mand:
Anbefaling af jagtforeningsformand:
Anbefaling af jagtforening:
Anbefaling af region:
Anbefaling af koordinator i kredsen:


Jeg har gået aktivt på jagt i næsten 20 år, hagl, riffel og bue, og har altid været medlem af en jagtforening men har ikke regions/kreds, foreningsformænd eller andre "vigtige" personer i min nærmeste omgangskreds. Hvad gør man så?

Ifølge bekendtgørelsen burde der teoretisk være andre der tilbød dette kursus for kommende jagttegnsundervisere, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen på nettet...findes de? [Smile]

På forhånd tak!

/Nikolaj
Svar
#2
Finder ud af hvem de er og kontakter dem, og forklarer din situation, så burde virke.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#3
Du kunne jo også bare sende den ind uden, og beskrive din situation, som den er.
.. og at du selv betaler for kurset, og derfor ikke skal have økonomisk støtte fra din jagtforening.
Er det i øvrigt jægerforbundet, der har patent på at uddanne jagttegnslærere?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg har sendt den ind uden og skrevet direkte til kredskoordinatoren...nej det er ikke fordi jeg skal bruge økonomisk støtte af nogen art. Ville blot sikre mig at man ikke bare bliver "sorteret fra" fordi man ikke kender nogen der kender nogen.. :-)

Vi ser hvad der sker!

Tak for jeres svar...er der andre der har insider-viden hører jeg naturligvis gerne fra jer!
Svar
#5
Det undrer mig, hvis jægerforbundet har patent på jagttegnsunderviserkurser. Jagttegnet er jo et anliggende mellem Naturstyrelsen/myndighederne og jagtudøveren. Derfor burde du kunne andre kursusleverandører, hvis det glipper...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Tja.. har så lige fundet et indlæg på styrelsens hjemmeside, hvor de skriver det er sådan.
hmmm.... er jeg den eneste, der synes det er betænkeligt?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Ja, det står her: http://www.naturstyrelsen.dk/Naturopleve...rsuslaere/

Men jeg har ikke kunnet finde andre udbydere end Danmarks Jægerforbund.
Svar
#8
MONOPOL er det rette ord, lige noget for EU.

God fornøjelse.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)