Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor meget Dyre kølle spiser man
#1
Skal nytårs aften lave dyrekølle til en flok mad glade mænd. Hvormange personer strækker en kølle fra et alm størrelse dyr til.

Og hvis nogen har nogen spændene opskrifter høre jeg gerne om det

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Det kommer så sandelig an på om køllen kommer fra en kronhjort eller et rålam...

Hvis der er et almindelig voksent rådyr vil jeg sige ca. 4 mand pr. kølle..

Om min opskrift er "spændende" ved jeg nu ikke.. Jeg pjeler at fjerne hinderne, og dække den med bacon. Ligge den på rist over en drypbakke med 1/2 liter piskefløde og 1/2 liter vand i. Den skal have ca. 2 timer i kuglegrillen. Den første time overdakket med staniol (for ikke at brænde baconen af). Så putter jeg lidt grønsager i følden/vandet, og efter de 2 timer skal væsken bare jævnes og smages til, og så er der sovs.

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#3
Alt afhænger af hele menuen, forret, hovedret samt efterret.
Hvis det er en 3 retters menu, så beregn 250-300 g kød pr. voksen
Er det en 2 retters så er det 300-400 g kød pr. voksen
Er det kun 1 ret så skal du beregne 400-500 g kød pr, voksen
Men alt afhænger af, hvor meget mad, der er udover kødet, her tænker jeg på kartofler, grøntsager og brød.

Der er altid nogen der spiser mere, eller mindre en disse beregninge
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)