Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tørret skinke af vildsvin ??
#1
Jeg har set flere opskrifter på hjemmelavet tørret skinke og de tilskriver alle sammen at køllen skal være med skind på.

Er der nogen der ved om man kan benyttet en vildsvinekølle, hvor man evt. har barberet hårene af med en trimmer inden saltning ?

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#2
Man kan godt bruge vildsvinkøller, er netop i Spanien og får spist en masse af deres jamons og netop en af varienterne er vildsvin... Det har jo netop også vækket min interesse for at lave sådan en hel jamon næste gang man er heldig med et vildsvin, så h vis du vil dele dine tanker om processen for hvordan det skal laves ville det være super Smile

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#3
Jeg ved ikke for meget om det, men har hørt at luftfugtigheden i Danmark er et problem.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg ved ikke for meget om det, men har hørt at luftfugtigheden i Danmark er et problem.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



hmm ja det kan den nok, selvom det vist alligevel lykkes nogen at lave gode skinker ved at hænge dem tørt, køligt og ventileret. Jeg er mere bekymret for opbevaringen når man først har taget hul på skinken. alt hvad jeg hidtil har kunnet finde af info på nettet omkring det tilskriver at man skal skynde sig at spise den når først man har taget hul på den.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#5
Nu da nytåret er overstået må der da være en ledig celle - tør, kølig og ventileret......

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Nu da nytåret er overstået må der da være en ledig celle - tør, kølig og ventileret......

giver lugten af bræk ikke en bi smag. [xx(]



[Image: asgaard.gif]
Svar
#7
Det er ikke noget problem, mener ikke der behøver at være skind på svinet, det der er alfa/omega er den process, der ligger til grund for det endelige resultat, jeg skal sørge for at alle oplysninger er tilgængelig til dig, når du kommer næste gang.

/Rolin

PS: Et tip er Bonderøven, han laver selv disse spegeskinker, og dette i Danmark.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Det er ikke noget problem, mener ikke der behøver at være skind på svinet, det der er alfa/omega er den process, der ligger til grund for det endelige resultat, jeg skal sørge for at alle oplysninger er tilgængelig til dig, når du kommer næste gang.

/Rolin

PS: Et tip er Bonderøven, han laver selv disse spegeskinker, og dette i Danmark.

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."



Modtaget, og det er jo snart [:p]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#9
Hvis man vil tørre en skinke, må den endelig ikke hænge i træk. Så tørrer den så hurtigt, at der nærmest bliver en tør skal uden at midten tørrer. Og det kommer der ikke meget godt ud af.
En kølig kælder ville være det perfekte sted at hænge den/dem.
Glem ikke at de skal saltes først.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Er det der du hentede din nye chef.
/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#11
Nye chef har sgu humor. Det er er krav at vi griner hver dag på arbejdet.
At hun så kræver at jeg skal møde op er en helt anden sag. Det går jo noget ud over jagten.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#12
Fandt lidt læsning, lader til de ved hvad de laver.

http://www.lyng-frue.dk/skinken/

Nogen der ville have gjort noget anerledes?

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#13
Der er ikke andet at sige end tålmodighed. Har planer om at prøve det med en vildsvineskinke når der kommer en i hus.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#14
Og til trådstarter: det bliver uden skind, men forhåbentligt med et godt lag fedt fra naturens side.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#15
Har en god skinke liggende, du kunne prøve på, det er vildsvin.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#16
hmm jeg tænker at man måske bare kunne "barbere" vildsvine køllen og så lade skindet sidde på, tænker at skinken ellers vil tørre for hurtigt ud og lave en tyk hård skorpe over hele skinken.

Skinkerne fra Spanien og Italien, hænger vist nok uden skind, men de har også et større fedtlag under skindet end et vildsvin har.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)