Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den nye generation !
#21
Jess
Hvordan er det lige i dit kære USA.
Har du hørt om bydele kaldet Little Itally, Chinatown og lignende.
Der har vidst altid været en tendens til at immigranter klumper sig sammen i områder med mange af samme oprindelse. Jeg mener at have hørt om en del forskellige grupper som gennem tiden har givet det amerikanske samfund problemer. I flæng kan nævnes Italienere, irere, kinesere, mexicanere ja selv danskere har da fortvivlet forsøgt at lave små minidk steder i Usa.
Ok må dog medgive at mange af dem der i dag skaber flest udfordringer, er nok folk hvis forfædre absolut ikke flyttede frivilligt til Amerika.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Svar
#22
Ja N A, det tror jeg man ser i mange lande!
Nu er USA af en lidt anden storrelse, og ikke som DK, der jo overhovedet ikke har hverken storrelsen eller traditionerne som ideelt immigrationsland.
De omrader du navner, er narmest mest turist steder, og ikke mere farligt end. f.eks. downdown Detroit, Los Angeles osv. Problemet som i ovrige lande, er hvis man bevager sig ind i "gang" omrader, hvor abementaliteten florerer, og politiet har givet op.
Ellers er der den sadvanlige kamp om narko. Dette hovedsagligt blandt organiserede karteller, illegale indvandrere, bikers osv.

Nar man snakker om "blacks" eller efterkommere af de davarende slaver, ser man utroligt nok, at mange har problemer med at lade sig integrere, selvom de har haft muligheden over ca. 25 generationer. Her kan man blot lade fakta tale for sig selv, da ca.13,5% befolkningen her er african americans, men alligevel udgor de over 50% blandt indsatte i flere store statsfangsler. Sa kan man selv udrede resultatet nar man sammenblander sorte/hvide.

Iovrigt har jeg venner her som er "blacks", og de ryster narmest pa hovedet over mange af de andres opforsel. Faktisk er nogen blacks her, sa racistiske, at de intet vil have at gore med andre blacks, som har hvide venner...Ja man tror det er logn ikke.

Jeg skelner overhovedet ikke til folks hudfarve, kun deres opforsel. Efter 18 ar her, har jeg arbejdet sammen med folk fra aleverdens kulturer lande. Alt sammen uden gnidninger eller problemer.

Faktisk syntes jeg det er utroligt sa godt USA fungerer som immigrationsland. Der er jo ikke ret mange her, der har samme baggrund og traditioner som i DK. Man skal ogsa tanke pa, at en person fra f.eks. Oregon og en fra Texas, ikke nodvendigvis betragter den anden som "rigtig" amrikaner osv. Kulturen kan vare ligesa forskellig som mellem Norge og Holland, selvom de begge taler engelsk og bruger dollars.

Der hvor jeg tror det gar mest galt mht. indvandrere i DK, er simpelthen fordi samfundet ikke er gearet til disse fremmedkulturer. Det sociale system samt myndighederne, er for "godtroende" og "flinke" Det system DK har er myntet pa dansk kultur og traditioner, og voldtages fuldstandigt af "nydanskere" hvadenten de er ostlande eller diktaturlande der som regel har islam som jernnave.

Der stilles ikke krav med vagt bag. Hver gang de finder pa nye svindelnumre og kriminalitet, kommer det som en komplet overraskelse for bade myndigheder samt politikerne. Og mens de sa forsoger at arbejde pa en losning, bliver der blot fundet pa nye narrestreger og kriminalitet. Pladderhumanisme, uduelige ministre, politiets manglende ressourcer, venstreorienterethed, gor at det hele blot korer i ring og bider sig selv i halen.

Folgende kan ikke siges "politisk" korrekt, sa jeg siger det som jeg mener det !
Hvis du valger danmarks gastfrihed og abne arme, sa har du pligt til at folge dansk kultur og love, samt bidrage til okonomisk vakst. Hvis din religion vurderes som truende mod demokratiet samt vestlige normer og kultur, sa forbliv hvor du er, istedet for at bringe Danmark ned pa det plan du flygter fra....

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Det kan siges meget simpelt: LANGT de fleste at dem I mener der giver os problemer er ikke indvandrere, men derimod efterkommere af indvandrere, så samtlige udtalelser der går i retning af 'bliv hjemme' eller 'tag hjem' er bare en SMULE skævt på den, eftersom de ER hjemme.

At Danmark så ikke har magtet at integrere dem(Endnu en stor tak til DF!) er så noget helt andet.

50GIJESS: Denne sætning "Nar man snakker om "blacks" eller efterkommere af de davarende slaver, ser man utroligt nok, at mange har problemer med at lade sig integrere, selvom de har haft muligheden over ca. 25 generationer."

Har jeg følgende spørgsmål til:

1) I HVOR mange generationer har der været et 100% frit og ligestillet samfund mellem sorte og hvide i USA ? Jeg gætter på NUL, men selv hvis vi lader om om der er ligestilling mellem sorte og hvide nu, så taler vi om at det det har eksisteret max. én generation. Hvad mener du selv ?

2) Kender du udtrykket social arv ? Anerkender du det, eller mener du virkelig at i "the land of the free", har ALLE fra fødslen af reelt den samme mulighed for at blive USA's præsident ?

Jeg opfordrer alle der har et bare nogenlunde åbent sind til at se nogle af Jacob Holt's film/foredrag. Hvis man går rundt med skyklapper på, så er det lige meget, for så vil man kun kunne se det som en gang pladderhumanisme.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#24
Nu er der altsaa ogsaa forskel paa blacks og niggers.
Jess, jeg er sikker paa du ved hvad jeg mener.
H
Hogmeister
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Nu er der altsaa ogsaa forskel paa blacks og niggers.
Jess, jeg er sikker paa du ved hvad jeg mener.
H


Det er måske meget muligt der er det - men umiddelbart ser jeg intet der giver en egentlig forskel på de to ord, når "de" selv bruger dem i flæng mellem hinanden, men bliver tøzefornærmede når en "ikke-sort"/"ikke-nigga'" siger det.

Ved nu ikke om TinTin og lakridsmaskerne blev "ulovlige" - men man har givet efter for et pres fra kunderne.

Det lader dog til at være isoleret til svenskerne, hvor nogle ikke kunne lide lakridsmaskerne. Har ikke hørt andre skulle have problemer med dem.

Umiddelbart vil jeg mene at løsningen var simpel - nemlig fjerne bestillingsnummeret fra listen man sender til de svenske distributører.

Kan de ikke lide det - må de undvære hele pakken.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#26
@ Kenneth,
Gisp! Som alt dog skal udpensles nu om stunder.

Vores president Obama burde besvare dine sporgsmal. Men jeg ved godt hvad du mere ellers. Nej, sorte i dag har ikke samme muligheder. Teoretisk pa papiret har de, men ikke i virkeligheden.
Selvfolgelig har samfundet stadigvak en masse rigtige racister a la KKK, og specielt her i AR. Udover dette, er de sorte mere racistiske overfor hvide, og fremprovokerer selv denne situation.

Uanset lovgivninger opdeler mennesket sig selv i racekatagorier. Se blot pa indsatte i fangsler. De opdeler sig i sorte, asiater, hvide, latinos osv. Det fortaller vel alt om menneskelig opforsel, og at integration i virkeligheden er ren utopi. Det er kunstigt fremprovokeret af politikere og korrekthed. Selvfolgelig ser man undtagelser, men her ser jeg pa det store billede.

Hvis efterkommere af indvandrere er problemet Kenneth, hvad skulle der sa vare i vejen for, at evt. have totalt indvandreforbud. Er dette ikke bare at fjerne roden til problemet pa langere sigt ?

Tror bestemt ikke mange danskere er racister. Dog fremprovokeres racisme selv af politiske fejlbeslutninger. De er godt nok folkevalgte, men jeg tror mange i befolkningen, ikke har indsigt i den skade der er ved og ske samt konsekvenserne heraf. Hvis det er ved at vare helt galt lige nu, hvad sa om 20-30 ar fra nu ?
Skal Vesterport station spranges i luften af en radikal selvmordbombe ! Demonstration pa Radhuspladsen med AK 47'er i handen ! Med det det er sket og ved at ske indtil nu, skal der ikke meget fantasi til at forestille sig det naste niveau af islam i DK vel...

Pa et tidpunkt bliver frustrationerne for meget for befolkningen. Man kan kun puste sa meget luft i ballonen inden den springer.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Landets fremtid og sikkerhed ma og skal komme i forste rakke. Fjern religionsfrihed fra grundloven. Hvis islam er sa vigtigt, at personer ikke kan leve uden den, kan de rejse/flygte til et land der har dette pa programmet.



Hvis jeg forstår dig korrekt, så skal vi droppe vores egen tolerance, rettigheder og frihedsidealer, for at hævde os over en anden religion??? Det giver da rigtigt meget mening.... Så vil nogen måske påstå, at intet er vundet, hvis man skal synke så lavt [?]

Både Hitler og Stalin brugte lignede metoder, men jeg syntes ikke at vi skal gå den vej, det forekommer mig ikke rigtigt at være i dansk ånd.

"Forbud er frygtens våben, tolerance er tryghedens modstykke" - Jeg kan ikke huske hvem der har sagt det, men der er nok lidt om snakken.

Christian
Svar
#28
Absolut!
Man skal ikke vise tolerance overfor rettigheder der undertrykker demokrati og frihed. Alt for overlevelsens skyld. Det er vist pa tide at finde ud af, at islam ikke er en religion, men en diktaturisk verdenspolitik. Dette pa samme niveau med Hitler og Stalin.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#29
Jeg er ligeglad med hvilken farve ballademagerne har.... Jeg har som underviser haft at gøre med mennesker fra alle samfundslag og også fra forskellige religioner. Jeg ser desværre en tendens til, at der oftere er problemer med både børn og voksne med muslimsk baggrund.
Jeg skider forøvrigt højt og flot på hvilken religion folk har, jeg skider på om folk spiser halalslagtet kød eller ej, så længe jeg ikke skal tvinges til at æde deres lort... Overordnet set skider jeg på hvilken farve folk har, SÅ LÆNGE DE MAGTER AT OPFØRE SIG ORDENTLIGT.........

Kald mig blot racist når jeg opfordrer til at smide folk på porten hvis de ikke magter at følge gældende lovgivning og det er dælme ligemeget om de er hvide, sorte, gule eller brune. (Kunne fristes til at rette opmærksomheden på en navngiven person på dette forum, der ikke magtede at følge gældende lovgivning og derfor måtte rejse i eksil)[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Jeg er så træt af denne leflen for minoriteter vi oplever herhjemme, alene fordi folk er bange for, der er en eller anden ulyksalig neger, der smider racismetrumfen....
Opfør jer ordentligt, integrer jer og lad så for helvede folks gravsteder og kirker være. Lad os blive enige om, at hvis jeg ikke blander mig i hvad dine unger har med på madpakken så skal i muslimske tosser fandme heller ikke blande jer i hvad etnisk danske børn skal spise... Det er DANSK tradition at holde jul, derfor fejrer vi den også i skolerne, såfremt I ikke ønsker jeres børn udsættes for de "uhyrligheder" så fedt af og find et land med muslimske traditioner. Hvis i mener jeres kvinder skal tugtes og I finder dansk lovgivning for vag og at Sharia er vejen frem, så kan jeg kun opfordre til at man finder et land hvor den lovgivning er gældende. FOR DET SKAL SATME IKKE INDFØRES HER.. Hvis man vælger at rejse ud af landet for at kæmpe sin hellige krig så vær venlig ikke at vende tilbage hertil igen, medmindre man har til sinds at blive dømt efter de paragraffer der træder i kraft når fædrelandet befinder sig i en krigssituation, hvilket vi jo er, grundet danske drenges indsats i Afghanistan. Hvis man drager i hellig krig må ma være at betragte som landsforrædderi, hvilket i en krigssituation, kan straffes med døden... Herlig tanke forøvrigt at rykke knoppen af de tumper der rejser "hjem" for at slås..............
Danmark er et gammelt land med fasttømrede værdier og traditioner, så kære alle, vær venlig at respektere dette. Dette er ment som en opfordring til ALLE, men især til de tumper, der vælger at gemme sig bag en grundlæggnde fredelig og næstekærlig religion, blot for at opsøge ballade...
Og sidst men ikke mindst. DANNEBROG ER DET FLAG VI BRUGER HER I DANMARK, VI ELSKER OG RESPEKTERER DET OG DERFOR FLAGER VI MED DET. Det er ikke for at støde nogen, men derimod for at vise vi at stolte af vores land og alt hvad det står for. SÅ FAT DET DOG.....

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#30
@Klokker

Give dig ret hele vejen og mere til.[^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Jeg er ligeglad med hvilken farve ballademagerne har....



Jeg havde egentlig skrevet et helt andet svar til dig, men da dit indlæg sandsynligvis bryder Dansk lov, så er det nok bedre at moderatorerne tager sig af indlægget...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#32
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvor man mener man vil sende folk hen der er født i Danmark, og har Dansk statsborgerskab.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvor man mener man vil sende folk hen der er født i Danmark, og har Dansk statsborgerskab.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Giv dem en envejs billet til Anholt hvor de kan få lov til at banke granitskærver med en gummihammer til DSB!

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvor man mener man vil sende folk hen der er født i Danmark, og har Dansk statsborgerskab.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Det er da så simpelt at jeg ikke fatter at du ikke fatter at de da skal hjem til der hvor deres forældre eller bedsteforældre kommer fra.
At Danmark har været så længe om at reagere at aberne har fået unger skal da ikke give et frirum til ungerne.
Hjem til junglen med dem og Thumbs up til Klokker, Rolin Og 50GiJess fordi de tør sige det vi andre tænker.
Berøringsangst med emnet gavner ikke Danmark. Det gavner kun de kriminelle muslimer.

PS: Det kan godt være at jeg nu bliver stemlet som racist, men jeg mener fortsat at dem der integrerer sig og arbejder og betaler skat samt ikke er kriminelle - de må gerne blive her.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#35
Der er ingen jungle i Arabien!
H
Hogmeister
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Dansk statsborgerskab.

Hilsen Kenneth



Statsborgerskab er noget man skal gøre sig fortjent til og kunne miste igen, hvis man ikke opfører sig ordentligt.

Skal osse gælde Danskere. Så bliver man statsløs og kan mænge sig med palæstinenserne. De får nemlig masser af støttekroner fra Danmark og det må da lune lidt, hvis man er blevet smidt ud

--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#37
Zero, klokker m.fl: Jeg kunne godt forsøge med argumenter imod jeres udmeldinger, men jeg tror vores verdener er for forskellige til at vi overhovedet kan diskutere emnet.

I fortsætter bare denne tråd uden mig.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#38
Jeg har altid levet efter dette ordsprog:

SKIK FØLGE ELLER LAND FLY

Hver gang jeg kommer til et nyt land, retter man ind, eller ryger man ud.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#39
Hej Kenneth Hvis du vil være så venlig at præcisere hvor det er jeg bryder gældende dansk lovgivning... bare lige som en lille notits inden du stikker af fra denne tråd... Og som svar på dit spørgsmål om hvor vi skal sende dem hen.... Jeg er fandme da ligeglad med hvor de skal hen.. de kan blive gjort statsløse eller fredløse om du vil.... Såfremt man vælger at skide på et lands gældende lovgivning og ikke viser tegn på at ville indordne sig... jamen så FARVEL...... og så er jeg, som skrevet, hvis du formår at læse, ligeglad med om de er etnisk danske eller af anden etnisk herkomst end dansk... OG JA JEG SIGER SKU NEGER HVIS OG NÅR DET PASSER MIG..........

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#40
Her er der lidt at læse.

http://www.dendanskeforening.dk/side53-a...ams-1.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)