Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcisionsoptimeret genladning til 6,5x55 ?
#21
Hej Lasse

Prøv evt at skifte fænghætte til CCI 200 LR,
i min STR virker den bare bedre end CCI 250 LRM med 47 gr MRP og 140 gr Hornady HPBT [Wink]
Per
Svar
#22
Enig LR primer og prøv evt 43grain N204. Mange vil sige øv til fyldningsgraden, men det skyder virkelig godt.

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#23
Den detalje vil jeg meget gerne have lidt flere input på.

Jeg har netop skiftet til magnumfænghætter for at være fri for at have flere overvejelser om det. Rationalet er, at hvis magnumfænghætten ikke er nødvendig, så skader det i hvert fald ikke at bruge den. Jeg mener at Norma bruger magnumfænghætter i al deres ammunition af samme grund.

Jeg er ved at have brugt de første 1.000 magnumfænghætter, altså CCI 250 LRM, så jeg skal snart købe flere. Nu er spørgsmålet så: skal jeg gå tilbage til CCI200 LR, som jo i grunden har fungeret fint for mig i mange år, eller skal jeg fortsætte med CCI 250 LRM?

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Indtil videre har jeg kun anvendt almindelige LR faenghaetter og har aldrig oplevet problemer i den anledning. Jeg syntes ogsaa at det har vaeret muligt at opnaa meget tilfredsstillende praesision. Jeg bruger 1214 skyttekrudt og kopierer normalt Norma D/L med hensyn til hastighed og OAL Til jagtbrug er det 130 grs. Barnes TSX med samme V0 som Norma D/L. Begge ladninger ligger indenfor 1 cm med hensyn til traefpunkt, saa der bliver ikke skruet paa kikkerten ved skift af ammo. Da jeg hoerte at Norma anvender LRM haetter, var det da bestemt noget jeg havde taenkt paa at forsoege, men paa den anden side skal man jo ikke aendre noget der i forvejen er godt?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#25
Skydningen på Hindsholm. ..... Det var sgu da der hvor hvor din kære bror hang lidt med mulen.....!!![Big Grin][Big Grin]
Jeg bruger faktisk også standar-hætter til mine ladninger.
Frit efter hukommelsen,og derfor med forbehold er det: 48 grs MRP,Federal LR hætter,139 grs Scenar,col kan jeg ikke lige huske.Hylstre er enten Lapua eller Norma.
Mht prisen på GT ammo contra hjemmerul,så er der ikke kæmpe forskel prismæssigt. Hvis man køber 500 stk af Norma GT i skyttebutikken,så er prisen 6,6 kr pr stk. De er ikke meget billigere at lave selv hvis udgangspunktet er MRP krudt og Scenar projektiler....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#26
[quote]Originally posted by ULG

Skydningen på Hindsholm. ..... Det var sgu da der hvor hvor din kære bror hang lidt med mulen.....!!![Big Grin][Big Grin]

Ulrik for fanden!!!
Det er altså aldeles unødvendigt at minde Lasse om at han vandt den interne krig i år - hvad lige det angår har han en fænomenal hukommelse.
Svar
#27
Jeg har go erfaring med at kun at bruge hylster der ligger meget tæt i volumen. Jeg drejer hylstret et par gange når jeg necksizer dem "bruger LEE" mener det er ok til at rette en evt skæv hals op. Ellers går jeg frem efter Hornadys ladebog mht col holder det 2 tiendedele under deres max. Jeg bruger Vith 160 og 165 da det i mine cal "243. 65x55. 270 win" brænder utrolig rent. fænghætte er cci200.
projektiler er SST
Svar
#28
Leo.... Jeg beder om forladelse!! Det var ikke særligt pænt af mig!!!![:o)][:I][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#29
Alt er tilgivet - han bliver kanøflet næste år!
Svar
#30
[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#31
Sjovt med al den teori. Kugler der står helt ud til riffelgange giver ingen mening.
En go ladning kunne værre:
50 grains RP23
140 grains Hornady match
77,50 mm
CCI LR eller Magtech
Norma hylstre( Full sized. De har været ladet 6 gange.)
3 skud på 200 meter=12 mm
De er hurtig ladet på en Dillon 650.
Svar
#32
Freja - kunne du ikke forklare hvorfor du mener, at det aldrig gir mening at sætte projektilet ud til riffelgangen?
Jeg tror da faktisk, at benchresters gør det hele tiden.

Med hensyn til din ladning, så er den sikkert god - jeg har bare aldrig lagt nogen betydning i tre skuds grupper. De fortæller ikke andet end graden af held!
Efter min mening skal man op på minimum 6 skud og helst 10 for at kunne sige noget om samlingen.
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Freja - kunne du ikke forklare hvorfor du mener, at det aldrig gir mening at sætte projektilet ud til riffelgangen?
Jeg tror da faktisk, at benchresters gør det hele tiden.

Med hensyn til din ladning, så er den sikkert god - jeg har bare aldrig lagt nogen betydning i tre skuds grupper. De fortæller ikke andet end graden af held!
Efter min mening skal man op på minimum 6 skud og helst 10 for at kunne sige noget om samlingen.


Helt og aldeles enig - 3 skuds grupper er IKKE en gruppe.
Minimum 5 og gerne flere.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#34
Andre ting man kunne overveje ifm præcisionsgenladning

Kobberbørste I accu-skruemaskine omviklet med fineste ståluld til polering af ID af hylstre for homogenisering af sættekraft/projektilhold

Efter fuldstændig rengøring af hylstre (fx ved brug af UL-renser) og ovennævnte polering af hylsterhals ID, kan projektiler/hals smøres med dry lube fx grafit, hvid grafit eller "motor mica" fra Lyman ifm projektil-isætning.

For mit vedkommende skyder jeg dog alt for sjældent til at kunne vurdere effekten af disse nævnte rutiner, men de er på radaren.

Mvh Pete
Svar
#35
Pete1234,

Man kunne også gå den anden vej og polere sin expander ball ned i diameter (Hvis ikke expander ball er stemt hjem allerede). David Tubb har talt for at gøre det. Ideen er vel at ved et noget hårdere greb, er overfladefinishen af mindre betydning.
Svar
#36
Ved godt det er en gammel tråd. Men kommer dog lige med mit bud til præcisions ladning af 6,5x55.

Jeg har brugt lapua hylstre.
Deprimed (lee universal deprimmer)
FL sizet (RCBS comp die sæt)
Renset i ultralydsrenseren
Trimmet til 2.155”
Gjort halsen mere ens med en Lee Collet die

Projektil
Hornady ELD-M 140grain
Sat til OAL på 3.025” (hornadys ladedata) med RCBS comp seater
Derefter målt med Hornady bullet comparator. Det mål er alle projektilerne sat efter.

Krudt
Vihtavouri N-165
Ladet tre skud af hver ladning, fra minimum 43,1grain til 48,1grain

Jeg begyndte at få tryktegn på ladning 8 og 9 derfor er ladning 10 ikke skudt.
(Sidenote. Der sidder også tre skud i ladning 7. Der er to skud i hullet til venstre)
[Image: F50-E6771-E8-D8-4800-A8-F2-33-B7-E6-E8666-A.jpg]

[Image: 7799523-E-DCD7-4-C88-ADFC-9-C62-C4-FB6-D13.jpg]

[Image: 8-C52-C37-C-F7-B4-4-F63-A9-E7-C8-A25733440-E.jpg]
Svar
#37
Sjovt det er ladningen med størst es der samler tæt på eller bedst
Svar
#38
Ikke for at ødelægge tråden
jeg har en milliard Norma Golden Target afskudte hylstre fra jagtfeltskydning i 6,5*55
send pm med prisforslag i PM
Levering evt til det kommende Forbundsmesterskab
Svar
#39
(29-08-2019, 04:04 PM)Tralle_dk Skrev: Sjovt det er ladningen med størst es der samler tæt på eller bedst

Ja det undrede også mig. Derfor laver jeg en test mere.
Svar
#40
ØJeg synes en test/ladetrappe skal være fem-skudsgrupper. Tre skud er for tilfældigt.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)