Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opdateret: Test af Butler Creek Speedloader
#1
På utallige opfordringer(tak Pern [Big Grin]) kommer her en anmeldelse af Butler Creeks .22 speedloader.

For dem der ikke kender den, så er den til Ruger 10/22 magasiner(både 10 & 25 skuds), og den ser sådan ud:[Image: butler_creek_loader_1022_10_22_10_22_rug...0.1280.jpg]

Som det antydes på billedet, så er det en gang plastic, men jeg tror nu nok den skal holde. Selve lademekanismen virker stærkere bygget end resten af den.

Jeg har fyldt mit ene 25 skuds magasin 4 gange. Bortset fra at man lige skal vænne sig til det, så virker det fint, men man skal være opmærksom på at det ind imellem 'jammer' når man drejer på håndtaget. Så drejer man en lille smule den anden vej, og så virker det fint igen.

Jeg anbefaler at man kun hælder 25 skud i loaderen af gangen - så er det nemt at se om man er færdig med at fylde magasinet.

BEMÆRK dog at de 'jams' jeg nævner, også gør at der kan komme små mærker i partonerne - både små buler på hylsteret, men også små 'rifter' på selve projektilet. Til jagtbrug og hyggeskydning tror jeg dog det er irrelevant.

Det der er mest interessant er jo nok om det er nemmere og hurtigere, og til det vil jeg klart svare JA! Jeg tog tid på det den sidste gang jeg prøvede, og selvom jeg bevidst ikke skyndte mig, så tog det kun ca. 50 sekunder at fylde et 25 skuds magasin(inkl. de nævnte 'jams'). Bemærk dog at jeg havde fyldt patroner i loaderen, og sat magasinet på. De to ting tager vel 20-30 sekunder i mageligt tempo, så regn med små 1½ minut for en total fyldning - og ingen ømme og fedtede fingre [Big Grin]

Sidst men ikke mindst, så koster den kun det halve hos fx www.ruger1022.de i forhold til i HH. De har også BX-25 magasiner til en noget bedre pris end man finder dem herhjemme [:p]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Opdatering:

Efter at have speedloaderen med på banen er mine erfaringer disse:

De patroner jeg har testet i speedloaderen flere gange, får efterhånden så mange småbuler at der opstår problemer med repeteringen. Jeg skød vel i omegnen af 150 skud med CCI std. og oplevede ingen problemer med repeteringen, undtagen med det ene magasin med mit testpatroner der havde været 3-4 gange gennem speedloaderen.

Dertil skal det siges at jeg i starten ikke havde samme føling med brug af speedloaderen, og brugte lidt form mange kræfter på at 'tvinge' patronerne i magasinet, i stedet for at dreje lidt baglæns, som jeg har lært er løsningen på problemet med 'jams'.

Kun én gang i løbet af dagen var jeg nød til at tage magasinet af og tage en patron ud som jeg ikke kunne få til at føde i magasinet, så jeg er stadigvæk meget glad for loaderen.

Jeg testede den også med mit 10 skuds magasin, og den er også fin dér, men tidsbesparelsen er mindre, da monteringen mv. er den samme.

Sidst men ikke mindst, så vil jeg anbefale at man kun fylder de patroner i loaderen som kan være i magasinet, for jeg synes ikke det er nemt at mærke om magasinet er fyldt, og ét klik på håndtaget er IKKE = en patron i magasinet, som man måske skulle tro.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)