Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ormekur til hund
#1
Er der nogle af jer der køber ormekur i udlandet til jeres hunde? Hvad skal det hedde for at være sikker på at det også dræber rævens dværgbændelorm, og hvor køber i det? Det kan åbenbart købes uden recept i både Sverige, Tyskland og UK. Hvis vi skal til at behandle en gang om måneden bliver det jo hurtigt dyrt i dyrlægeregninger.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Send et PM til mig, så hjælper jeg dig.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg skal bestille en større mængde ormekur, så er der nogen der skal have med så send et PM eller en mail, så jeg kan bestille det hele på en gang.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Dyrlægen behøver ikke se hunden for at udskrive ormekur til den, og han kan udlevere eller udskrive til flere behandlinger på én gang.

Så det behøver ikke blive urimeligt dyrt at få fat i det på lovlig vis.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Dyrlægen behøver ikke se hunden for at udskrive ormekur til den, og han kan udlevere eller udskrive til flere behandlinger på én gang.

Så det behøver ikke blive urimeligt dyrt at få fat i det på lovlig vis.



Men dyrlægen skal have indgående kendskab til hunden og det tolkes fra myndighedernes side som at man minimum har set den indenfor et år. Dyrlægen kan derfor udskrive ormekur til at behandle hunden 1 gang om måneden indtil der er er gået et år siden han/hun så den sidst.
Hvis man, som dyrlæge, udskriver receptpligtig medicin til dyr man ikke ser, vanker der bøder der kan mærkes.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Det er sandt Ujensen.

Jeg ville bare rette misforståelsen, hvis folk tror, at de skal have hunden med og betale fuld konsultationshonorar en gang om måneden.

Når man, fuldt lovligt, kan tage sin hund med til dyrlægen og få udskrevet ormekur til et år, så kan det da tænkes at det trods alt bliver at foretrække fremfor at importere ulovligt fra udlandet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Man kan sikkert købe det på http://www.apo-rot.de

http://www.apo-rot.de/index_products.html?_menuid=7687494&_nav=tierapotheke.hunde.parasiten__entwurmung&_filterkat1=hundparasitenentwurmung

Der kan man også købe loppe/flåt-midler noget billigere end i DK....
Og det dejlige er, at det er indenfor EU - så der er ingen afgifter osv...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)