Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tomme riffel hylstre; korrekt opbevaring ?
#1
Hej

Må man opbevare tomme riffelhylstre udenfor våbenskabet, eller er det ulovligt? Resten af familien bor jo også på matriklen.

Tænker at jeg er blevet nægtet at købe projektiler til patroner, som en ven skulle lade til mig(Selvom jeg med min våbentilladelse godt må have de færdige farlige patroner). Og fik også at vide at jeg f.eks. heller ikke ville kunne købe tomme hylstre i et kaliber jeg ikke har tilladelse til, uden at jeg havde taget hjemmelade kursus.

Synes det er overkill hvis ikke jeg må opbevare hylstre udenfor skabet; men må jo indrette mig efter loven. Hvis det er sådan det er.

På forhånd tak

vh
Bygork

Elgen
Elgen
Svar
#2
det skal da ikke komme som overraskelse!

hylstre og projektil går sammen med FH og krudt ind under det at have genlade tilladelse

så uden genlade tilladelse Kun færdig ammo til det du har våbentilladele til (ellers samler tilladelse)

jo noget 'snask' lovgivnign at hylster er ammo/dele..men det er det (i striks tolkning) og -> ind i skabet! (dog 'rygter' om nogen tolkninger ala det gamle 'aflåst' gemme)

du kan jo søge her på VTF .. flere gamle post mht opbevaringskrav på ammo/dele.. fx
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=20541
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=19217

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hvad så med de 23 tomme hylstre som jeg samlede op i min indkørsel efter at hjemmeværnet havde " leget krig" i nabolaget?? Hvem er ansvarlig for dem?
Stær
Svar
#4
Hvordan håndterer man "problemet" med tomme hylstre på flugtskydningsbanerne?

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ibsteen

Hvad så med de 23 tomme hylstre som jeg samlede op i min indkørsel efter at hjemmeværnet havde " leget krig" i nabolaget?? Hvem er ansvarlig for dem?
Stær



Du må melde det til Politiet. Jeg er overbevist om at du bryder loven hvis du samler et hylster op i et kaliber du ikke har tilladelse til [V]

groteskt, men det må være lovens bogstav.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Nåe' - jammen så undgår jeg nok en længere fængselsstraf denne gang, da jeg har våbentilladelse til rifler i cal. 223 - 243 - 6,5x55 - 308 og 3006.,- det har nok været i en af disse calibre.
Stær.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Hvordan håndterer man "problemet" med tomme hylstre på flugtskydningsbanerne?

Swift

[Image: logo1mini.jpg]



i Odense bliver de bare hældt i den store container ude på P-Pladsen og så er den pot ude. og jeg har ikke set en affaldscontainer i Skafor Blå nogensinde.. Men dermed ikke sagt den ikke findes... Men hvad så med skraldemanden... Må han køre med dem??? [xx(]

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by ibsteen

Hvad så med de 23 tomme hylstre som jeg samlede op i min indkørsel efter at hjemmeværnet havde " leget krig" i nabolaget?? Hvem er ansvarlig for dem?
Stær



Du må melde det til Politiet. Jeg er overbevist om at du bryder loven hvis du samler et hylster op i et kaliber du ikke har tilladelse til [V]

groteskt, men det må være lovens bogstav.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)



STOP nu det selvstrammerpis

Der er ikke 1 politimand der løfter et øjebryn, hvis Ibsteen rydder op i sin indkørsel og smider dem i skraldespanden.

Men hvis han tropper op på politistationen og anmelder det samtidig med at han medbringer de tomme hylstre, vil jeg da ikke afvise at vagthavende kan føle sig presset til at udvise håndhævning af loven...

Man behøver jo ikke at fremprovokere en straf til sig selv. Det er jo trods loven, en bagatel. Jeg har endnu tilgode at se de lokale betjente samle deres afskudte 9mm op, men jeg kunne da ikke drømme om at melde dem. Det er sgu da for langt ude. Brug nu kræfterne der hvor det gavner den offentlige sikkerhed og lad nu debatten om tomme hylstre ligge.
Ingen kan have noget ud af at tvinge politiet til at bruge ressourcer på at køre rundt og tjekke om hylstre bliver samlet op og låst inde [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by ibsteen

Hvad så med de 23 tomme hylstre som jeg samlede op i min indkørsel efter at hjemmeværnet havde " leget krig" i nabolaget?? Hvem er ansvarlig for dem?
Stær



Du må melde det til Politiet. Jeg er overbevist om at du bryder loven hvis du samler et hylster op i et kaliber du ikke har tilladelse til [V]

groteskt, men det må være lovens bogstav.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)



STOP nu det selvstrammerpis

Der er ikke 1 politimand der løfter et øjebryn, hvis Ibsteen rydder op i sin indkørsel og smider dem i skraldespanden.

Men hvis han tropper op på politistationen og anmelder det samtidig med at han medbringer de tomme hylstre, vil jeg da ikke afvise at vagthavende kan føle sig presset til at udvise håndhævning af loven...

Man behøver jo ikke at fremprovokere en straf til sig selv. Det er jo trods loven, en bagatel. Jeg har endnu tilgode at se de lokale betjente samle deres afskudte 9mm op, men jeg kunne da ikke drømme om at melde dem. Det er sgu da for langt ude. Brug nu kræfterne der hvor det gavner den offentlige sikkerhed og lad nu debatten om tomme hylstre ligge.
Ingen kan have noget ud af at tvinge politiet til at bruge ressourcer på at køre rundt og tjekke om hylstre bliver samlet op og låst inde [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Min bemærkning var, nu kun ment som en kommentar til hvor dårligt loven er skruet sammen, og der er vist intet selvstrammer over min kommentar, for lovens bogstav er klart.

Patronhylstre brugt som smykker HAR medført straffe i DK.

Sørgeligt at vores lovgivere ikke er mere intelligente...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
M@x, nemlig.
For h........ Det er sgu da ikke raketvidenskab. Du har noget gammelt messing! Det kan du så stille i posen ved siden af dine gamle øldåser ( aluminium). Ved siden af kam du så have en pose med gamle kadonger (de skal afleveres undermgammelt gummi). Sådan er der så meget - du har noget gammelt metal,,og det er der ingen grund til, at låse inde med mindre der huserer mange østarbejderer i dit område.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#11
Jeg TROR(uden at vide det) at Ibsteens spørgsmål gik på hvordan i alverden det kan være ok/lovligt/accepteret at forsvaret smider rundt med tilladelseskrævende dele, når vi andre skal opbevare dem i Skafor blå.

Våbenloven er bare fantastisk dårligt skrevet på dette punkt.

/Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Kenneth og M@x.

Sæføli' har I begge ret. De blev da smidt i den kommunale skraldespand, det er jo det offentliges tomme hylstre. Enig i at loven er skruet tåbeligt sammen. I øvrigt reagerer jeg altid efter hvad jeg bilder mig ind er lovens intention, og ikke efter lovens bogstav, - det kan jeg sikkert få meget ballade over.

Stær
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ibsteen

I øvrigt reagerer jeg altid efter hvad jeg bilder mig ind er lovens intention, og ikke efter lovens bogstav, - Stær



og det er der da ret meget fornuft i. Bare alle myndighedspersoner ville gøre det samme. Og tag så og fang nogen RIGTIGE forbrydere i stedet...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Rules were made to be broken!
H
Hogmeister
Svar
#15
Hvis man gir de tomme afskudte hylstre et klem med en polygrip tang er de ikke længere et tomt hylster, men skrot messing og kan ikke genlades mere. Det er jo formen på messingen som avgør hvad de er..[Sad]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)