Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Upload fra SD kort til smartphone
#1
Jeg har fået en ide, jeg vil gerne kunne tømme mine vildtkameraer`s SD kort direkte over på min mobil (HTC ONE). Jeg har anskaffet en kortlæser til min telefon, som tager USB, SD og miniSD kort. Men jeg kan ikke få det til at fungere. Har fundet en app som burde tillade det, men det funker ikke...nogen som har forstand på den slags som kan give et godt råd

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED DÆMPER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Det ville være rigtig smart. Jeg selv har min bærbar med derud - hvis ikke lige jeg har fået mit andet SD kort med i bilen.
Det er dejlig nemt at have to SD kort til ét kamera.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Har aldrig hørt om en kortlæser til telefon men hvis produktet påstår det, er der nok noget om det.

Jeg ville dog anbefale en nemmere måde, køb en micro sd kort som passer i telefonen. Køb en sd adapter som gør at et micro sd kort kan sættes i denne sd "adapter". Det virker stort set perfekt (af erfaring). Eneste ulempe er at man skal huske at slukke telefonen. Har ødelagt to micro sd kort ved blot at hive den ud af telefonen (Galaxy S3), men det kan heller ikke lade sig gøre på alle telefoner uden at skulle slukke den.

Ved en søgning på google med følgende keywords (micro sd to sd adapter) kommer der resultater fra 9 kr stykket. Dog hvis man køber et micro sd kort følger disse adapter med i de fleste tilfælde men hold øje med det alligevel.

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#4
har fået fat i en miniusbkortlæser, så den findes, men jeg vil bare gerne kunne bruge den mulighed, jeg har store kort i mine kameraer så det vil være nemt at overføre...når jeg lige er den vej alligevel..gemme de gode billeder på telefonen og så formatere kortet og være klar til en ny runde.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED DÆMPER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Du køber sådan en fætter her:
http://www.miniinthebox.com/da/microsd-til-sd-hukommelseskort-adapter_p198275.html?currency=DKK&litb_from=paid_adwords_shopping&pla_adwid=9286587055_141258183_11075070663_63905496183&gclid=CPeBqPnBqr0CFUsMcwodMS4Adw
Når den sidder i kameraet indeholdende et Micro SD kort så virker det som et almindeligt SD kort.
Når du vil overføre til telefonen så tager du bare det lille kort ud af adapteren og smider det direkte i telefonen. Med mindre selvfølgelig at telefonen er af så tarveligt et fabrikat at der ikke er "card slot" i[xx(].

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
http://www.miniinthebox.com/da/micro-usb...40161.html

Men hvorfor virker det ikke med denne dims[?] Noget nemmere synes jeg

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED DÆMPER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Jeg har bare ekstra SD-kort. De er ikke dyre og så skifter jeg bare de formatterede ud med dem der sidder i kameraerne. Så kan jeg sidde hjemme i ro og mag og se hvad der har været forbi [^].

P.s. Det kan godt betale sig at nummerere sine SD-kort så man kan kende forskel på dem [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Der er flere ting der skal hænge sammen med USB. Typisk vil kameraet kun agere som usb slave og så kræves det at telefonen og android versionen understøtter usb master rollen for at kunne se data. En del smartphones har usb og som agere begge roller. Det kræver min Android 3.1.
Og så er der krav til Micro-a plus i den ene ende og micro-b plus når 2 otg devices skal sættes sammen. Anderledes hvis det er imod pc.
Se her http://en.m.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go

Hilsen
Ivan

Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Jeg har fået en ide, jeg vil gerne kunne tømme mine vildtkameraer`s SD kort direkte over på min mobil (HTC ONE). Jeg har anskaffet en kortlæser til min telefon, som tager USB, SD og miniSD kort. Men jeg kan ikke få det til at fungere. Har fundet en app som burde tillade det, men det funker ikke...nogen som har forstand på den slags som kan give et godt råd

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED DÆMPER



________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#9
Jeg fandt en post på nettet, hvor en anden har brugt en tilsvarende USB læser og en App ved navn "ES File explorer" for at kopiere data fra kortlæseren, til telefonen. Også på en HTC One.

http://forums.androidcentral.com/htc-one...sible.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)