Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Biathlon"/dobbelt rem
#1
Er der nogen af Jer som har erfaringer med det, der vist kaldes en Biathlon-rem, altså en dobbelt rem, så man bærer riflens vægt på begge skuldre ala som en rygsæk ??

Mvh Zeb
Svar
#2
Det har jeg på min lille remington i aics skæfte.
Vildt behageligt, og man mærker ikke vægten af riffelen som en træls gnaven i skulderen.
Kan klart anbefale sådan en model.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Det lyder godt [Smile] Er det AI's model du har ??

En ting der "bekymrer" mig lidt er om dens fastgøringspunkter kan mærkes/generer ?
Har luret lidt på en løsning med quick release så remmen hurtigt kan tages af/sættes på, men vil de blive udløst når man bærer den ?(pga vægten af riflen mod ryggen)
Svar
#4
Har samme som RKN.
Bruger Nikkeloh's biathlonsystem på min AI AICS-AX med Rem700 XCR Compact .308Win - og derfør brugte jeg den samme rem på AI AICS med Rem700 XCR Tactical .308

Og nej, jeg har aldrig følt fastgørelsespunkterne og intet har generet mig under brug.

Samt ganske som RKN siger, så kommer riflen til at ligge helt fladt imod ryggen, og jeg vil sige at det er uden at være til gene for hovedet ved at hindre fri bevægelse (har aldrig slået hovedet imod piben, eksempelvis).
Det er enormt behageligt, idet våbnet følger kroppen rigtig godt, den "slasker" ikke rundt og vægten (min riffel ligger på lige over 9 kg) bemærkes næsten ikke fordi det føles meget naturligt.

Jeg spekulerede på at få en rem med Quickrelease, men efter jeg købte Nikkeloh's... ja, jeg kan ikke lige se hvornår jeg skulle få brug for det, idet den i forvejen er nem og hurtig at tage af ryggen. Rent taktisk har det måske en brøkdel af et sekunds forskel, men jeg kan ikke se man vinder noget ved almindelig brug (bane/jagt), da det er de færreste der skal lave "hurtigtræk" af riffel på bane, eller på dyr.

Husk på der er forholdsvis langt mellem de to fastgørelsespunkter, så remmene er hver især nemme at komme i/af.
Måske det er anderledes med ghilliesuit - jeg ved det ikke lige.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Det lyder super godt det der Smile

Quick release var faktisk bare for at kunne af/påmontere remmen på riflen nemt i de situationer hvor remmen ikke behøver at være på/er i vejen.
Svar
#6
Nårh, nu tænkte jeg på QuickRelease på selve remmene foran, så man hurtigt kunne tage riflen af ryggen. Smile Altså hvor der lige sidder en plastiv-"snap-lås" ca midt på remmen foran, så hver strop kan deles i to.

Men hvis det er til AI AICS eller AI AICS-AX og du får dem med den "krog"-agtige AI løsning, så er de dejligt nemme/hurtige at clipse på.

Såsom SportingServices's rem her (samme kroge bruges på Nuggeloh-biathlon-remmen) :
[Image: sling.jpg]

Ellers kan man også få en biathlon-rem uden rembøjler - og så bruger man bare én af Uncle Mike's quick release rembøjler. De virker også ganske fortrinligt.

Men hvis det er til AI AICS/AI AICS-AX og du har de stykker metal med det store 8-10mm hul i... så er remmene med de kroge på, som på billedet, langt at foretrække. Syntes jeg. Smile

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Fedt Happy - tak for det Smile

Nej det er nu godt nok ikke til et AICS/AI system, så jeg bliver nødt til at se om jeg kan hitte sådan nogle "øjer" et eller andet sted. De kroge der er på billedet er rigeligt hurtigt/nemt nok. Jeg satser også på krogene, da jeg er kommet frem til at jeg ikke 100 % tør stole på dem ala Uncle Mike quick release..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)