Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan jeg nå at få fornyet våbenpas inden 25.4.
#1
Opdager til min gru at våbenpasset er udløbet og jeg skal til Sverige 25.4.

Nogen ide om ekspeditionstid?

Kan et udløbet våbenpas fornyes eller er det helt forfra, hvis fornyelsen ikke er sket inden udløbsdatoen?

Ser at våbenkontoret af uransagelige grunde er flyttet helt ned til Sønderborg.....Så betyder det 360km bilkørsel, hvis det skal i hus til tiden?
Svar
#2
Jeg er ret sikker på at de kan klares inden - det tog vist en uges tid for mit, uden at jeg 'skyndede' på polisen :-)

Det er ikke noget problem at det er udløbet - det var mit også...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Tak skal du have for Kenneth.
Måtte du møde op fysisk, eller kunne du poste det, hvis jeg må være så fri?
(Er fuldstændigt booked op arbejdsmæssigt indtil da)
Mvh
Kka
Svar
#4
Send det med posten og ring til dem og forklar din situation.
Så hjælper de som regel.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Pyhaaa. Mit udløber den 1/10-2014. Man får jo helt koldsved, når man kommer i tvivl om den udløbsdato.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by kka

Tak skal du have for Kenneth.
Måtte du møde op fysisk, eller kunne du poste det, hvis jeg må være så fri?
(Er fuldstændigt booked op arbejdsmæssigt indtil da)
Mvh
Kka



Jeg bor 4 km fra Rødovre politi [Big Grin] SÅ jeg tager stort set altid derned...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Det er min erfaring med Sønderborg at de er meget hurtigere end Esbjerg var. De 3 tilladelser som jeg har bestilt i år på forskellige tidspunkter, var færdig inden for en uge.

Men som MAX skriver send og ring, så klare du det nok

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#8
I Horsens kan de godt hjælpe hurtigt, hvis du er i nød og spørger pænt..
Men det er jo påske nu, og det er ikke sikkert, at der er nogen på våbenkontoret....de holder jo også ferie en gang imellem...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Tak for svarene!
Har aftalt med Sønderborg Politi at passet fremsendes dd og jeg så henter det personligt torsdag 24.4. Inden Kl 17, idet ingen af parterne har tillid til PostDanmark. Det giver > 300km kørsel; men hellere det end en lang næse.
Svar
#10
Våbenpas?? Her klarer vi det meget snildere. Naar en udlænding (en amerikaner) møder op ved grænsen meddeler han tolderen at han medbringer et jagtvaaben. Han bliver saa vist ind til ekspeditionen, hvor han skal udfylde en blanket, og de lige se at serienumrene passer, og saa kører han glad videre. For et par aar siden var der et gebyr paa $50. Det blev reduceret til $25 og nu mener jeg det er gratis. Den udfyldte blanket er gyldig i et aar.
Den anden vej, mærkelig nok, er lidt mere bøvlet. Vi skal søge hos BATF i Washington i forvejen om en FORM 6 og meddele hvilke vaaben det drejer sig om. Den FORM6 er saa gyldig i et aar, og er gratis. Det tager op til 6 uger at faa den!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Ja Ja "over there"

Europæisk våbenpas er gyldigt i 5 år, hvorefter det skal fornyes, og det koster gratis.

Giver tilladelse til at medbringe våben til andre EU-lande.

Selv i Zuid Africa forventer man at det kan fremvises.

mvh
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)