Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vask af Härkila Goretex tøj ?
#1
Hejsa,

Jeg skal langt om længe have vasket mit Goretex tøj, men jeg er i tvivl om hvordan...

Jeg kan forstå at det skal vaskes i specielt vaskemiddel, men hvor finder man det ?

Jeg er med på at tørretumbler er no-go, medmindre man bruger LAV varme.

Skal tøjet imprægneres efter hver vask ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Hejsa,

Jeg skal langt om længe have vasket mit Goretex tøj, men jeg er i tvivl om hvordan...

Jeg kan forstå at det skal vaskes i specielt vaskemiddel, men hvor finder man det ?

Jeg er med på at tørretumbler er no-go, medmindre man bruger LAV varme.

Skal tøjet imprægneres efter hver vask ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)



Du skal have fat i vaskemidlet fra Nikwax. Du kan få det i næsten alle sportsforretninger.

Genimprægnering faretages efter 3-4 vaske.

Du vasker som normalt, lader kludene ligge i vaskemaskinen og vasker igen med imprægneringen.

http://www.nikwax.dk/

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
http://www.gore-tex.se/remote/Satellite?...onsLanding

http://www.jaktia.se/info/Tvaettraad

Generelt er rådet at tilsætte mere vand i maskinen end den selv fylder på, jeg plejer at fylde vand i maskinen, så den nederste 1/3 af glasset i lågen, står under vand.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Mange tak :-)

/Kenneth

-------------------------------------------
Ruger 10/22 = :-)
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Jeg kommer nok i 'bad standing' nu!
Mine Fjälräven Goretex bukser er vel 15 år gamle, så de er nok vasket 50 - 100 gange. De bliver vasket på 40°C med almindeligt vaskemiddel. Er det under jagten, så bliver de tørret i tumbler på standard varme. De er aldrig blevet imprægneret, og efter min mening er de stadig så gode som nye.
Svar
#6
Hvis vaskepulveret indeholder " optisk Hvidt" vil tøjet, set med dyrs øjne, lyse som katskidt i måneskin.
Prøv at lyse på tøjet med en uv lampe i et mørkt rum - prøv på henholdsvis tøj der er vasket med " optisk hvidt og tøj der ikke er.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Biotex laver et udmærket flydende vaskemiddel til membranbekldning.
Det er den lille halvliters flaske med orange skruelåg... nem at kende.... og nem at bruge.

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Hvis man vil have det fulde udbytte af sin membran beklædning, er det et must at det bliver gen imprægneret efter 3-4 omgange vask. Hvis man ikke gør det suger det som en svamp, og man får en vandhinde, der lægger sig på membranen. Resultat du bliver våd indefra p.g.a. kondens.

Bruger man alm. vaske middel, vasker man imprægnering af første gang det bruges.

Hvilket fabrikat af sæbe/imprægnering man bruger er for så vidt ligegyldigt, blot det er beregnet til formålet.

Hvad angår de gamle modeller med GoreTex fra Fjellräven, er det en lidt anden sag, da stoffet er voks behandlet fra fabrikken, som vi kender det fra deres outdoor/fritidsbukser.

Schönauer

En rigtig kvinde er som en Pointer.
Hun forlader ikke standen før skuddet er gået!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)