Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Climbing tree stands
#1
Hvordan er det nu med climbing tree stands.. er de omfattet af reglerne om afstand til skel lige som skydestiger?
Eller gør det, at man tager dem med sig på ryggen, når man går, at de ikke er omfattet af afstandskrav til skel?

...og hvad med lovlig højde? Er det stadig max fem meter? Eller gælder det heller ikke?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeps - de ER omfattet[8D]

Tag du nu bare snakken med naboen, han er sikkert en flink fyr - ligesom dig[Wink]

mvh
Korthår[Smile]
Svar
#3
Jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra, men jeg fik en gang teksten udlagt på den måde, at du må kravle op i et træ og sidde hvor som helst på din jagt. Men tager du så meget som et bræt med op, for at sidde mere behageligt, så er det en "kunstig platform", og så gælder reglerne om skydestiger. Altså 130 m fra skel og max 5m højde.

Tolket på den måde, vil jeg også mene, at en tree climber er en skydstige, og skal overholde reglerne herfor. Men jeg kan godt se, at den ikke opfylder alle betingelserne i beskrivelsen af skydestiger, så lidt tvivl er der da.

Men det behøver jo ikke være et problem. Hvis du har et godt naboskab, kan I jo bare indgå en skriftlig aftale hvor I gensidigt giver hinanden lov til at opstille skydestige i skellene. På den måde skyder I jo begge ind over Jeres eget og ikke i retning af hinanden [Wink]

Edit: Ups, slået af en kortfattet korthår [Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hvordan er det så det er, med skydestiger der ikke er permanente... er det kun et spørgsmål om arealkravet til bevoksningen, den står i?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvordan er det så det er, med skydestiger der ikke er permanente... er det kun et spørgsmål om arealkravet til bevoksningen, den står i?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Jo, og afstanden til naboskel...

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)