Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Bøvlet at få våbenlicens
#1
Bøvlet at få våbenlicens

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Åh gud hvor åndssvagt.

De laver et IT system som kræver 313 museklik for at lave en våbentilladelse, baseret på et ubrugeligt IT monster som nu er skrottet. Og for hvad? Der findes velfungerende registrerings- og databasesystemer i handelen som er velafprøvet i tusinder og atter tusinder af virksomheder over hele verden.

For der er vel ikke nogen principiel forskel på at håndtere våbenregistrering og at styre et reservedelslager på et større autoværksted, eller bøgerne på et bibliotek ?

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor statslige institutioner tror at de er så specielle, så de ikke kan bruge ganske almindeligt IT-værktøj ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Statslige institutioner har ikke samme føling med penge, som mange private virksomheder, hvor de dog selv skal betale, det er altid nemt at handle ind for andres penge, se bare på alle de forskellige togsæt der er indkøbt og ikke virker, stod det til mig så skulle der hæftes personligt for disse uansvarlige og tossede indkøb.

Kuldsejlede projekter i Danmark.

IC2, IC4
Proask
Polsag
Amanda
Sigma

Her er lidt forklaring: http://videnskab.dk/teknologi/hvorfor-fl...-projekter

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Og desvärre er det lige netop i Kalmer län jeg jeg bor, og ventetiden på en tilladelse er i öjeblikket 15 uger og det er selv om du ikke er förste gangs sögende....[V] jeg venter og venter.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#5
Det ville formentligt være langt mere effektivt at lave det på papir, og så have en gut der kørte rundt med kopier til alle stationer... Så kunne man næste år revolutionerer systemet ved at faxe kopieres rundt

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Og desvärre er det lige netop i Kalmer län jeg jeg bor, og ventetiden på en tilladelse er i öjeblikket 15 uger og det er selv om du ikke er förste gangs sögende....[V] jeg venter og venter.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]


På mandag har jeg ventet 14 uger, [xx(][xx(][xx(]
Snakkede med jägerforbundet Sverige, her meddeler de der er op til 9 md. ventetid i Stockholm.[xx(][xx(][xx(]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Politiet er også utilfredse

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
lyt her de mener at tallet er noget stører
http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-dokumentar-108
Svar
#9
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3576872.svd

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Og hvad med de stakkels våbenhandlere som har for flere millioner kroner af SOLGTE våben stående på hylderne som venter på at blive hentet af sine nye ejere vi skytter og jægere.[}Smile]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#11
De tror det gør det meget nemmere for dem selv, ved at sygemelde sig, men de skal da ikke tro at arbejdet med tilladelserne bare "forsvinder" der kommer mange ansøgninger om våbentilladelser ind hver dag.
Bare at bide i det sure æble, og forsøge at ændre systemet, samtidig som de behandler ansøgningerne.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Jeg ventede så 22 uger på en importtilladelse i Malmö. Og det bliver nok ikke bedre lige med det samme.
Man kan undre sig over, at det skal være så bureaukratisk med våben her i landet, specielt for og der allerede er godkendt i systemet.

Kan blive helt bange for, hvor lang tid det tager at få lavet et våbenpas.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#13
Så går vi ind i den 16 uge, 17 uge, 18 uge, 19 uge [xx(]med at vente på en simpel våbentilladelse[Sad]

/Rolin

PS: Spekulere på hvor lang tid jeg skal vente, for at få tilladelse til lyddæmper[?][?][?]

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#14
Ringede til våbenkontoret og snakkede med den "flinke" dame[xx(] der kunne se i systemet [?] at jeg desværre nok må vente ca. 4 uger mere,[Sad] hun håbede at jeg ville få min tilladelse inden sommerferien, ellers ville det nok bliver i slutningen af august.[xx(][xx(][xx(]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Jeg føler med jer.
Ved hvordan jeg selv har det, når jeg venter på noget nyt.
Og ved det er helt specielt det Rolin venter på.

Føler med jer gutter.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#16
Det her er efterhånden god og grundig sur røv. Med tempo de har på får jeg mit våbenpas til bukkejagten 2020, og der har det været udløbet i 1 år.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#17
Lidt nyt.

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/...nteringen/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#18
Vil oprette ny myndighed

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#19
http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/...et-behovs/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#20
Her i lille DK er Hunderegistret betydeligt mere moderne og effektivt end våben-tilladelses-systemerne...[^]

Det håndterer uden problemer mindst en million hunde, med chip eller tatovering, og registreringer og ændringer sker på få dage...

Men det er vistnok også udliciteret til en privat virksomhed...

Vorherre til hest...[xx(][xx(]

Meeen ... man kan jo ikke overlade registrering af noget så farligt og politiak ukorrekt til et simpelt system, leveret af en privat virksomhed.

Uden at forklejne nogen, tror jeg at en god database-programmør med noget nyt og effektivt software og en klar kravsspecifikation, ville kunne bygge et effektivt våbenregistreringssystem på et par uger...

Jeg mener hvor mange felter er det lige en "våben-record" skal have..

Igen... Vorherre til hest...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)