Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt og -regulering 2014-15
#21
perfekt regulerings vejr i det midt jyske lidt sne og ingen vind på plads lidt før solnedgang i tårnet og efter en 30 min tid viser tæve ræven sig men afstanden er for stor for mig den går ind til naboen hvor jeg kan følge den ,den reagere ikke på musepipe og kaninsskriget får den til at kigge på mig men den bliver i sikker hed jeg ved der er rolletid så den går nok i elskovstanker og er på vej væk så prøver jeg fugleskriget og så kommer Mikkeline tilbage hun passere skellet afstanden er nu ca150 meter jeg skyder og ræven tegner og går langsomt derfra ca 40 meter så ligger den sig men på naboens stub mark jeg ringer til naboen og får lov til at eftersøge den jeg aftaler med schweiss hunde føren at jeg selv skal klare opgaven da jeg jo har aftalen på plads med naboen og han schweiss hundefører er pt. dårligt gående pga. operation .Så den ruhårede hønsehund kommer på sin første ræve eftersøgning hun har bestået 3 og 20 timer så vi har øvet lidt[Wink] jeg finder anskudstedet og der er schweiss sætter hunden på sporet og hun tager det straks op og finder den forendte ræv efter 40meter som får en grundig ruske tur [Big Grin] så det blev bare en perfekt aften [Big Grin]
Svar
#22
Det viser jo at det godt kan betale sig med lidt træning[^][^][^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#23
Er der noget gebyr for at engagere en schweiss hund??
H
Hogmeister
Svar
#24
@hogmeister
Nej, men der skal betales for kørsel.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#25
I princippet er det helt gratis. Men det er god kotume at betale for kørsel og en god flaske rødvin. sweisshundekorpset er friviligt og ulønnet.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)