Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pizza med krydret rådyrfars, kartoffel mm.
#1
Pizza med rådyrfars, kartoffel mm.

Smækker en gærdej sammen i god tid før spisning, så den får noget hævekraft. Hæver i køler.

Rådyrfars (ca 800g i dette tilfælde) røres med salt, peber, spidskommen, paprika og en hel hakket chili. Hviler i køler.

Snit/riv det ønskede fyld fx kartoffel, rødløg, forårsløg, chorizopølse, Emmenthaler ost, tørret røget skinke.

De små nye kartofler kommer jeg i en skål med en spsk salt og 1.5l kogende vand. Så er de halvfærdige efter 45min, kan stadig snittes og bliver bagt færdig på grillen/i ovnen.

Den fladrullede pizzabund smøres med tomatsovs (en dåse fl tomater blendet med 2 fed hvidløg og en håndfuld friske urter fx oregano, timian) og drysses med revet ost. Så kartoffelskiver, løg, forårsløg,m paprika, rådyrfars i passende størrelse, chorizo og skinke øverst.

Drysses med friske grønne krydder urter efter bagning.

Her til aften blev pizzaerne bagt på bagesten i en kuglegrill. Smager genialt.

[Image: 2014-06-03%2017.27.14_2.jpg]

[Image: 2014-06-03%2018.07.52_2.jpg]

[Image: 2014-06-03%2018.12.44_2.jpg]

[Image: 2014-06-03%2019.29.32_1.jpg]

Mvh Pete
Svar
#2
Jep det ser godt ud, glæder mig til at smage, jeg tager vin med!

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)