Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad skal vi med ræveregulering ved nattetid
#1
Hvad skal vi med ræveregulering ved nattetid

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Bla bla - hvor bliver skydningen af hvalpen mere eller mindre rigtig/forkert fordi tidspunktet rykkes. Og hvorfor skal vi mistænkeliggøres med den ene beskyldning efter den anden om at jægere generelt er et folkefærd der bare snyder hvor man kan og plaffer alt der rør sig?

Og der bliver skudt lige så meget fra andre jægere som resten af befolkningen!

Hold nu op!

Gå i dialog med de jagtmodstandere du selv møder - de fleste er jo helt almindelige mennesker der sagtens kan påvirkes med saglige argumenter. Til gengæld giver det sjældent noget positivt at gå ind i debatter i elektroniske medier, da modstanderne typisk er så ekstreme at de er udenfor rækkevidde.

Vi skal ikke være bange for at stå ved vores hobby.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Der vil jo altid være modstandere..
Men jeg kender da mange der er glade for at få skudt nogle ræve. De er da ligeglade med hvornår og hvordan der bliver skudt en ræv. For mange er ræven jo et skadedyr på linje med rotter og dem er da ingen der brokker sig over hvordan og hvornår de bliver bekæmpet.
Svar
#4
Jeg må faktisk indrømme, at jeg er helt enig i kritikken. Jeg har faktisk kritiseret DJ's top direkte.
Regulering før og efter solop- og nedgang i februar måned er godt og i mine øjne tilstrækkelig, fordi den netop foregår på et tidspunkt, hvor effekten er størst - og samtidig uden for al anden jagt, så misbrug ikke vil være mulig.
Men her i sommertiden, hvor forveksling med en voksen samtidig er en reel mulighed, er simpelthen ikke godt nok.[xx(]

I seneste nr. af Jæger på side 93, er Svenska Jägareforbundet, Bjørn Sprängare referert med følgende svar på på spørgsmålet;
Hvad er din største udfordring lige nu på den hjemlige jagtpolitiske scene?
"Det er uden tvivl hele spørgsmålet om jagtetik. Som jæger skal vi respektere vildtet og naturen for at bevare retten til at jage. Men tekniske fremskridt, som f.eks. kamera på hunde og i terrænet, gør jagt for let og kan misbruges. Vi må som jægere selv stå op og melde fra. Vi må selv tage ansvaret for jagtetikken."

Disse ord vil jeg gerne gøre til mine - og så dem også helst som DJ's, for, for hulen da, hvor har han ret.

Kan og vil vi det (selv tage ansvar for jagtetikken) er vi kommet rigtig langt, og så tror jeg faktisk ikke vore kritikere vil få et ben til jorden. - Men vi skal selv gå forrest og ikke være på bagkant.

mvh
Korthår[Smile]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Jeg må faktisk indrømme, at jeg er helt enig i kritikken. Jeg har faktisk kritiseret DJ's top direkte.
Regulering før og efter solop- og nedgang i februar måned er godt og i mine øjne tilstrækkelig, fordi den netop foregår på et tidspunkt, hvor effekten er størst - og samtidig uden for al anden jagt, så misbrug ikke vil være mulig.
Men her i sommertiden, hvor forveksling med en voksen samtidig er en reel mulighed, er simpelthen ikke godt nok.[xx(]



Frænde er frænde værst, sa' ræven om de røde hunde [Wink]

Jeg har en p.. men jeg misbruger den ikke og jeg bliver hverken pædofil eller voldtægtsmand af det.
Jeg har også en bil, med den kan jeg også køre hurtigere end det tilladte.
Jeg har et våbenskab der er fyldt med våben, men det gør mig heller ikke kriminel.

Jeg ville ønske, at jeg boede i et land, hvor man kan have tillid til ens medmennesker, og ikke straks tror at de vil misbruge alt, men lader folk forvalte et minimum af ansvar selv. Men det er ikke i Danmark det sker [Sad][Sad][Sad]

Christian
Svar
#6
kan ( som så ofte før ) kun være på linie med korthår

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Jeg er helt enig med dig Korthår.
Personligt nyder jeg at se ræven i naturen indimellem og synes også, at den har langt størrer berettigelse der, end 500 fasaner spredt ud på 10 tønderland.
Jeg er helt bevist om, at der indimellem smutter et rålam på rævens menu, men mon ikke de største tilhængere af øget jagttid på ræven er dem, der sætter flest fasaner og ænder ud?
Er der en tilbagevende tråd på dette forum, som jeg ikke bryder mig om, så er det den om ræven. De første år kommenterede jeg den, men har ikke gidet det de sidste år, men trådene viser ihvertfald, at selv i dagslys kan det være vanskeligt at se forskel på voksen og hvalp!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Regulering før og efter solop- og nedgang i februar måned er godt og i mine øjne tilstrækkelig, fordi den netop foregår på et tidspunkt, hvor effekten er størst - og samtidig uden for al anden jagt, så misbrug ikke vil være mulig.

mvh
Korthår[Smile]



Må vi det ?

Mvh LWL
Svar
#9
https://www.youtube.com/watch?v=6vov8Vqb...vqWmaqecdN - se det første indslag. Ret tankevækkende, trods alt.

//C-X
//C-X
Svar
#10
Jeg vil med i koret. HELT PÅ LINJE MED KORTHÅR OG STRØM

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)