Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU våbenpas og bæretilladelse?
#1
Hej ærede formænd.

Er der problemer i at få en riffel, hvortil man har bæretilladelse, opført i sit EU Våbenpas?

Eller er der tale om en (endnu en) fortolkning af reglerne, når det oplyses, at det ikke er muligt?

Pft.
Torben
Svar
#2
Når du nu skriver "Bæretilladelse" er det så en "Flere ejere/brugere" eller en tilladelse der kun tillader at bære og benytte våbnet (evt. til jagt?) ??

"Flere ejere" tilladelsen give dig jo lov til både at bære, benytte og opbevare våbnet, og der burde ikke være nogen problemer i at få sådan en ind i et EU våbenpas.. (Jeg har selv haft to i passet på et tidspunkt)

"Bæretilladelsen" giver dig jo ikke ret til at opbevare våbnet, så det kan nok ikke komme i et EU pas.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Havde selv bæretilladelse til min fars SAKO og da jeg skulle have våbenpas kunne det ikke lade sig gøre. Hr. J.A. Aarhus politi
oplyste at en bæretilladelse ikke kan få våbenpas. Jeg måtte bløde 420, kr. til en nr. 2 tilladelse så der stod flere ejere / brugere, så var problemet løst.
Svar
#4
Hvornår vil man gerne have en bæretilladelse og til hvad ? Koster den ikke det samme som en almindelig tilladelse, altså 840/420 kr. og hvis den gør, hvorfor får man så ikke bare en fler-bruger tilladelse ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)