Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken hochsitz?
#1
Hej formænd

Jeg overvejer at købe en hochsitz til min jagt. Den skal stå op ad et træ og være let nok til, at en mand kan sætte den op.
Hvad skal jeg vælge?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Det billigste er da at lave en selv. Dog skal man lige afpasse dimensioneringen af tømmeret man bruger, da den let bliver tung at slæbe rundt på. Men man slipper for metalliske lyde, der skiller sig meget ud fra baggrundstøjen. Du kan selv tilpasse højden præcist som de vil have den og tilpasse sidestillingen.
Det kræver et minimum af gør det selv evner..
Svar
#3
Det er fint at stille den, så den er dækket af træet fra nogle vinkler. Men du skal måske genoverveje om den ligefrem skal stå op ad træet, for det skal ikke lufte ret meget før et træ bevæger sig på en måde, så det bliver ret frustrerende at forsøge at fastholde noget som helst i kikkertsigtet. For slet ikke at tale om at ramme.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hej Lars,

Jeg har 2 foldebare stiger som denne her http://dangate.dk/produkt/343/foldbar-ja...hsitz-hs40.
Samt 2 stk forlængelses moduler og de klarer hvilken som helst behov for stiger. De er utrolig holdbare og har faktisk stået ude hele året.
Når man som mig er i et konsortie med mange meninger om tårne, stiger og specielt plasering af disse, så er det bare dejligt[Big Grin]

Have fun!
Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Hej Lars......har et par forskellige som ikke er i brug.....du kan jo kigge forbi og se om det er noget....

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#6
halløj Thorlak
jeg har ind imellem kikket på denne stige: er den nogenlunde stabil at kravle op i / og sidde i. den er jo ikke stabilt fastgjort ??

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Du kan også købe sådan en her... Den vejer ca. 10 kg. og leveres med sikkerhedssele og instruktionsvideo - klar til brug. Den tager 5 min. at gøre klar til brug og et par minutter at kravle op til 5 meters højde. Den har en maks grænse på 150 kg...

http://www.shop.danage.dk/pi/Summit_Titan_SD_Treestand__53237_651.aspx

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Strom,

Jeg har heldivis "tilgang" til bagageremme med skralle. Den bliver sat igennem et trin (4-kantprofil) ca. halvt oppe og rundt træet, det holder.

Stigen har en snor aller øverst, som man kan sætte rund træet og igennem en skøde klemme - men jeg stoler ikke på den alene.

Ellers er stigen meget stabilt og den larmer ikke, når den er sat i spænd med remmen. Selve bøjlen kan stilles trinløst og i det uendelige, så skyde stillingen passer til der hvor man tror han kommer[Smile]

Strom, jeg prøvede ihærdig at få Andersen op i stigen for at bevise hvor stabil den - han ville ikke op i stigen, endsige fotograferes[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Hej Lars

Vi kan da finde ud af at skrue en sammen af overskydende terrassebrædder og jordvarmeslange[Big Grin][Big Grin][Big Grin]...[:I]

Men jeg er enig med Lasse i at der ikke skal meget vind til for at det generer stabiliteten når der skal skydes. Jeg har lavet nogle som en slags "trappestige" de er lette og nemme at flytte - tror endda du engang har skudt en buk fra en af mine stiger for nogle år siden hvis jeg husker rigtigt.

Men sådan en kan vi da nok konstruere igen - du har jo værktøjet i orden[Wink].

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#10
@ Thorlak
bare skub på, han plejer ikke at være genert [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by LAM

Hej Lars......har et par forskellige som ikke er i brug.....du kan jo kigge forbi og se om det er noget....

Mvh Lars



Tak for det, Lars. Det vil jeg meget gerne. Vi er lige midt i at flytte, så jeg vender tilbage, når det begynder at lysne.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Hej Lars,
Håber alt er vel. Jeg har lavet denne på en halv dag..... Den er god - kræver dog to stærke til en flytning......

http://www.skydestok.dk/skydestige.htm

Derudover har jeg også en fra dangate der også er fin....

Har desuden et par tårne (hjemmelavet) som jeg foretrækker til enhver tid (også nu hvor drengen gerne vil med.....

Mvh kasper
Svar
#13
Jakttorn | Svenskt Trä - Byggbeskrivningar http://www.byggbeskrivningar.se/jakttorn

Så er det bare at gå igang

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Nej...nej og atter nej. Der må ikke være lodrette ben på et skyde tårn. Hvis de skråner bare lidt bliver tårnet meget mere stabilt.

Vi/jeg har lavet drivjagts tårne, oven i købet af 2 omgange, og hver gang med lodrette ben. Vi har brugt oceaner tid på at genrejse og afstive de lige tårne - det vil fortsætte i det uendelige. Jeg har lige lavet et tårn af de samme materialer med skrå ben ca. 20 cm bredere i bunden på et 3 meter tårn (en skovmaskine havde væltet tårnet). Tårnet er blevet uhyggetlig stabilt sammenlignet med et med lige tårn.

God arbejdslyst,

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#15
Jeg købte på dangate.dk der er der et godt udvalg

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#16
Opdate: jeg endte med at købe en lettere brugt fritstående "stige" af LAM. Efter en opfriskning med rørisolering, gaffatape, plastikstrips, lidt kædeolie og en stump vandfast krydsfiner er den så god som ny.
Nu glæder jeg mig til at prøve den af.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
Åh hvor jeg kender det. Den stige skulle have været færdig sidst i juni. Nu er vi midt i august, og bukkejagten er for længst forbi [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Åh hvor jeg kender det. Den stige skulle have været færdig sidst i juni. Nu er vi midt i august, og bukkejagten er for længst forbi [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Helt så slemt er det nu ikke. Min bukkejagt var afsluttet ultimo juni, så jeg ville blot være på forkant i forhold til hvalpereguleringen på de nyhøstede marker. Stigen kom således kun to uger for sent [Wink] [:I]

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)