Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandskræk labrador
#1
Kan man forestille sig noget mere selvmodsigende?

Min labbe er bange for vand. Den går gerne ud til hvor kuglerne lige akkurat bliver våde... og så ikke en millimeter længere... Den vil ikke ud, hvor den skal svømme... har prøvet flere gange at gå foran og kalde på hunden og lokke med mad... men selv dens yndlingsgodbidder får ikke den ellers madglade labrador til at svømme... Hvis de er bare 5 cm uden for snudens rækkevidde og hunden ikke vil længere ud, vender den bare om, og går på land...

Hvad gør man lige ved det?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
well den unghund setter jeg fik vlle heller ikke svømme af sig selv..prøvede svømmevest+trækline tage til stranden, grusgarven..men det blev kun panik og pjask..

det der til sidt fik det hele at funke..var udnytte hans store lyst for fugl..due kastet lige lidt længere ud på vand ned hvor han kunne nå med 4 ben på bunden..så ud hvor han kune lige kunne gå med 2 bagben på bunden .. så til sidts så han skulle tage lidt svømmetag

det er som om at have noget i munden det får dem at rette op så de ikke står vertikalt i vandet og bare pjaksre uden at komme nogen vejne

så kan du ikke udnytte retrieverlysten?

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hvor gammel er din hund, Ran?
Hvis det er en hvalp, ville jeg forsøge at lege med den et lavvandet sted, hvor den kan bunde. Med nogen tålmodighed og list burde det være muligt gradvist at få den ud på det dybe.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Hvad med at få en anden vandglad hund til at "trække" den med ud? Lidt jalousi er altid godt. Så find en der har en vandglad legesyg hund, og så gå i vandet sammen med den. Alternativt så er det som Wolf_skate siger også en god mulighed.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Til de hunde der ikke kan finde ud af og svømme og står lodret i vandet og pjasker med forbenene, har jeg et rigtig godt og nemt trick.
Et par badevinger (de der til at sætte på armene af små børn) i et bredt bælte og så om livet på hunden bag brystkassen - ude på hver side af maven.
Hunden er overhovedet ikke generet af det og den svømmer fuldstændig normalt første gang den har det på.
Svømmeveste til hunde, mener jeg faktisk overhovedet ikke virker i den her situation (hvor hunden står lodret) - de bærer den forkerte ende oppe.
Men pas på andre hunde ikke ser den med det på - det ser sa....dumt ud[Big Grin]

Og Ran: man må altså godt sige til en hund at den SKAL - man behøver ikke nødvendigvis spørge pædagogisk pænt hver gang[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Hvis det ikke lykkes at lære den det, så skal jeg nok komme forbi med min flatcoat og vise hvordan det skal gøres. Hehe

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Har snakket med en hundepsykolog i dag. Hun anbefalede hundesvømning. Var ude og prøve det i eftermiddag. Han kna sagtens svømme - men brød sig ikke rigtig om det / var bange... men det virkede som om dethjalp lidt.
I øvrigt rigtigt, at det hjælper med noget i munden - den ligger bedre i vandet med en dummy i munden.... knap så meget crawlsvømning ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Hvad med en tur til stranden og så følges i ad ud i vandet? Stille og roligt evt med et par dummyer?
PS-de to dummyer er ikke nogle personager her fra foraet!!![Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
anden ting der kan hjælpe med at få mere flow på svømningen -> at få den til at ligge rigtig vandet... 'træk' efter en robåd.. har prøvet med min og det var med til at stabilere hans svøm

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
At få den til at ligge rigtigt i vandet, hjælper badevinger utrolig meget på.
De er så billige og hjælper rigtig meget, prøv det.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Her er mit forslag :er brugt med held ved flere lejligheder Fiskestangsmetoden [Wink] en stang på en meter til to med et stykke snor hvor i man binder en dummi eller en død due eller andet som hunden elsker det trækkes så foran hunden og vupti så svømmer den lad den fange byttet og holde det lidt mens den bringer det op på land og gentag øvelsen så lærer den samtidtig at holde emnet oppe på land tricket virker også til at få hunden til at svømme ordentlig ,altså ligge sig frem og ikke plaske [Wink] lykkeds det ikke første dag så prøv igen hundtræning er ofte et spørgsmål om tålmodighed [Wink] knæk og bræk
Svar
#12
HAr nu været til hundesvømning i dertil indrettet specialpool. 2 gange. Han er stadig bange for vandet - men kan selvfølgelig sagtens svømme... det kræver overvindelse og moderat tvang, at få ham i baljen... han er ikke meget for at svømme. Det med yndlingsdummyen virker kun, hvis den ikke skal svømme. Han går gerne ud efter den - men kun dertil, hvor han kan bunde - det samme gælder godbidder...
Men nu har jeg formedelst 600,- købt et 10-turskort til 10 x ½ time solosvømmehal for hunde - så ser vi, om ikke det hjælper...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Min forrige springer var heller ikke meget for at svømme, men da han først opdagede at han kunne, var det ikke noget problem.
Vi fik en til at bære ham ud til første revle, hvor han kunne bunde. Her blev han sat i vandet med næsen ind mod mig. Jeg kaldte og han kom glad hjem til far. Han opdagede først for sent, at han ikke længerer kunne bunde, men da var han i gang med at svømme(det er jo de samme bevægelser). Siden den gang var han glad for det.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)