Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny hund til elgjakt i Sverige?
#1
http://www.vargfakta.se/nyheter/boskapsvaktande-hund-dodar-varg/

Ulve-elskerne vil jo nok ikke bryde sig om denne filmsekvens... Omvendt så er det, der tilstøder ulven i denne film jo ikke anderledes, end det ulven gør ved sine byttedyr hver gang den tager et bytte?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Stakkels lille ulv[V]

Men hvad hedder den hunderace der omtales, og vises ?
Har den et lidt mere dansk navn end boskabs_______
Svar
#3
Den hedder Kangal. Jeg havde fornøjelsen af at møde en uventet..... i bulderravende mørke ....under bjergjagt i Tyrkiet. Mit indtryk var en kontaktsøgende og venlig hund.
Svar
#4
Efter lidt søgning, og læsning om Kangal racen, så er det nok alligevel ikke en "stakkels lille ulv"

Det er en pokkers stor vovse der nakkede ulven !!
Og det med den er kontaktsøgende og venlig KKA.
Jeg tror du skal være glad for den du mødte havde en god dag[Big Grin]
Svar
#5
En enkelt svale gør selvfølgelig ingen sommer; men hunde er jo præget på mennesker samt flokdyr, så jeg tror den har set mig som en venlig artsfælle. Der var ulve i området - faktisk fik jeg en keiler delvist opædt af ulve, da eftersøgning om natten er no go - så vagthunde fremavlet specifikt mod ulve er en god ide. Til gengæld er en dogge næppe egnet som en ulvesikker drivende jagthund ;-)
Svar
#6
Synes der er basis for at hente en han og en tæve hjem af bedste afstamning. At der så evnt. må ryge et par labrador samt en enkelt gadekryds inden de er helt indjaget på ulv , er vel acceptabelt .
Der må være et stort marked for afsætning af hvalpe til det mellemste Sverige[Wink]
Svar
#7
Måske skal man til at slippe hunde i par. En der jager elg og en der forsvarer mod gråben.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Uanset hundens odds overfor ulve(de er som regel flere om angrebet på hunden), er det primære jo glæden ved den jagthundens arbejde, og det er vel også derfor at der tænkes i kreative løsninger som strømførende hundedækkener, halsbånd med pigge og kevlarveste etc mod ulvekonfrontationer.

Det bedste var jo at opdrage ulvene til at forstå - som outfitterne fortalte mig under en jagt i Canada at lyden af mennesker og deres hunde betød livsfare - og ikke som her i Norden, hvor visse ulve opfatter en halsende hund som diner transportable.....
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)