Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU. Våbenpas
#1
Hej alle.

Jeg er for doven til selv at søge på det og finde ud af det, derfor spørger jeg her.

Hvor lang tid må man opholde sig i udlandet (Sverige) med våben i et dansk EU-våbenpas [?]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#2
Jeg mener, at det er tre måneder.
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Jeg kender ikke lige bestemmelserne for EU Våbenpasset - men hvis man benytter den gammeldags metode med formularen for midlertidig indførsel, eller midlertidig udførsel af våben og ammunition, så er det 3 måneder.

Jeg kan ikke se hvorfor våbenpasset skulle være anderledes i denne henseende, da den tjener samme formål.
Men det kan godt ske EU Passet har en anden tidsramme.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Man må ikke tage våben med til Sverige på våbenpas alene. Det er et supplement til den øvrige ansøgning, og her gælder der som allerede nævnt en 3 mdr grænse.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Mange tak for tilbagemeldinger.

Helt specifikt drejer det sig om min søn som måske skal flytte til Sverige i forbindelse med en læreplads (ca. 4 år).

Jeg har jo fulgt med i herinde hvor besværlig det er at få registreret våben i Sverige.

Jeg er godt klar over at når det er permanent så skal der laves eksport/import tilladelser men frygter det med de lange ekspeditionstider på tilladelser i Sverige.

Derfor mit [?] ang. dette da det vil være rart at finde ud af hvordan det er praktisk og nemmest at medtage/få våben med til Sverige.

Er der mere eller flere ting må i gerne komme med input. [Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)