Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcision og "Rokkepatroner"
#1
Ganske vist skal der ikke så meget til, at en af vores kære små kugler havner udenfor grupperne eller at grupperne er mere eller mindre spredt.
Flyers er et velkendt og meget irriterende fænomen.

Hvorfor er det sådan?
Skyldes det lidt forskellige krudtledninger, forskel med vægten eller formen af projektilen, måske overflødige voks "i" Hollowpoints eller hovedsaglig på grund af noget som jeg helt tilfældigt opdaget for leden dag?

Det viste sig at blandt tre af de forskellige slags hollowpoint patroner jeg bruger at der var mange ”Rokke” blandt dem, dvs. hvor kuglen sidder ikke fast og var mere eller mindre løse?
Nogle enkelte kan man, uden besvære, drej et par grader i deres hylstre.

RWS Subsonic HP 40 grains har omkring 50% der rokke,
CCI SUB-SONIC 22 LR HP har omkring 25% og CCI Standard Velocity cirka 10%

Jeg har gennemgået mine CCI Stinger og Velocitor patroner og de sidder godt fast, de skyder bare upræcis i mine våben af andre årsager[Smile][Smile].

Er der nogen der kan anbefal nogle 22LR Subsonic Hollowpoint patroner hvor kuglerne sidder fast[Big Grin]?

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#2
Generelt er "subsonic hollowpoints" af en ringe kvalitet..[xx(]

Jeg bruger almindelige Eley pistol Match eller Tenex, dyre men ensartede, og uden "rokkere"

Hvad med at lave et forsøg:

Tag et par kasser af den ammo der generelt skyder bedst i din .22LR .. sorter alle "rokkerne" fra og læg dem i en bunke for sig...

Skyd så 5 stk. 5 skudsgrupper med dem der ikke "rokker" / er løse

derefter 5 stk 5-skudsgrupper med "rokkerne" /løse

Se så om der er en reel forskel ?? Er der flere "flyers" eller er grupperne bare større/ringere ?

Hvis der er, så sorter din ammo .. smid "rokkerne" i en kasse til "dåse-skydning" og andet "for sjov"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Jeg har allerede sorteret og afprøvet rokkerne og "de faste" for sig.
Det er blandt rokkerne at flyers dukket op. Man kan se ud fra det ovale træfpunkt på "de løse", at de ikke kan stabiliseres i min riffel. Spredning af rokkerne er dog ikke så markant som man kunne forestille sig for patroner hvis projektiler sidder løse.

Der er kun få RWS Subsonic HP og CCI Sub-sonic patroner som er testet indtil videre.
Jeg synes ikke at jeg behøver at skyder flere æsker igennem.
Jeg var overbevist allerede efter 2 x 8 skud.

Mine patroner er allerede sorteret på den måde og det bliver de fremover.

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)