Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mossberg 817
#1
Har netop solgt min Mossberg call. 17 videre til en kammerat.
Jeg har vel selv skudt mellem 75 - 100 skud med den så den stod bare og fyldte.
Min kammerat har så været ude og skyde et par skud med den uden nogen form for problemer.
Men så i dag ville ha igen lige skyde et par skud med den, sætter 3 skud i magasinet, tager ladegreb, sigter og trykker af.
Der lyder så et voldsomt brag og han bliver fyldt i hovedet med krudtslam.
Magasinet er skudt nedenud, bagkappen skudt af og projektilet med hylster sidder 30 cm fra kammeret inde i løbet.Kuglen var en Hornady v-max.
Hvad er der hændt er der nogen der har været ude for det samme eller har kendskab til noget lignende ?
Hvad med riflen har den mon lidt overlast og skal den omkring Harlev doktoren ?

Per Tolstrup Nielsen

Flyttet af Kima
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
HMM fejlposted i riffelteknik. Hvis det er en 17 HMR skulle den vist have været ovre i "Rimfire"

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Har netop solgt min Mossberg call. 17 videre til en kammerat.
Jeg har vel selv skudt mellem 75 - 100 skud med den så den stod bare og fyldte.
Min kammerat har så været ude og skyde et par skud med den uden nogen form for problemer.
Men så i dag ville ha igen lige skyde et par skud med den, sætter 3 skud i magasinet, tager ladegreb, sigter og trykker af.
Der lyder så et voldsomt brag og han bliver fyldt i hovedet med krudtslam.
Magasinet er skudt nedenud, bagkappen skudt af og projektilet med hylster sidder 30 cm fra kammeret inde i løbet.Kuglen var en Hornady v-max.
Hvad er der hændt er der nogen der har været ude for det samme eller har kendskab til noget lignende ?
Hvad med riflen har den mon lidt overlast og skal den omkring Harlev doktoren ?

Per Tolstrup Nielsen



Det lyder noget voldsomt [xx(]. Jeg ville uden tvivl sende riflen til lægen...

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jeg havde faktisk en lignende episode sidste år. Osse med Hornady V-max.
Jeg havde kamret en patron som ikke gik af da jeg tog aftrækket. I kampens hede, hvor der blev skudt flittigt på begge sider af mig, var jeg ikke helt klar over hvornår magasinet var tomt, så det troede jeg det var.
Jeg skifter magasin og da jeg ved at den første patron i magasinet klemmer lidt, så kamrer jeg lidt hårdere ved den første patron. Den klemte godt nok lidt mere end den plejede, men i kom den.
Da jeg skyder, lyder der et ordentligt brag og jeg får krudtslam i ansiget. Magasinet buler så meget at jeg kan ikke tage det ud og bundstykket sidder fast.
Men lidt vold får jeg bundstykket op ogjeg ser nu at randen er fladet helt ud i bundstykket og hylsteret er flækket.
Jeg kigger igennem piben, men der sidder en kugle halvvejs ude. Det er faktisk lidt mærkeligt for der sidde osse et nyt hul i skiven, blot 10-15 cm under de første 10 skud.
Nu kigger jeg så på den stak tomme hylstre der ligger ved siden af riflen og her finder jeg et som stadig er fuld af krudt der er klæbet sammen.
Ved at gå baglæns i forløbet, kommer jeg frem til at den sidste patron i magasinet var netop denne klikker. Jeg bemærker ikke at patronhylsteret med krudt bliver smidt ud, men skuglen bliver siddende i kammeret.
Da jeg ret kontant kamrer den første patron fra næste magasin, så bliver denne kugle skubbet ned i hylsteret samtidig med at den kugle der allerede sad i kammeret, bliver skubbet lidt ind i riffelgangen.
Da skuddet gå er der 2 projektiler i riflen og derfor punkterer hylsteret.
Den forreste kugle bliver skudt ud, men sidder for lavt da den ikke når fuld hastighed. Nummer 2 kugle stopper halvvejs ude i løbet.

Jeg skubber en rensestok ind i piben bagfra og til min overraskelse, kan jeg ret let bare skubbe dette projektil ud.

Jeg klemmer det bulede magasin sammen igen og skyder videre. Riffel og patroner fungerer igen uden problemer.

Jeg har skrevet til Hornady, men de har aldrig svaret. Lidt træls, da jeg stadig har over 1000 af denne patron i samme lotnummer.
Men nu har jeg lær at holde bedre øje med hvornår magasinet er tomt og at kigge gennem piben efter en klikker [:I]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Max det der med at klikke, er det et generelt problem [B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#6
KLIK, sagde gænghætten og gak. KLAK sagde Klokker og Kluk-lo om kap med en Kok. Ikke en helt almindelig kok, men en SIMREKOK [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)