Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så fik jeg min bambi
#1
I går eftermiddags gik jeg ned for enden af min have, og så nabokonen og dennes søn rode med et eller andet i en anden nabos have. Jeg spurgte om hvad egentligt lavede, og kunne nu pludseligt se en lille bambi i armene på knægten. De sagde at den sikkert var syg og forældreløs, og derfor prøvede at fodre den og at den i øvrigt var dårligt gående. Desuden havde den gået rundt i deres og min have et stykke tid, og var faldet om. Da jeg fik kikket lidt på den kunne jeg hurtigt fastslå at den var ingen af delene, da jeg vil skyde den til at være maks fire dage gammel. Den er sent født men i ok stand. Jeg forklarede naturligvis at de havde trådt i spinaten, men de ved jo ikke bedre (Kjøvenhavnersnuder og sommerhusgæster) De ville have at jeg tog den i pleje, da de ved jeg har lidt kendskab til den slags. Derfor blev den indlogeret på hotel brændeskur, og med et godt bunddække af nylavet flis. Jeg kontaktede Jens Ulrik eller rettere hans kone Gitte, der har geder. Hun blev sat ind i situationen, og sagde at jeg kunne hente en sutteflaske og mælkeerstatning til geder/får. Det må være det nærmeste jeg kan komme den rigtige vare. Bambi spiser fint og er meget nysgerrig, og kalder rigtigt meget på mor. Derfor forsøgte jeg at sætte den tilbage i nat. Den blev lagt bagest i haven(hvor den formodentligt er født) Og jeg kravlede op på taget af garagen for at våge over det lille pus. Jeg ville ikke rissikere at der skulle komme en ræv, så jeg ville se det hele. Efter en times tid og en del kalden fra lammet, skete endeligt noget. Der kom en rå der med garanti er moderen, den kiggede og snuste og forlod så stedet i en fart. Jeg kunne følge den helt til skoven, det tolkede jeg som at den var afvist 100%. Så nu er min kæreste og jeg blevet plejeforældre.

Great Dane

[Image: Bambi%201.JPG]
[Image: Bambi%202.JPG]
Great Dane

Svar
#2
Hej GD...

Det lyder som en fuldtids beskæftigelse..

Kunne godt tænke mig sådan et lille skidt selv.. hehe..
Har du fået kønsbestemt den??

MVH
Martin
Svar
#3
Så er det vist tid til en lille opdatering (Ifølge MI)

Bambiline som dyret bliver kaldt, er i fineste foderstand og et vigør som er en vild bambi værdig. Den spiser og øger vægten som den skal, og er nu på cirka 3,2 kilo. Den nu ca. 3 uger gammel, og kan springe over en forhindring på 75cm samt løbe hurtigere end dens forældre. Hvor mange babyer kan egentligt det?? Jeg prøver at poste nogle billeder senere.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hvad bliver det til med de billeder? - eller har du ædt den?
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#5
Ja, vi vil gerne snart ha´en lille opdatering. Det er jo også ved at være den 17´, og så skal der vel ikke passes ligeså meget på den....[8D] ( Der var måske nogen der ku´finde på, at gi´den horn i panden??)[}Smile]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
Bambi er ikke mere[V][V]

Ja undskyld drenge, jeg ved godt at det har manglet med opdateringer.

Jeg har som bekendt i de sidste måneder haft Bambiline under opflaskning, og det har været spændende og lærerigt, og ikke mindst underholdende. Bambiline startede med at blive moderløs i de første dage af sit liv, og blev derpå adopteret af et meneske (der inderst inde godt vidste...) Jeg forsøgte at give det lille kræ en opvækst, og meget lykkedes for mig. Den har spankuleret rundt og tygget i mine planter, vasketøj, sofa og træer, altid med et meget uskyldigt fjæs og en frygtelig ynkelig pivelyd der kunne blødgøre en sten. Jeg har fået lov at overvære dens charmerende balletagtige optrin i haven, over stok og sten. Havde den fået lov at ligge i naboens have var den med garanti blevet til rævemad, eller druknet under naboens forsøg på opflaskning med sødmælk. Jeg tog den til mig under megen skepsis, og havde i tankerne at jeg en dag skulle aflive kræet. Jeg er født og opvokset med devicen om at være sine dyrs egen bøddel, og kunne tage beslutningen når det gælder. I de sidste dage har den haltet kraftigere og kraftigere på venstre forløb, og så i morges kunne den end ikke rejse sig da den skulle have sin morgenflaske. Jeg bar pivedyret ud i solen, og gav den flasken og lidt græs bagefter. Efter en kort samtale med fruen, besluttede vi at den skulle aflives. Jeg gravede et stort hul og hentede .22 eren, og gjorde det hurtigt og smertefrit. Det gav et kæmpestik inderst inde, men tankerne om de gode måneder gør at der ikke er dårlig samvittighed. Den nåede at have et godt liv på trods af, for den de unaturlige omgivelser.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
vi er mange der spændt har fulgt med i bambi historien.
det var sgu' noget af en mavepuster jeg fik, da jeg læste indlægget.[Sad] men samtidig var jeg glad for at det ikke var mig der stod over for det triste valg... kald mig bare egoist, men det kræver altså sine no**er at gøre det du har gjort.
ingen tvivl om at beslutningen var rigtig.
men ser man den lyse side som du selv var inde på, så har du jo også nogen gode minder, samt billeder...

Et æble om dagen holder lægen væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Det stakkels kræ havde hårde odds imod sig fra starten af, men halteri er en showstopper for sådan en.[Sad]
Hårde betingelser - men du gjorde det rigtige!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)