Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375 HH TTSX 250 grain
#1
Jeg har med held ladet patroner, med andre vægte, hvor jeg har holdt mig til Norma Laddmanual.

Den springer så fra 235 til 270 grain ..

Nu mangler jeg data til ovennævnte, baseret på 203-B.

Nogen der kan hjælpe.

mvh
mvh
Svar
#2
Fyrede lige op under min nye Qload 3.8 hvor 250 TTSX er med [Smile]

Ved std patronlængde på 91,44 mm samt hylstervolumen på 95,3 grs vand vil du have max tryk (4300 bar) ved 71 grs 203B

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#3
Mange tak [Wink]

mvh
mvh
Svar
#4
Det var så lidt [Smile]

Fyldning er foriøvrigt perfekt på 100,8 %

Vil mene at den i virkeligheden er lidt mindre

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Hvad med at begynde på 69 ?

mvh
mvh
Svar
#6
Det ville jeg under ingen omstændigheder være bange for da Norma siger max 72,5 grs til en 270 grs Hornady

Men det er jo forskelligt fra riffel til riffel hvor man møder max trykket

Derfor har jeg på det seneste udviklet mine ladninger ved at finde en startladning tæt på angivet max (meget ala dit valg)
Herfra arbejder jeg mig så hurtig opefter i spring af 2 grs som enkelt ladninger til jeg ser tegn på max tryk i form af hylsterbund udvidelse

Når tegn på max tryk er fundet arbejder jeg mig i 1 grs spring nedefter til jeg har præcission, til slut kan man jo nørde med mindre spring hvis man har mod på det [Smile]

På denne vis behøver man ikke at bekymre sig om hvor tæt man egentlig ligger på max med sin ladning, for det kunne jo være den var mere præcis længere oppe ad skalaen, indtil videre har jeg med denne metode kun erfaret at præcission kommer tæt ved max tryk [Smile]

Jeg har i et eksperiment erfaret at der virkelig skal hældes krudt i for at det giver yderligere hylsterbund udvidelse, det var i 30.06 m 130 grs TTSX, med 51 grs N135 havde jeg 1/100 mm udvidelse og med 56 grs havde jeg 8/100 mm udvildelse
TTSX ladning er dog i dag lidt anderledes da kuglen er sat så langt ned i hylsteret som muligt og den fodres med 53 grs N135 uden tryktegn, det er jo så den kære friflugt som ændrer en del på trykket [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)