Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nattejagt i Danmark.....skønt..
#1
Var på jagt i aftes kl. 2315, hvor jeg endelig fik held i bøssen. Sad på anstandsjagt og endelig trådte dyret frem, og da den stod med bladet til, så fik den et rigtig godt skud ret på bladet. Dyret gik ret i jorden og efter et par spark med bagløbene var alt roligt... Jeg genladede bøssen og håbede endnu et dyr kom frem......
Efter at have ventet i fem minutter gik jeg hen til det nedlagte dyr....... En velvoksen rotte[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Bøssen som blev brugt er en ni millimeter haglbøsse........ Temmelig spændende jeg må jeg sige.....omend jeg hader de møgdyr[}Smile][}Smile]
Svar
#2
Helt enig.

Det var på anstandsjagt efter rotter jeg lærte at sidde fuldkommen stille. Sjovt nok også med en 9 mm. Anschutz.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
En kammerat og jeg, brugte en Diana 25 hvorpå der monteret et hjemmelavet "lyssigte".
ved hjælp af en penlygte hvor der foran var monteret et metalrør fra en kuglepen, fik vi på ca. 10 meters afstand (som jeg husker det - det er........mere end 40 år siden[Sad]))en lille lysende plet - den var monteret under løbet ved hjælp af isolerbånd.
Vi sad i bælgravende mørke og lyttede efter når rotterne kravlede over hanebåndene i laden - kæft det var uhyggeligt[Big Grin], så var det bare at tænde lygten og få lyspletten lige på rotten.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
He he..... Ja, jeg sidder med min lille lommelygte på 1000 lumen. Efter et stykke tid affinder de sig med lyset og kommer frem. Har nakket tre stk. De har indtaget gåsefolden efter det store regnvejr vi havde her i Nordjylland. De væltede nærmest op af kloakken[xx(]. Nu har jeg lagt gift og krudt, så deres møgrottejeghaderjers dage er talte[8D]a[8D][8D]
Svar
#5
Er der iøvrigt afskydningspolitik man bør følge som feks. voksen før unge, Han før hun osv?

Jeg mener - vil jo nødig spolere jagten, når nu reviret endeligt indeholder vildt med pels....[:o)][:o)]
Svar
#6
Tja hvis du kan få fedtet rotten ville jeg nok frede lige netop den
Svar
#7
En god måde at lokke dem på og holde dem på pladsen er:
En luns 1x4 med nogle skruelåg fra sodavandsflasker skruet fast og så fylde lågene med peanutbutter.
Det er de vilde med og kan ikke stjæle det.
Foder et par aftener i forvejen så de kender proceduren og tiden.
Svar
#8
Pphweew.

Først natjagt med kunstig belysning, og nu beskydning ved foderplads. Man skulle tro vi var i Sverige [Big Grin] !

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
SkAl de hovedmonteres? Og hvor finder i plader i den størrelse?

Michael
Svar
#10
Selvfølgelig skal de hovedmonteres. En ølbrik nede fra Gerdas Bodega er fin til formålet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
[Big Grin]
Mon ikke Milena Penkowa kan hjælpe med montagen
Svar
#12
Husk nu at indberette vildtudbyttet :p

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Selvfølgelig skal de hovedmonteres.



Fuck, jeg skal have bygget til[:0], jeg har skudt et par hundrede indtil nu i år[^], men okay, nu er det nok slut[xx(], vi er begyndt at fyre med flis istedet[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Kima

jeg har skudt et par hundrede indtil nu i år[^]



Så må der være nok til at du kan lave mørbradgryde til Rosemunte [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Jamen ud over hovedmontage, som er selvfølge, så har jeg overvejet en pels til fruen...... Rottepels.... Burde være trendsættende.

De kan iøvrigt godt lide mine blå korn, så for at de skal have det godt, får de ad libitum..... Man er vel dyreven!!
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove
Så må der være nok til at du kan lave mørbradgryde til Rosemunte [Big Grin]



Nja, der er ikke så meget tilbage efter en træffer[Wink], 17HMR rules[Big Grin], men det er god træning[^], de er jo ikke så vilde med at stå stille, de små sataner[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove
Så må der være nok til at du kan lave mørbradgryde til Rosemunte [Big Grin]



Nja, der er ikke så meget tilbage efter en træffer[Wink], 17HMR rules[Big Grin], men det er god træning[^], de er jo ikke så vilde med at stå stille, de små sataner[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Så må du vel kunne lave en form for Osso Bucho?? Osso Rotto[Big Grin]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#18
Eller halalslagtet sprængt rotte[xx(], man skal bare lade være med at skyde dem ude på gulvet[^], det sviner AHT[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#19
Toppen af klamhed oplevede jeg for 4 uger siden.
Vi havde fået rotter ind i etage adskillelsen[xx(] Sent på aftenen satte jeg en fælde ind i skunken.
Næste morgen kikkede jeg til. En halv hale og en par skindstumper, var alt der var tilbage af kræet, der var gået i fælden[:0]

Velbekomme!![xx(][:o)]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)