Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den bedste jagtfrakke
#1
Min gode gamle jagtfrakke er desværre ved at være slidt op, og jeg skal derfor finde en ny. Hvad er jeres erfaringer mht. gode frakker[?] Kravet er en frakke til den kolde årstid, og at den skal være vandtæt (ved god at de fleste producenter postulerer at deres produkter er vandtætte, men jeg har prøvet mange der ikke har opfyldt dette "simple" krav)
Jeg har hørt godt om tøj fra firmaet Musto, men kender det kun fra hele min svigerfamilie der er sejlsports-tosser, og de bruger dette mærke-men deres jagttøj kender jeg ikke......[?]
Gode og dårlige erfaringer modtages gerne[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Er du ellers ikke sådan en slags tweed-bøsse?

Passer tweed ikke til sådan en "flæske pointer" aka labrador??

Eller er du mere til [Image: 6877201-rejseliv-imported-photo.jpeg]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Idiot. ...!! Men ok, flæske-pointeren, dén var sgu meget god[Big Grin][Big Grin][Big Grin][}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Härkila Pro Hunter er usædvanligt slidstærk, derudover giver de 5 års garanti.

Bruger selv Chevalier Midland Pro, den er tilbage fra 1999 og hænger stadigt ved, tiltrods for hård brug. Regner med at der er mindst 5 år i den endnu[8D]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Jeg har et par härkila bukser, dem er jeg ikke særligt imponeret over-de er mildest talt ikke særligt vandtætte. .. jeg ved godt nok ikke lige hvad modellen hedder....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Min første hundeførervest var en härkila - magen til skrammel skal man lede efter... Syningerne omkring lynlåsene skrider og der går hul i fodret på stiklommerne. Nu har jeg en Genzo/Swedteam til en tredjedel af prisen, men som holder.... På den anden side så fungerer mit skalsæt også fra härkila rigtigt godt, men efter den vest er jeg ikke sikker på at jeg synes at Härkila er merprisen værd.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Absolut ikke Harkila fan, mage til l... Skal man lede længe efter- i hvertfald i forhold til prisen.
Er STOR tilhænger af det svenske Wood Line, men det hænger ikke på træerne.
Guntex / topjagt gruppen kan skaffe det.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 30.06 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Steinbock, original himalaya loden! -aus Tyrol......

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#9
Jeg må så lige sige, at jeg er af en anden opfattelse af härkila. Jeg har godt nok kun bukserne i Pro-hunter og jeg har været og er stadig fuld tilfreds. Har udsat dem for alt jagt incl. 8 ture til Skotland. De er stadig total vandtætte og dejlige åndbare. Havde jeg mønt til en ny jakke, ville jeg ikke betænke mig på at købe jakken i Pro-Hunter.

Lars
Svar
#10
Hej.

Jeg har kun gode anbefalinger omkring Härkila Pro hunter og Dog keeper serie, både med hensyn til slidtage og vandtæthed.
Svar
#11
Jeg kan heller ikke genkende de negative ord om Härkila. Har selv pro hunter bukser. Da de var 4 år gamle gik der er syning i skridtet. Min opfattelse var og er stadig at de simpelthen var slidt op. De blev vel brugt 3-5 dage om ugen i sæsonen. Forretningen byttede dem til et par nye da de ikke var 5 år gamle.

Jeg har en Härkila gore tex jakke som jeg købte i 2005 og den har fået tæsk, men den er stadig vandtæt.

Jeg køber Harkila igen.
Svar
#12
@CP
Dette du mener.
http://www.woodlineeurope.com/woodline.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
Himmel og hav[:0]

Er kluden gået online.?

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@CP
Dette du mener.
http://www.woodlineeurope.com/woodline.html

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Jeps, virkelig kvalitet.
Jeg har haft både Harkila og meget andet.
Vil aldrig gå i andet end Wood Line fremover.
Det er ikke helt billigt og kan være svær at finde i DK, men værd at lede efter.
Min jakke er nu ......... 15 år eller mere.
Sidste år lå den gravet ned på en mark i 1,5 måned - havde været efter gæs og glemt jakken, det kan selvfølgelig ses, den var helt muggen, den er blevet lidt bleg,men fungerer stadig 100%

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Hvis du ikke gider have en frakke som alle andre har og ønsker en som virkelig kan holde så ville jeg vælge en Swazi. Farven tussok er rigtig god til alt muligt jagt, min opfattelse er at danske jægere generelt køber (ved godt at udbuddet er sådan i forretningerne) deres jagttøj for mørkt. Hvis grøn var den bedste camouflage ville der nok være flere grønne dyr i vores natur.

Jeg drømmer om denne her som anorak, men du efterspørger jo en jakke/frakke og det laver de også - jeg ved der er en enkelt bruger her på forum som har frakken og er MEGET tilfreds med den.

http://www.swazi.co.nz/shop/jackets/wapiti-coat/

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#16
@ULG

Du kan tjekke på http://b-wild.dk/119-swazi

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
Rolin det var den bedste nyhed jeg har fået længe - en dansk forhandler.

Nu må jeg bare over og prøve den.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
@Boryx

Send lige et PM når du har testet og købt.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Den koster 1000 gange så meget som min loden-frakke...... -siger det bare...
-og hvem fanden har jagt i New Zealand...?
Og hvad er det der aegis-stof lavet af... Sikkert et eller andet kunstigt som man får kræft i røven af.... Helt sikkert!
Nææhhh, jeg holder mig nu til Østrigskt uld-filt! Det ved man hvad er, og den har den blødeste krave lavet af en ultra-stærk blanding af gemseskæg og analuld.....[Wink][Big Grin]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#20
Hej

Jeg købte pro hunter i 2008 og har det stadig, bukserne er jeg super glad for, og afviser vand fint, bare man søgere for at holde dem rene og så imprenere jeg dem 1 gang om året.
Jakken bruger jeg kun hvis det blæser 20 Sek/m fra vest og regner. Jeg syntes den er lidt tung og træls. Og vil ikke mene den er 4200 kr værd. Bruger hellere optifade jakken med flere lag tøj under.

K&B
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)