Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt sokker med el varme.
#1
Jeg har det med altid at fryse mine tæer. Har prøvet med de der håndvarmere til at putte i sålen . Det kan jeg sket ikke holde ud at gå med. Så nu tænker jeg på strømper med varme i . Er der nogen der har prøvet den slaks . Eller har andre forslag

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
http://harkila.com/da-dk/produkter/sokke....VKGxwsCjs

http://harkila.com/da-dk/produkter/sokke....VKGx2sCjs

http://harkila.com/da-dk/produkter/jagt-....VKGyCsCjs

Jeg har valgt og lave denne kombination efter jeg er begyndt at komme i sverige og sidde ude lange nætter uden at kunne bevæge mig det helt store i en støvle jeg tidligere har syntes var god, men der var stål i snuden og DET gør dem bestemt ikke varmere.

Støvlen er et nummer større end jeg normalt vil bruge men det kommer til at passe når de 2 sokker kommer i.
Jeg har tidligere haft problemer med at holde varmen i tæerne også, men den kombination der det duer.

Jeg har kun grædt en gang... Dengang jeg skulle trække kortet for 5 par af hver strømper og så et par støvler på engang.
Men helt sikkert jeg ikke har fortrudt en eneste gang..

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Den mulighed er også god . Men ikke god nok. den er prøvet af

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Har du nok plads i støvlerne til at du kan bevæge tæerne ?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Nej har jeg nemlig ikke hvis jeg tager flere sokker på. Og mit problem er at jeg har meget sarte fødder. Har kun fundet et støvle mærke som jeg kan gå i . Og de fås ikke støre end 47

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
Mercia er distributør af en sål med varme, der kan styres med en fjernbetjening. Mener at prisen ligger omkring 1600

Spørg ved din lokale pusher.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Er det noget du har prøvet virker det

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

Er det noget du har prøvet virker det

Michael

skovarbejder af guds nåde



Nej, men overvejer det kraftigt, da jeg har store problemer med at holde varmen i fødderne p.g.a. af noget lorte medicin, jeg er nødt til at tage[}Smile]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Fandt ud af at de kan købes hjem fra Kina[Big Grin]

http://www.aliexpress.com/item/Wireless-...83050.html

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Jeg er lige skiftet til hypoloc og har nu også fået kolde fødder... og fingre[Sad]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#11
En af vennerne har haft succes med at lægge et stykke alufolie ind i skoen under indersålen - hvor meget effekt det giver, ved jeg ikke, men det er i hvert fald en mærkbar effekt :-)

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Jeg har ikke meget tiltro til de elektriske sokker, jeg har ingen personlig erfaring, men flere bekendte har købt og brugt dem, med meget varierende held. Ingen af dem holdt ret længe hvis man gik meget med el-sokkerne i...

Jeg bruger et par "Pac-boots" altså sådan nogle med en tyk filt-inder-"sko" når jeg begynder at fryse i mine "almindelige" jagtstøvler. Det fungerer for mig ned til -20 eller deromkring.

De støvler (Sorel) blev i sin tid købt for at kunne arbejde i timevis stående i et dybt sne-hul på gletcherne ..

Man taber en meget stor del af sin varme i fødderne nedenud gennem sålerne til det kolde underlag man står og går på. En tyk sål, gerne med reflekterende alu-folie er et must hvis man går på rigtigt kold is /sne.
Det hjælper rigtigt meget at have en lille fodpose med, hvis man skal sidde i en hochsitz i kulden. Jeg har lavet en af en gammel sovepose .. jeg lægger en håndvarmer ned i den mellem støvlerne ..

Det vigtigste er faktisk at sørge for at man holder kroppen ordentligt varm .. det kniber for mange jægere jeg møder.. de stirrer lidt nedladende på min tykke dun-forede amerikanske jagt-jakke .. men er kroppen varm, så sender den gerne overskudsvarme ud i fingre og tæer ..[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Fandt ud af at de kan købes hjem fra Kina[Big Grin]

http://www.aliexpress.com/item/Wireless-...83050.html

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!



fandt dem i en jagt butik på Sjælland til 500kr
gik i dem i 6 timer. en morgen det frøs 15 grader. varmen var fantastisk. men au au de er hårde at gå på. så de blev på turen solgt til en anden jæger der frøs mere [Big Grin]
Kort sagt de kan bestemt ikke anbefales.
Heldigvis for mig var det en drivjagt med konstant aktion ved mig så nåede slet ikke at fryse [:I]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#14
@ Dravis

Du har helt ret m.h.t. sokker med varme. Det er skod.

Du har også helt ret med Pac Boots, men vi er desværre nogle, hvor det ikke rækker. På elgjagten i oktober mdr. går der max en halv time inden jeg fryser fødderne, selv i Pac Boots.

Nu har jeg så investeret i et par støvler, der påståes at kunne til minus 90. Det må så komme an på en prøve[^]

Os der p.g.a. af den ene eller anden skavank er kommet på medicin, er i den grad på sk.deren med kolde fødder og hænder og jeg frygter lidt at der ikke er ret meget at gøre end at prøve at leve med det og lide i stilhed.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#15
Utroligt at en skavank i den ene ende er skyld i manglende hastighed på molekylerne i den anden ende...............[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Utroligt at en skavank i den ene ende er skyld i manglende hastighed på molekylerne i den anden ende...............[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Jeg er faktisk stolt af, at jeg har fået den evne at kunne sortere affaldet fra øverste etage nedad[Wink]

Det må være stort for dig, den dag det lykkes for dig[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

For øvrigt er jeg også kold i røven [Wink]

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#17
Tjaaa... forringet blodomløb i ekstremiteterne (af medicinske/sygdomsmæssige/forbrugsmæssige årsager) kan man ikke gøre meget mere ved end aktivt at opvarme og isolere hænder og fødder ..

Jeg synes jeg møder rigtigt mange jægere (og andre "outdoor typer") der ikke har problemer med blodomløbet, men som heller ikke holder sig ordentligt varme på kroppen ... gør man ikke det, hjælper kun aktiv opvarmning af hænder og fødder = Varme-pakker , håndvarmere og "el-sokker"
Kroppens første reaktion på manglende varme er at nedsætte cirkulationen til hænder og fødder, arme og ben ...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)