Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17HMR Lyddæmper
#1
Jeg overvejer kraftigt en lyddæmper til min CZ455 17HMR.

Kan jeg få kortet af piben på denne, hvor meget går det ud over hastigheden? Den er jo høj så jeg tænker om det betyder så meget?

Den skyder i dag super præcist, jeg er lidt bekymret for om lyddæmper og evt. afkortning vil påvirke præcisionen?

Jeg har læst på forskellige fora og nogen skriver dæmperen ikke har nogen effekt i 17HMR, er der nogen som har erfaringer med dette?

MVH
Holst
Svar
#2
Jeg har en CZ455 med varmint pibe. Der sidder en S&L .22 dæmper på. Den gør at jeg kan skyde uden høreværn, men projektilet er jo supersonisk, så overlydsbraget har du stadigvæk. Det har ikke ændret præcisionen.
Svar
#3
Hvis du korter en 17hmr, ryger lidt af fidusen. Projektilet er meget let så energien ligger i farten.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
har kortet min antchütz og sat en Nielsen på.
stor lydforskel og og samme samling ( har ikke haft den over cronoen )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Og køb endelig en dæmper. Jeg har på alle mine riflede våben nu fra 22lr til 7mm RM.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Jeg fik det ordnet hos GT, rynker og dæmper.

Lad være med at korte piben af. Dæmperen tager al spidsen af det relative høje smæld 17 giver[Smile]

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
En cal 17 har max hastighed ved en pibelængde mellem 45-50cm resten er spild og kun for at opnå en kortere skudafstand [Wink]
Kort bare ned til en længde hvor riflen er handy.
man opnår en meget tydelig dæmpning selv om kuglen er overlyds. Overlydsknaldet fra en .17 er ret begrænset, da diameteren er så lille.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#8
Mange tak for svarene, tror heller jeg må få sendt papirerne afsted.....
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)