Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelrem
#1
Jeg har en makker, der er så uheldig, at han ikke har en Blaser[Smile]

Han har en tung gammel Mævser med tyk, lang pibe og med ståldæmper.

Han er træt af at riflen hænger så dårligt på skulderen og forestiller sig derfor en rem, hvor riflen hænger foran med piben opad, men så den er let at få i anslag.
Jeg synes jeg engang har set noget lignende - er der nogen, der har set 'løsningen' (Altså ikke den, hvor han skifter til Blaser)
Svar
#2
har set to svenske løsninger
1)
en 'distancegåningsløsning'.. hvor rifllen bæres foran med en kolbelomme fæstet til buksebæltet .. er lidt velcro etc der skal løsnine for at få den fri.. har den men bruger den ikke så meget

2) en 'snuptagsløsninge'..med bred skulder strop i læder (trækkes over skulder bag om ryg) og en parallel nylon rem (trækkes foran samme nmed riffel)... der er så en 'rulle fatning' i nylon stroppen så man kan svinge gevære hurtigt i anlsag (men dingler lidt hvis man skal gå langt).. har den på min BBF

alternativ er alm bred rem og bare trække remmen 'over nakken' med gevær foran.. duer hvis man ikke skal gå alt for langt (det med nakke belastning)..for anslag skal man så løfte rem over hovedet (med mindre man har en snap lås i en ende af remmen der kan afkoble remmen lynhurtigt).. dette bruger jeg typisk med min gamle svelle-Mauser

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Denne her virker!

http://www.cabelas.com/product/Safari-Ri...734604.uts

Har stadig 2 remme som har været brugt gennem mange år, med stor tilfredshed...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Hej
Der er et dansk firma som laver en meget gedigen læder-version, kaldet en frontrem. Www://riffelrem.dk. Kan være den ikke er på hjemmesiden så skriv til dem.

9,3*57
9,3*57
Svar
#5
Jeg har monteret min rem modsat. Og bærer min riffel således at piben peger nedad og en smule frem. Dels kommer der ikke vand i kikkerten når riflen vender på hovedet, dels er der en meget bedre balance i den monteret med dæmper og evt. støtteben og den er meget nem at få til skulderen når man allerede har fat med hånden om forskæftet.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
Jeg tror at mine ben er for korte til det forslag[8D]
Svar
#7
Jeg er selv lidt lun på denne: http://sie-hunting.com/produkter/747-see...-mlynlaas/

Men den er ikke nem at få i anstand.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#8
Hvad med denne

http://sie-hunting.com/produkter/5-udsty...evaer-rem/

Jeg har en som den alexander den syntes jeg er besværlig at bruge

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Har haft den Alexander rem. Den skal man være noget mere smidig end jeg, for at bruge - det er de fleste/alle så nok også, men folkene i forretningen havde også ekstremt svært ved at få den på da jeg afleverede den

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by CP

Har haft den Alexander rem. Den skal man være noget mere smidig end jeg, for at bruge - det er de fleste/alle så nok også, men folkene i forretningen havde også ekstremt svært ved at få den på da jeg afleverede den

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - .243 - .260 - 7x57R - .308 - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jeps, det er noget skrammel. Selvom man får den på, så sidder riflen alligevel dårligt på ryggen. Den slasker utroligt meget og har man bipod på riflen, så får man ekstra meget bank.
Svar
#11
Til min næste jagtrejse har jeg bestilt følgende http://www.riffelrem.dk/rygsaek-rem.html

Vender tilbage når remmen er testet

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Jeg bruger Nuggelohs dobbeltrem. Den ville være perfekt hvis spænderne ikke sad i samme højde, så de kan ramme hinanden.

Dobbeltremmen kan både bruges som "rygsæk", samt som to skråremme, der er nemme at klikke af.

Den bruger jeg når jeg cykler rundt i jagtområdet og er god hvis der er dæmper på, så riffelen er snudetung.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Denne er måske en smule uden for kategori, men når nu snakken er faldet på transport"ability" - så burde man næsten tage et kig på http://shop.vorn.no/

Prisen er lidt hidsig, men det ser også ret lækkert ud (Især til de lidt længere ture med riflen.

[Image: vorn_lynx_3_1.jpg]
Mvh

Niels.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)