Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel i behandlingstider
#1
Forskel i behandlingstider

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Hmmmm. 5 uger i øst og 5 dage i vest. Øst gransker og gransker for at finde ud af hvad der er galt. Skulle man foreslå dem at ringe til vest og spørge hvordan de gør?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Det er mærkeligt at det kan tage så langt tid... Hvis man har EN våbentilladelse, så er man jo nok ikke straffet, og så burde der jo ikke være yderligere grund til at granske i sagerne.

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
243Win,260Rem,308Win,30.06,375 H&H
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
de 5 dage hos vest, hvis det er et gennemsnit er der godt nok nogen der er hurtige. jeg har lige modtaget en tilladelse til en dæmper det har taget 6 uger

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#5
Min sidste tilladelse tog også 6 uger [B)] Og det var i Vest.....gad vide om de har fået nye kontorelever [Wink]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Min sidste tilladelse tog også 6 uger [B)] Og det var i Vest.....gad vide om de har fået nye kontorelever [Wink]


Nu har jeg en begrænset statistik på specielt hvor hurtigt det går i Holstebro. Og her er de søde og meget servicemindede, (specielt hende den søde kontorelev) Generelt er behandlingstiden mellem 5 og 10 dage.
Hvis ansøgeren har en lidt blakket fortid, eller tilhøre en gruppering med rygmærker(POLITI, HA Banditos eller loyal to familia)[B)][Wink] så kan det godt tage lidt længere tid


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#7
Der må vist være mere end bare éen person på det kontor.
Nogle af mine kunder venter omkring 2 uger, andre venter 6 uger. Det billede kan jeg sagtens genkalde.

Det er også meget forskelligt hvem der underskriver tilladelserne på det ene kontor.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by n a

Hvis ansøgeren har en lidt blakket fortid, eller tilhøre en gruppering med rygmærker(POLITI, HA Banditos eller loyal to familia)[B)][Wink] så kan det godt tage lidt længere tid



Ja det er pisse-irriterende at man ikke kan udøve et moderat fysisk pres når nu man endelig er havnet i sådan fint selskab - bare for at fremskynde tingene lidt [8D][Wink]
Svar
#9
Og jeg har allerede ventet 21 uger på onkel blå i Sverige. Håber GT har kastet lidt voodoo på min exportansøgning. Så kan jeg have kanonen med over om 3 uger når familien skal aflægges et besøg.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Panik Center Øst:
Det tog ca. 5 uger at få en BBF igennem, samt flere telefon samtaler.
En af de mere bekymrende udtalelser: Du skal da ikke betale 420 kr. for en haglgevær[:0] - efterfølgende - en forklaring hvad en BBF egentlig er og kaliberen 12/70 - 5,6x52R[Smile]
Det er lidt bekymrende med de 5 uger, men giv dem en chance - de kan forbedre arbejdsgangen og deres viden om våben. Det skulle ikke tage 5 uger af få grundoplysningerne og lave tilladelse på en ustraffet el ikke tiltalt person med jagttegn og flere våbentilladelser.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Jeg har nu ventet i to uger på en tilladelse til en salonriffel og lyddæmper fra vest-kontoret.
Har ikke andre "rigtige" rifler registreret, men to luftgeværer. Har tidligere haft tilladelse til riffel, pistol og genladning, og har en totalt ren straffeattest, så der er intet at granske. Forhandleren nævnte op til seks ugers ventetid i december. Ikke særligt opmuntrende.
Svar
#12
Jeg søgte fornyelse af genladningstilladelse d. 13. januar.
Sendte mail med scannet og underskrevet ansøgning, samt den gamle tilladelse, og jeg havde en ny tilladelse d. 21. januar.
Dét synes jeg er god service, men har også hørt om, at andre har måttet vente op til 6 uger på at få svar, og det både angående våbenpas samt alm. våbentilladelse.
Mange lørdagshilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#13
Jeg modtog en fornyet genladnings tilladelse, efter kun 9 uger.. Det var i Taastrup...[^]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#14
Jeg har lige modtaget mine papirer. Lavet 20-1, sendt 21-1 og så ellers leveret af Post DK d. 26-1.
Hold kæft for en elendig postomdeling i så lille et land :-(
Så skylden ligger sgu ikke kun hos de stakler på våbenkontoret.
Svar
#15
DJ har sendt klage

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#16
Jeg har opdateringer på min samler der har ligget i Hillerød fra maj til de lukkede og har stadig ikke hørt nyt. Måske lavede de DDR finten og brændte alt papir for at gøre overgangen lettere?
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Kaffegrums

Jeg har opdateringer på min samler der har ligget i Hillerød fra maj til de lukkede og har stadig ikke hørt nyt. Måske lavede de DDR finten og brændte alt papir for at gøre overgangen lettere?



Min anmeldelse af et luftgevær tog 2 år og 1 dag at få registreret.

Det hjalp da jeg dukkede op på våbenkontoret på 2 års fødselsdagen med en lagkage med 2 lys i [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Tror helt enkelt, at der er sparet på mængden af personale. Både HP og Lene fra Rødovre sidder i det nye center øst, og de plejer ellers nok at kunne få ordnet tingene på ingen tid.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#19
Nu har jeg haft fornøjelsen af at arbejde lidt med begge centre. Det overrasker mig ikke det mindste at der er den nævnte forskel i behandlingstid.
I Holstebro bliver man hver gang mødt med en fantastisk imødekommenhed, og vilje til at få løst ethvert problem.
På djævleøen møder man ikke den samme indstilling. Her har man opfattelsen af at målet er så mange problemer og så langsom en løsning som muligt. Man forsøger at indføre en voldsom "overimplementering" af regler og procedure. Samtidigt med at man krampagtigt forsøger at forklare egne manglende resultater med at vi jo skal dyrke køkulturen til perfekt langsommelighed.

Min umiddelbare vurdering er at man skulle give 2-3 personer (selvbestaltede konger og regelstrammere) sparket, forklare resten at de er ansat i en servicevirksomhed. Herefter vil de i løbet af meget kort tid kunne opnå samme positive og effektive sagsbehandling som i Holstebro


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#20
Har netop modtaget tilladelse til en lille ny, indsendt digitalt d. 19. januar, udstedt d. 4. februar og modtaget i posten d. 6. februar.
Det er vel egentlig OK.
Det er så også fra Holstebro....
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)