Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel i behandlingstider
#41
Så er vi så også røget på 3 uger i det jyske, og venter stadigvæk....
Forhåbentlig skal vi ikke til at have sjællandske tilstande!
Svar
#42
Så hurtige er VEST nu heller ikke: min hustru har ventet 3uger på forlængelse af Våbenpas og 14 dage på fornyelse af våbentilladelse.......
Svar
#43
Halv sejr

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#44
Mht. salg,

ja det er så nemt, hvis kunden ikke vil vise billedlegitimation hvor alle detaljer er uslørede, så får vedkommende ikke våbendelen/lyddæmperen med. Så enkelt er det.
Jeg er pålagt via forhandlertilladelsen altid at skulle se billedlegitimation samt våbentilladelsen.
Jeg har af og til nogen der når de skal have sendt en dæmper slører detaljer på f.eks. kørekort. Hvis de vil være så paranoide så må de møde op og hente skidtet, men de slipper ikke afsted uden at vise kørekort, pas eller ID kort, hvor jeg er forpligtet til at notere detaljer på den foreviste type ID.
Jeg har ingen anelse om det kan fluekneppes ud af en lovtekst, men det fremgår sort på hvidt af vilkårene på forhandlertilladelsen.

Det har være nogle enkelte paranoide individer imellem og efter de har sunget deres klagesang hos politiet er de alle faldet de til patten[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
Er der nogen erfaring med den aktuelle ventetid hos Administrativt Center Øst?

Jeg har et Våbenpas til ny oprettelse, det gamle er 10 år.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#46
Seneste erfaring er 6 uger for dæmper - tænker ikke at det bliver bedre af at vi nærmer os feriesæson Sad

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#47
fik ny tilladelse i tirsdags : 5 uger

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#48
Hm, der er åbenbart ikke bare forskel fra center til center, men også fra person til person.
Jeg fik ny tilladelse i fredags, ventetid 16 dage [^]

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Er der nogen erfaring med den aktuelle ventetid hos Administrativt Center Øst?

Jeg har et Våbenpas til ny oprettelse, det gamle er 10 år.

mvh Thorlak



jeg skal også forny (forlænge var det det hed fra 5->10år)..men de pdf formularer jeg kan finde siger bare oprette og forlænge -> dvs helt forfra?.. ikke noget med at sende det gamle pas ind? (ala denne 'out datede'? formular http://www.bejagt.dk/filer/eu_vaaben_pas.pdf.. ikke at finde hos politi.dk)

Mit udløber i November, men jeg har endnu ikke fået ført hagl ind i år og ville gerne have mulighende for at gå på fjeldet med hunden sidst i August

jeg skal til Vest, men ser jo ud jeg skal have ordnet det nu for at nå det

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#50
Wolf_skate,

Over 10 år er det forfra og hele den tyrkiske musik. Der er "plads" til endnu 5 år, men den går ikke.

Det skal lige siges at mit våbenpas var holdt sammen med duck tape i camo, naturlivis[Big Grin][:I]

Det er ikke nemt - men de har fat i den tykke ende.

mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Wolf_skate,

Over 10 år er det forfra og hele den tyrkiske musik. Der er "plads" til endnu 5 år, men den går ikke.

Det skal lige siges at mit våbenpas var holdt sammen med duck tape i camo, naturlivis[Big Grin][:I]

....


ok tak, var ved at indse det - og mit hænger også i 'laser'

sendte du det gamle pas med ind da søgte på ny (eller kan du bruge det gamle 'parrallet' med at det nye bliver færdiggjort)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#52
Har i dag modtaget ny (forlængelse/fornyelse) riffeltilladelse, som jeg søgte om d. 28. april. Altså 7 uger i ØST.... Dét syn's jeg er for dårligt....

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#53
Ja jeg søgte 5/5, da jeg endelig i tredie forsøg kom igennem det snørklede system.

Min tilladelse udløb 16/5 og det eneste jeg har fået til dato er en rykker. [}Smile]

Måtte i weekenden skyde feltskydning med min 22-250, da min 6,5'er nu er skabsbøsse.

Så at den jeg brugte skal fornyes i 2018. Måske jeg skulle ansøge allerede nu[?][B)]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#54
3,5 uge i det jyske, har lige fået på pibe og system [^]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#55
Citat:quote:


Måtte i weekenden skyde feltskydning med min 22-250



Jamen ,det synes jeg da du skulle fortsætte med. Det gik da "nogenlunde"[8D], selv om det blæste en halv pelikan.
( lå ved siden af dig .Skytte nr. 3) .

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#56
Arj, Skytmar, -øv. Her møder man en ligesindet autist og så ved man det ikke ...[:I]

Vi er for usynlige. [8D]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#57
Jeg har lige talt med østcenteret - der er i øjeblikket 14 ugers behandlingstid på våbenpas.
Er det ikke pudsigt[Sad!][Sad!][Sad!]
Man skal forny haglgeværet i våbenpasset hvert år - og så kan passet ellers ligge hos politiet 1/3 af året - forudsat at man altså ikke har ændringer i våbenskabet!

Det må da være en politisk aktion fra politiets side - for at vise, at de mangler personale eller lignende!
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg har lige talt med østcenteret - der er i øjeblikket 14 ugers behandlingstid på våbenpas.
Er det ikke pudsigt[Sad!][Sad!][Sad!]
Man skal forny haglgeværet i våbenpasset hvert år - og så kan passet ellers ligge hos politiet 1/3 af året - forudsat at man altså ikke har ændringer i våbenskabet!

Det må da være en politisk aktion fra politiets side - for at vise, at de mangler personale eller lignende!



Husk at orientere Jægerforbundet om problemet!

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#59
Politiet bryder løfte

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#60
Ja, og det er endnu værre når man har solgt nogle våben, og først får det endelige beløb ved overdragelsen af våbnet.

Så kan man vente 6-8 uger på at den nye ejer får sin tilladelse, og så kan man så derefter selv vente 6-8 uger på at få tilladelsen til sit nye våben - suk...

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)