Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge : Jægere klager over usaglig TV
#1
Usaglig TV

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Sikke da noget "visse-vasse" ..... [xx(]

En kongeørn "blyforgiftet" af elgkød .. . Altså ... Blyforgiftning er jo ikke en akut tilstand (med mindre der er tale om at blyet er makanisk anbragt i ørnen med stor hastighed [8D])

Så ... At man finder en død ørn, og sender noget af dens kadaver til tyskland og får et resultat tilbage der viser "normalt indhold af bly" i prøverne beviser IKKE at ørnen ikke døde af langtidsvirkninger af blyforgiftning.

At en senere prøve der bliver undersøgt på et andet laboratorie "pludseligt" viser højt bly-indhold, beviser heller ikke noget omkring hvad ørnen døde af, medmindre det kan påvises at indholdet var så højt at ørnen var blevet akut blyforgiftet. Det stemmer meget dårligt med at de første prøver ikke viste forhøjet indhold af bly.

Som det også skrives i den norske artikel, så er "timingen" af hvornår den omtalte udsendelse blev sendt ret interessant, umiddelbart før der skulle stemmes om at ophæve forbuddet mod bly-HAGL ... [V] Typisk er det at man koldt og kynisk forventer at politikerne der skal tage stilling IKKE kender forskel på riffelkugler med bly og problemet med haglpatroner med blyhagl ...
Det er nok at høre BLY omtalt negativt i forbindelse med jagt [V][Sad!][xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)