Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slut med at købe våben med kontanter..??
#1
Så er opslag på facebooksiden for en vis østjysk våbenhandler, at der var kommet nye regler for handel med våben, så man kun købe våben på kreditkort og ikke med kontanter eller andre betalingsformer.
Nogen der ved mere?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Netop nu fik jeg den på mail fra samme våbensælger:

KÆRE KUNDE,

PÅ GRUND AF DIGITALISERING HOS POLITIET ER DER KOMMET NYE REGLER.

DET BETYDER FØLGENDE, FOR DIG SOM KUNDE, VED FREMTIDIG VÅBENKØB.

DU BEDES VED ETHVERT VÅBENKØB ELLER BESTILLING AF VÅBEN MEDBRINGE
FØLGENDE :

JAGTTEGN
DANKORT/BETALINGSKORT (KONTANTER/SWIP/MOBILEPAY ACCEPTERES IKKE)
VÅBENTILLADELSEN DU EVT. ER I BESIDDELSE AF MED FULD AFGIFT 840.-

PÅ ET SENERE, IKKE ENDNU FASTSAT TIDSPUNKT, SKAL DU OGSÅ MEDBRINGE DIT
NØGLEKORT TIL NEM-ID.

Hvad mon det betyder for privat handel?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Så finder man da bare et andet sted at handle, der skal da ikke være et problem at betale med kontanter.

Boykot det firma, det skal ikke være dem der bestemmer reglerne for handel.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Kan ikke se hvordan det kan nægtes.
Netop kontanter er gyldigt betalingsmiddel overalt, og for hvad som helst.

Desuden burde det være totalt ligegyldigt om det er betalingskort eller kontanter, hvis der vitterligt skal elektronisk ansøgning og senere NEM-ID for identificering af personen.
Så er verifikationen via betalingskort ligegyldig, og begynder at minde om offentlig "snagen" i éns økonomiske forhold i forbindelse med bare en enkelt våbenhandel.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Det er til at betale for tilladelsen man skal bruge kort
Svar
#6
Så lige denne opdatering på deres FB-side.

Kære Alle! Kontant betaling er fortsat muligt. Digitaliseringen har indhentet våbenhandel og derfor skal man bruge et dankort, mastercard etc., når vi sender en ansøgning om våbentilladelse elektronisk videre til Politiet. Kom i bare med kontanter alle sammen og lad os få handlet nogle våben. Det er blot gebyrer til Politiet i skal betale med jeres kort / kreditkort. Længere ude i fremtiden skal i medbringe NEM-ID istedet for en ny formular "samtykke erklæring". Vi ses. ....

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Det er også nødvendigt med rigeligt kontanter hos dem. Eneste sted jeg har oplevet at et brugt våben er dyrere end et fabriksnyt, og de ikke engang ville slå af prisen på den efter de fik det at vide...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
Men er der ikke kommet en regel om at enhver der afleverer +10.000,- i kontanter SKAL ligitimere sig med pas.
Det er det samme som man ikke længere kan aflevere over 10.000,- i banken uden id.
Og det er jo sket at nogle af os har købt våben til lidt over det beløb...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#9
Sidst jeg var i El-giganten for at købe et nyt "hus-alter" kunne jeg ikke betale med mere end 10KKr i Kontanter, da det ikke helt rakte, måtte jeg betale forskellen med Dankortet... [xx(] og stoppe resten af de jydske Dollars tilbage i muldvarpeskindet ... [:I] Jeg havde 3- 4 forskellige former for ID på mig, det gjorde ingen forskel-- Max 10.000,- i kontanter ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Dobbelt post.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: IMG_0758_zps33ca67aa.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Sidst jeg var i El-giganten for at købe et nyt "hus-alter" kunne jeg ikke betale med mere end 10KKr i Kontanter, da det ikke helt rakte, måtte jeg betale forskellen med Dankortet... [xx(] og stoppe resten af de jydske Dollars tilbage i muldvarpeskindet ... [:I] Jeg havde 3- 4 forskellige former for ID på mig, det gjorde ingen forskel-- Max 10.000,- i kontanter ...

Køb i to omgange, eller find et andet sted at handle [Big Grin]

Jeg kender ikke til undtagelser der gør det lovligt at kræve andet end kontant betaling.

Hilsen Kenneth

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)