Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vaabenkoeb i Tyskland
#1
Hvordan er det lige det forholder sig hvis man koeber et vaaben I Tyskland. Jeg er klar over at man naturligvis skal have en import tilladelse fra det danske politi, men skal man have en tilsvarende export tilladelse fra tyskerne?

Gaar ud fra man selv kan hente vaabnet dernede, hvis det er behoerigt aflaast m.v.?

Man skulle vel ogsaa kunne faa det I vaabenpasset inden man henter det, hvis man allerede har en importtilladelse?

Paa forhaand tak for hjaelpen.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Super simpelt, du søger importtilladelse,våbentilladelse og indførelse i EU-våbenpas på en gang. Når det er på plads sender du importtilladelse til sælger, som så søger eksporttilladelse hos de tyske myndigheder. Når det er på plads, sadler du kamelen og henter skyderen.
Svar
#3
Hmm..

Jeg er delvist enig - jeg hentede en riffel hvor kun piben havde et nr. (vekselsæt). Der skulle derfor ihugges et nr. i systemet.
Det medførte en del problemer og nye tilladelser et par gange - alt i alt en ret bøvlet proces!
Tror så til gengæld også jeg var uheldig at ramme en emsig lokalbetjent i Tyskland. Jeg er ikke sikker på jeg var kommet i mål med importen hvis ikke jeg havde haft hjælp fra en tyskkyndig person her fra forummet.

Men omvendt har jeg også hørt om tilfælde hvor det har kørt ligeså godt som Tagergaard beskriver det.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
Enig med Tagergaard. Har prøvet det nogle gange efterhånden. Dog skal det være originaler man sender til Tysk Politi (I hvert fald nogen steder), så man er nødt til at bruge snail-mail. Bemærk også at tysk politi forventer både stempel og underskrift.

Det skal siges at ved den første import jeg lavede (Hvor sælger i øvrigt bare sendte de 2 våben med alm. post...) der blev alt klaret over mail og blev accepteret. Så hjalp jeg en herinde fra med en handel og det blev straks lidt mere udfordrende. Der var først en fejl i tilladelserne fra Danmark, så manglede der underskrift, så manglede originaler osv. osv. osv. Tror vi ramte ind i ALLE de problemer vi overhovedet kunne få, men riflen kom da hjem.

Tænk over at Tyskland er 15 år bagud i forhold til DK vedr. digitalisering og at formaliteter som stempler og underskrifter kan de gå MEGET op i.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
ok, tak for det. Nu er det kun en haglspreder der er tale om, saa det er maaske lidt mere simpelt. Hvor lang tid tager det normalt at faa export tilladelse I Tyskland? Er det en process eller er det et spoergsmaal om en dag eller to?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Kommer an på hvor det er. Normalt skal du nok regne med op til et par uger.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
+ husk at vise våbnet på en politistation så de afmelder importsagen.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Det du kalder "kun en haglspreder" betragter man i Tyskland på lige fod som alle andre våben[Wink]
Svar
#9
+ husk at vise våbnet på en politistation så de afmelder importsagen.

mvh
Strom, naturgænger

Det prøvede jeg i sidste uge. Der står på import tilladelsen at man skal fremvise våbenet på lokalstationen, så jeg kontaktede Pandrup politi. De ville ikke have noget med det at gøre men sendte mig til Aalborg. I Aalborg spurgte de "hva fanden de skulle med den" og det vidste jeg jo heller ikke rigtigt. Men vi blev enige om at han kontrollerede våben nummeret og skrev at han havde set herligheden.
Samt sendte import tilladelsen retur.

I "gamle dage" stod der i import tilladelserne at man skulle fremvise på forlangende hvorfor det er lavet om, er der vist ingen der helt ved.
Svar
#10
I "gamle dage" stod der i import tilladelserne at man skulle fremvise på forlangende hvorfor det er lavet om, er der vist ingen der helt ved.
jeg var inde ved Jan Poulsen, som hjalp mig med en forklaring: når der udstedes en tysk exporttilladelse gives der samtidig besked til tysk Interpol. de giver besked videre til dansk Interpol som igen underretter din politikreds. hvis de ikke bliver kontaktet af den lykkelige våbenkøber, vil de så selv tage kontakt [}Smile]
så en stor operation for en lille handel [B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Det lyder logisk nok. Men da jeg i forvejen skal underskrive på tro og love at jeg har indført våbenet samt returnere import tilladelse med disse underskrifter virker det lidt som dobbelt konfekt.
Uanset hvad de observerer ved fremvisning er det stadig mit ansvar at de oplysninger jeg gav ved ansøgning er korrekte.
Men ok så fik jeg hilst på en politi og han var da ganske flink.
Svar
#12
Der er et par tyske våbenhandlere nær grænsen, der mod et mindre Euro-beløb (60 -70 Eu, vistnok) håndterer at få våbnet tilsendt fra den du køber våbnet af, og diverse tyske tilladelser.

Du afhenter så bare våbnet hos denne forhandler, med dine danske tilladelser. (Våben-tilladelse og import-tilladelse)

Det har vi benyttet os meget af ved køb af diverse sportsvåben på "Egun.de"

Jeg mener en af dem hedder "Waffen Edding" i Flensburg.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Er der nogen, der har kontaktdetaljer på de hjælpsomme tyske våbenhandlere nær grænsen? Edding synes at have skiftet hjemmeside; men måske er servicen den samme?

9,3*57
9,3*57
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)