Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglestop til 17 HMR i krydsfiner?
#1
Jeg vil gerne lave en plade af krydsfiner som skal stoppe 17 hmr. Så hvor tyk skal den være for at stoppe de gængse typer? Nogen erfaringer?
Svar
#2
Tror den blivet "træt" når der skal stoppe de små kugler. .. næste uanset hvor tyk du laver den-det er kun et spørgsmål om hvor mange skud der rammer i samme område.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Her kan du se lidt, med våde telefonbøger (5,5" på 50 yards)
http://www.varmintal.com/17hmr.htm

Hvis du så også vil benytte FMJ skal du nok noget længere op, i tykkelse.

Jeg vil regne med at du skal op på mindst 30 cm, for at stoppe FMJ'erne. + noget ekstra, da pladen bliver slidt

En 22 lr går på ca. 10 meter uden problemer gennem 6-8 cm gammelt krydsfiner. Eller en mælkekarton(lange led) med vand + 2-3 cm træ(fyr)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Jeg har til kaliber 0.22 LR lavet en kvadratisk skydekasse på følgende måde. Ramme af 45 x 95 mm træ, i midten af rammen, indvendig, har jeg lavet en not på 17 mm. derefter monteret en 16 mm krydsfiner plade i noten, samt en 16 mm plade på begge sider af rammen, nu er der 2 hulrum med en dybde på ca 40 mm, disse hulrum er fyldt med 8 mm granit skærver.
Efter 10 skud i samme hul, er ingen skud trængt igennem pladen i midten. Hvordan denne model vil modstå 0.17 hmr, ved jeg ikke, men måske du kan bruge min forklaring til inspiration.

mvh Søren

[Image: ajbutton_zps40f59619.gif]

Svar
#5
Den skal kun bruges en gang til at finde den patron min pibe foretrækker. Slæber nok en stak kasserede bøger med hjem fra arbejde i stedet. Dem har vi nok af [Big Grin]
Tak for svar.
Svar
#6
En stak gamle frimærkebøger blev brugt, og det virker perfekt [Smile]
De blev sat sammen i stakke på ca. 20cm og fik lidt gaffa til at holde dem sammen. To stakke blev stillet på jorden og holdt sammen med kraftige elastikker. De rokker sig ikke under skydning.
Jo bedre samling, jo dybere hul, men små femskuds grupper gik ca. 8-10cm ind.
Nul projektiler i jorden, og nem oprydning. Jeg tog bøgerne med hjem, fjernede alt det løse (konfetti og bly/kobber), og smed dem i genbrugstønden.
Jeg skød kun 55 skud, men det dobbelte havde de også nemt holdt til.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)