Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal s/s kan ikke trække to hylstre ud
#1
Hej
Jeg har en Baikal s/s, der har det lidt trælse problem at den ikke kan trække to afskudte hylstre ud samtidig. Den kan godt trække et enkelt hylster og hylstrene sidder ikke hårdere end at de kan tages ud med randen fra et afskudt hylster. Fjederen til udtrækkeren virker ikke umiddelbart slap(uden dog at have noget at sammenligne med. Jeg har dog lagt mærke til at fjederen udvider mellemrummet mellem udtrækkerne lidt og mistænker at det gør at det hele går meget stramt.
Ser det forkert ud på billedet og hvordan kan det laves(gerne så billigt så muligt).
[Image: 68c0a99a-baae-43b4-ac9e-caf104af83a9.jpg]
Svar
#2
Hvis det er med extraktor er der ingen fjeder[Wink]

Umiddelbart ser det ud til at der er et tilpasnings/slitage problem, så ekstraktoren/ejektoren kiler.

Skru det hele fra hinanden, så du bedre kan se problemet, så kan det være du nemmere kan finde løsningen.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Jeg har haft det skilt ad og kunne ikke finde nogen fejl udover at jeg mistænker at udtrækkeren er anelse skæv og bøjer en anelse ud af, det er dog så lidt at jeg ikke med sikkerhed kan sige at de gør det.
Hvis den skulle være med ejektor, så virker den i hvert fald ikke, for den trækker bare hylstrene roligt ud. Jeg overvejer lidt om det kunne være en nødløsning at lime begge udtrækkere/ejektorer sammen med en 2 komponent epoxylim så de ikke kan kile eller om det ikke vil fungere.
Svar
#4
Normalt er en ejektor todelt og det er din.
Er den købt brugt?? Der kan måske været pillet/fjernet noget[?]

Du kunne evt. bore et hul igennem og prøve at slå en rørsplit i for at holde dem samlet, så du kan se om det hjælper.

Schönauer

Bevar de jyske ulve.

Send dem til en konservator!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Ja,den er købt brugt, jeg har haft den i et par år, hvor den har haft fejlen hele tiden, i starten var dog måske kun hver anden gang den fejlede. Geværet er en ij 58 og vist fra et sted i 60'erne.
Svar
#6
Update,efter lidt søgen har det vist sig at den har ejektor, der kan deaktiveres, hvilket den har været i min 12 år, da den forringe ejer skriv udtrækker i annoncen. Ejektoren virker til at have godt med kraft når den er slået til ved tøraftræk, så det bliver spændende at se om det rent faktisk virker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)