Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvin SKAL trikintestes
#1
Det er ikke en helt ny nyhed... men:

Pr. 1/6-2014 er der trådt en ny EU Forordning i kraft dvs. det gælder for alle 28 lande i EU), hvoraf det fremgår, at vildsvin der tænkes anvendt til human konsum SKAL trikintestes.

Det gælder også for vildsvin skudt i andre lande, som indføres til Danmark for at blive spist.

Man bestemmer selv i hvilket land, man får foretaget testen. Men testen SKAL foregå på et akkrediteret (dvs. godkendt) laboratorium. Og svaret SKAL opbevares i mindst to år efter.

Fødevarestyrelsen har pt. kendskab til at disse akkrediterede laboratorier i Danmark:

•Eurofins, tlf. 70 22 42 86

•Fødevarestyrelsens Laboratorium i Ringsted, Sektion for Mikrobiologi, tlf. 72 27 60 70

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeg bruger de kuverter man kan købe i nogle jagtforretninger, og hvor man så samtidig betaler for testen. Så er det klaret, og man skal bare sende prøven, og får svar på SMS :-)

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Ja... det er en udmærket løsning, hvis du har sikret dig, at modtageren er et akkrediteret laboratorium. Det er nemlig din pligt som jæger at sørge for, at prøven bliver behandlet på et sådan... :-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)