Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9mm salon
#1
Hej, er der nogen der ved om man stadig kan købe 9mm ammunition til glatløbet salongevær ??

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#2
Ikke lovligt i hvert fald. Blyhagl er forbudt
Svar
#3
Kan man lade dem selv evt. jeg har nemlig sådan salonbøsse Anschütz stående som kunne være sjov at lege med men jeg har ingen ammo!
Jeg har også en 20-25 tomme hylstre fra tidligere legerier stående. dejligt med randtænding og skivelukning Smile

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#4
Hej Ulske-det bli'r nok ikke nemt at udskifte fænghætten...[Wink] Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Er blyhagl også forbudt at regulere rotter med ??

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#6
Alt bly i haglpatroner er forbudt så om du skyder duer eller rotter er et fedt.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
Hej Lasse
Korsholm har dem med 11'er hagl i.....griner.....
- nååååhh, nej, det var sgu til en 22'er.....sorry!
- men mon ikke også de har til en 9 mm

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#8
Jo de har dem, spørgsmålet er om de vil sælge dem
Svar
#9
Et italiensk firma laver nogle 8mm centraltændte haglpatroner man selv kan genlade. Hylstret er næsten det samme som en 9mm salon, og de fleste 9mm haglgeværer vil formentlig også kunne skyde dem af efter en omkamring. Jeg vil tro at udgangshastigheden vil være rimelig på trods af den mindre haglskål. Patronen er af kraftig plastic og tager en standard haglpatron fænghætte. Et sæt kommer med hylstre, haglskåle, krudtmål og haglmål samt en lille ladepresse.

Desuden burde det være en smal sag at bygge de fleste salongeværer om til centraltænding på en times tid. http://www.sai.dk har købt nogen af patronerne hjem men sælger ikke til private. I vil også kunne finde dem på IWA messen.
MVH
Henrik
Svar
#10
Hej Lani
bly hagl er ikke forbudt (sortkrudt) og en gammel svend jeg kender ladede disse randtændinger op igen(som barn), Så jeg finder lige ud af det til dig. du kan lade dem med stål ect..[Smile]

PS du er jo konfirmeret(ha, ha)[Big Grin]
Mvh rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#11
ja det er jeg jo [Wink], du må gerne finde ud af det for mig, jeg synes den kunne være sjov til rotter og lign.

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#12
Hejsa !
Lige netop denne problem stilling kan jeg da kaste lys over ! 9mm patroner med hagl ladning kan købes her hjemme !
Ved korsholm har dem, men som andre før mig har sagt så sælger de dem ikke til hvem som helst da de er med blyhagl - ergo du skal have en samler tilladelse og kunne dokumenter at du kun bruger dem under kontrolerede forhold...

Men løsningen ligger i hos MacNab personligt vil jeg anbefale den butik der ligger i grindsted. de har 9mm hagl patroner med 9ere hagl i stål og er dermed lovlige herhjemme for alle med jagttegn !
men hvorom alting er så er de ikke helt billige ! sidst jeg købte en kasse med disse patroner gav jeg vis i nærheden af 150 kr for 50 skud !!! men de findes altså også i "stål" hagl
ihverfald hos "MACNAB" i Grindsted
Browning GTS 12/76
AyA 12/70 Side by side
S&L classic 308w lepould 3-9x50 european
Sako Quad m. Tasco 3-9x56 Salonriffel ,22 LR /.22 Mag .17HMR
Ruger 9mm Flobert
Svar
#13
HejSmile

De har nogle i Kolding hvis det er. Mener det er hagl str. 9.

Kan evt. sende nogle til dig.

mvh
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#14
Det er pænt af dig, men jeg har droppet tanken om en 9 mm salon midlertidigt i hvert fald.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#15
Jeg hørte på en banegård, at en kendt østjysk våbenhandler har dem på lager...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)