Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sonic ballistic projektiler
#1
Hej alle sammen, er der nogen af jer der har erfaring med de nye sonic ballistic projektiler? http://www.nielsengunparts.com/ballistic.html
Tænker at prøve dem i 6,5x55, 308W og 9,3x62, så hvis der nogen der også har ladedata ville det være fedt :-)
Dbh. Søren
Svar
#2
Har snart erfaring med dem i 9,3 men du må have lidt tålmodighed.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#3
Har prøvet 308 sammen med Rhino 11. Ikke umiddelbart fantastisk, så der skal arbejdes med ladningen. Men projektilerne virker fede og til de priser håber jeg at kunne få tilfredsstillende præcision ud af dem.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Jeg håber han snart får lavet nogle i .338.
Ellers er jeg nok nød til at købe nogle flere af dig chrstn_olsen[Big Grin]
Svar
#5
jeg har brugt dem i 6.5 og 308 ind til videre og det har bare været perfekt Smile dog kun trænings kugler Smile
308 kom der rhino 15 (norma 203-b) 44gr. og 6.5 50gr. mrp Smile havde på 6.5 en egenspredning på 11mm og i 308w 16mm i 5 skud Smile så det er okay for mig
9.3 kan du bruge 62gr. norma 202 har ikke selv testet det i nu men det er det jeg fik og vide Smile
det er dog 100% på eget ansvar Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#6
Tak for input alle sammen - jeg vover forsøget og ser om de ikke fungerer meget fint i min 308 S&L. Om ikke andet er de i et prisleje hvor man ikke græder hvis riflen ikke vil æde dem :-)
Svar
#7
De ser spændende ud hvad ligger prisen på
Svar
#8
er ikke sikker og du må ikke hænge mig op på det men mener jeg hørte/læste de ville ligge på 2-3kr. for træning og 5-6kr. for jagt Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#9
Til 308 ligger prisen på 2,5 kr for spidsskarp og 5 kr for jagtprojektiler så jeg synes det er en fin pris :-)
Svar
#10
Jeg venter bare på nogle jagtprojektiler i .375 og VLD i .338 ...

[Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Ja det lyder meget fornuftigt hvor kan man så købe dem
Jeg prøvede at kontakte en af de nærmeste forhandler
Men han havde ikke hørt noget om de var klar til salg
Svar
#12
Er der noget nyt om hvornår Sonic kan verfe nogle kugler over disken?

Jeg er lidt nysgerrig, om det er den fremtidige ammunitionsmakker...

Mvh Mads
Svar
#13
Kan se sidste indlæg var i maj måned. Er der nogen der har fået dem testet på jagt? Evt billeder af virkningen?
Svar
#14
du kan godt købe dem kontakt evt. ejeren selv Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#15
Har ikke fået ladet dem endnu, da al disponibel tid går med at gå på jagt. Skal nok vende tilbage når jeg ikke sidder og skyder gæs.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Noget nyt på denne front? Det er ikke meget der bliver opdateret på hjemmesiden [:I]

J.
Svar
#17
Jeg har prøvet dem i 9,3 x 62 og der fejler præcisionen ihvertfald ikke noget. Så det er ikke sidste gang jeg har brugt dem.. Jeg regner også at bruge dem til 6,5eren

Hilsen H.S.Jensen
Svar
#18
Godt at høre...

Nogen der har erfaring med den terminale effekt? Jeg skal på drivjagt i Tyskland til december og vil meget gerne skyde med en fragmenterende kugle (skal jo være blyfri). Norma Kalahari tømmer muldvarpen, og kan ikke købes som løse projektiler....

Jeg har ventet spændt på Sonic projektilerne, men det er ikke det store væsen producenten gør af sig... Kan de købes andre steder end hos ham selv???

J.
Svar
#19
Jamo der er jo også DK-Bullets :-)
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#20
http://losmanufacturing.com/

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)