Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny lerdue-knuser?
#1
Jeg går og tænker på at købe mig en ordentlig lerdue-skyder. Som udgangspunkt skal den være brugt. Jeg skal handle nogle brugte våben ind som en del af handlen. Men hvad har i gode erfaringer med? Umiddelbart er jeg nok mest tilbøjelig til at mene det enten skal være en god Beretta (DT?) eller en perazzi. Men hvad mener panelet?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Hvad med Baikal, Huglu eller måske en Maverick pump???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
nu er henrik søsyg igen [Big Grin]
hvis du vil ofre pengene er en perazzi yderst lækker . ellers må du jo nøjes med en af de bedre browninger/berettaer. der er måske en billig perazzi på den blå: med kedeligt træ, men billig

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Jeg har lykkeligvis et automatisk GT-spamfilter når jeg er på haglbøsse-siderne, så jeg kan heldigvis ikke læse hvad han skriver! [Big Grin]
Ja,en Perazzi kunne være et rigtigt godt bud,men jeg orker ikke at forsøge at sælge nogle kanoner privat,så derfor vil jeg rigtig gerne bytte i en våben-handel[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
hej
SKB og Miroku har også nogle gode lerdue-knuser.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#6
For en del år siden skød jeg ret meget med hagl, og til det startede jeg med en Beretta og prøvede en del forskelligt af andre på skydebanen.
Jeg skiftede Berettaen ud med en F3 som faldt fantastisk godt til mig. Jeg forbedrede min skydning markant med det gevær. Det var desværre en af de tidlige modeller, som voldte en del tekniske problemer. Jeg fik den ombyttet UB.
Men interessen for lerduer faldt og jeg nyder en lækker s/s når jeg går på jagt, så derfor blev den byttet til sådan en.
Skydningen med min s/s er ikke ligeså ubesværet som med F3'eren - men jeg kan sagtens overføre noget af teknikken. Vel at bemærke, teknik som jeg tror ville have været svært at få ind på rygraden med min lette s/s.

Så hvis du sikrer dig en nyere model F3 (kan kendes på udformningen af løbsvælgeren) så kan jeg VARMT anbefale dig den. Som minimum synes jeg du skal prøve en (det er muligt i den store vestjyske butik).

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
http://flugtskytten.dk/hjem/v-ben/nye-brugte-v-ben.html

Her er et par gode bud... Ham der har flugtskytten er dygtig til at tilpasse og laver pæn arbejde.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#8
Jeg hader Beretta.

Køb en SKB.
Svar
#9
Citat:quote:

Jeg hader Beretta.

Hvorfor....[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
For efterhånden en del år siden da det var almindeligt at ryge, brugte de lerduer som askebægre i ølteltet til Bork Havnefest. Vi var nogle stykker der knuste lerduer på den måde, at én af dem der sad ved bordenen vendte lerduen med bunden opad og sendte den hastigt ned ad bordet langs bænkerækken med et godt skub. Den der kunne ramme lerduen ved at knuse den med panden havde vundet.

Det kan ikke anbefales [xx(]. Især ikke hvis man sidder ved et bordben [xx(][xx(][xx(]. For fanden en hovedpine jeg altid havde efter havnefesten.

P.S. Jeg har et IRL GT-spamfilter. Det hedder høreværn [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Hej

Min anbefaling er uden tøven Blaser F3 jeg har haft min(e) siden de kom på markedet, de har god balance og fungere uden problemer.

Mit andet bud er Benelli 828 den har noget teknisk nytænkning der tiltaler mig, blandt andet har den mulighed for at ændre drop og cast, ligesom bedre halvautomater.

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve den endnu.
Før Blaser udviklede deres F3 har jeg haft flere forskellige modeller fra Beretta ingen af dem har været længe i mit ejerskab, af forskellige årsager.
Andre gode bud er Krieghoff og Gamba de laver også virkelig god kvalitet.

Hilsen Stoffer
Svar
#12
Tak for jeres inputs indtil videre... Skal rundt og have nogle forskellige bøsser i hænder tror jeg.....![:I]
Lasse,kan godt lide din måde at knuse lerduer på....!![Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Jeg havde engang en Krieghoff K80.
Det var virkelig kram.

[Image: kludder_zpsb5521caa.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Jeg hader Beretta.

Hvorfor....[?]

Hilsen Ulrik



Dårlige oplevelser på jagt. Løbsvælger der sætter sig i midten og man derfor ikke kan afsikre (en løbsvælger skal sidde inden for aftrækkerbøjlen eller på aftrækkeren). Desuden en løs sikring, der sikrede sig lidt for automatisk efter første skud. Ja, det var et godt brugt gevær, men uden slør og et gevær som man jo synes burde kunne holde til 30-40 års jagt uden problemer, når selv en billig, raslebøsse/Simsom Suhl kan klare lignende behandling.
Jeg bruger i tiden en SKB fra 70'erne til alt fra havjagt til sneppejagt. Den har uden tvivl været brugt meget flittigt, da brunering er noget der er nogle pletter tilbage af. Per Langvad fik lov at kigge den igennem for et år siden. Total unødvendigt efter hans mening, da den var helt som ny inden i. Han sagde den var ved at være skudt til, så den skulle nok holde 30-40 år mere[8D] Så må den jo have en ny hovedbolt til den tid, hvis piberne da ikke bliver for tyndslidte.
Svar
#15
Gætter på det ikke er en DT10 at TDS kender disse oplevelser fra [Wink]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Umiddelbart er jeg nok mest tilbøjelig til at mene det enten skal være en god Beretta (DT?) eller en perazzi. Men hvad mener panelet?



I same klasse er Renato Gamba Daytona som oftest er noget billigere end de andre du nævner som brugt, Boss lås og aftræk er fuldt på højde med Perazzi, har selv en Daytona 2K som jeg ikke vil af med [Wink]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#17
Du Ultrix,

jeg har sådan en gammel fin italiensk sag stående der en gang var med på havet.
Den har ubetydelig rust udvendig og hårdforkromningen er kun væk i det ene løb.

Du kan få den for 300kr i en hurtig handel.

Tror forresten nok det er en O/U, men er ikke helt sikker, men det er vel ikke så vigtigt[B)][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Har lige fået en SMS om at mit GT-spam filter har været aktiveret igen.....!!!![Big Grin][}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Jeg hader Beretta.

Køb en SKB.


Det synes jeg sgu er et ......uintelligent indslag.
At du har haft 'et total slidt gevær, underkender vel ikke det FAKTUM at en MEGET stor andel af verdens elite skytter anvender Beretta. ( og Perezzi)

Der er vel også en grund til at SKB er gået fallit og i fremtiden vil blive mere end svær at skaffe reservedele til.

Per Langvad er ubestridelig ekspert i haglgeværer. Det er vel ligeså ubestridelig, at han har stor forkærlighed for nostalgiske våben.
CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Ulrikke din lille hagl-bøsse/tweedster aka Francois

Der er da alligevel ingen forhandlere med deres fornufts fulde fem, der vil tage dine gamle raslebøsser i bytte, alle ved da at de kun er egnet til optænding og iøvrigt er hovedbolten smurt med gnidetis.

[Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)