Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Langholds Mini Match i Ulfborg 7.juni
#1
LRS Mini Match
Tid: 7. juni
Sted: Ulfborg Skyttecenter
Tilmelding: LRS-DK.com

- 7 forskellige skydninger
- Skudafstande fra 100-540 meter
- Støtteben, bean bag, mundingsbremse og lyddæmper tilladt

Præmie til 1. pladsen

"Konkurrencen ligger meget op til en stil som jagtfeltskydning. Alle niveauer kan deltage og få en god oplevelse samt opleve en anderledes skydning. Skydningerne er ikke meget svære, men er designet så de skal udfordre skytterne på tid og præcision."

[Image: LRS%20Mini%20Match_zpsjt12neiw.png]
Svar
#2
Tilmeldt

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Sådan, CP!

Generelt tror jeg man er godt stillet, hvis man har deltaget i Asgaards 600m-skydninger.

Om ikke andet, så er der ihvertfald lagt i ovnen til en sjov dag på skydebanen [Smile]
Svar
#4
Har betalt

mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Jeg skal da også med.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Jeg skal da også med [Smile]

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#7
Så er jeg tilmeldt... Men hvordan betaler man?

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#8
Hej mosse6

Efter du har tilmeldt dig på hjemmeside, så modtager du en mail med betalingsoplysninger.
Svar
#9
Tak for en spændende og anderledes skydning - en skydning jeg helt sikkert tror der er basis for flere af.
Godt arrangeret og rigtig god instruktion - jeg fattede det meste og det er sgu sjældent.
Efter at have haft riflen med i et varmt bad og skyllet alt sandet af, har jeg reflekteret lidt over skydningen.
Jeg tror det kunne være meget lærerigt og samtidig gøre skydningen endnu mere "taktisk", hvis der blev brugt spotter på de lange hold.
Det kunne gøres på flere måder:
1) man kunne tilmelde sig parvis og spotte i sigtekikkert - men hvad så med dem der tilmelder sig enkeltvis ?
2) der kunne spottes af "professionelle" - det ville resultere i ens meldinger, men ville også kræve meget arbejde af arrangørerne.
3) der kunne spottes af skytterne, men i de "professionelle" spotte kikkerter, - der kunne ske fordeling blandt "standplads numrene" 1 spotter for 4, 2 spotter for 5 osv.
4) der er sikkert mange flere muligheder.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Hej Claus

Jeg synes ligesom dig at det var en sjov og anderledes skydning.

Kunne du ikke selv spotte i sigtekikkerten? Jeg synes nedslaget i sandet var tydeligt (og det ved jeg jo fordi jeg skød forbi[:I])

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Hej Claus

Jeg synes ligesom dig at det var en sjov og anderledes skydning.

Kunne du ikke selv spotte i sigtekikkerten? Jeg synes nedslaget i sandet var tydeligt (og det ved jeg jo fordi jeg skød forbi[:I])

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Nej, det kan jeg aldrig - jeg skyder på for stor forstørrelse (X 50) til at det kan lade sig gøre.
Jeg ved at mange af dem der skyder på X 24 - 25 heller ikke ser nedslaget.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Hmm - okay, det kan jeg godt se er et problem.

(men det er vel for nemt at sige du skal skrue ned på mindre forstørrelse så[Big Grin])

Det er for mig erfaringer jeg skal overføre til jagt og derfor er en spotter ikke relevant. Men skydningen er jo netop ikke jagtbaseret og derfor kunne du have en pointe.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Hej Igen

Godt input. Det er helt klart noget der skal med i overvejelserne.

Havde faktisk tænkt på det tidligere. Det kunne være fint hvis folk tilmeldte sig i par.

Dem der ikke havde en makker at tilmelde ville få tildelt en af de andre på dagen.

Selvfølgeligt ærgerligt hvis man får en makker der ikke er god til, men det er bedre end ingenting.

Hvis folk har andre input, så er de meget velkomne [Smile]
Svar
#14
Hvis i vil kalde det taktisk, så få et praktisk kikkert på! En spotter stillet til rådighed er ikke en god løsning i en konkurrence, der vil altid kunne stilles tvivl ved vedkommenes mængde af hjælp til forskellige konkurrenter.

Se evt. artiklerne fra Zak Smith, bla.: http://demigodllc.com/articles/practical-long-range-rifle-shooting-optics/?p=1

Mvh. Loft
Svar
#15
Jeg tror også at man nok vil lære mere, hvis man havde en spotter.
Men gør det noget, at i så fald man bestemmer sig for at indføre spotter, at det er dem, der i forvejen sidder ved observations-kikkerter?

Det eneste der skal til er, at de samtidigt med at de melder "ramt" eller "forbi" også melder hvor man har skudt forbi.

Så er der ens for alle.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#16
For dem, der lige som jeg selv kun havde beregnet kuglebane og lidt problemer på længere hold, vil jeg henlede opmærksomheden på Asgaards 600 meter skydning i september.

Det vil nok øge muligheden for at skrabe lidt ekstra point sammen.

Mvh Søren

PS vind og for kaliberen lette projektiler er ikke nogen win-win combo.

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Søren dine "undskyldninger" klinger lidt hult når man holder det op mod dit nick-name. :-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
[Image: mms_20150608_193711_zpsevfp7e1e.jpg]

Lidt resultater at fundere over [Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Søren dine "undskyldninger" klinger lidt hult når man holder det op mod dit nick-name. :-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"


Den kan jeg tilslutte mig, især når det nu var mig der "døbte" ham..
Til en 600 meter skydning i Ulfborg, sagde jeg til ham " Søren, du skulle kraftedme hedde BC istedet for 308" - det omskar han sig så til.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Søren dine "undskyldninger" klinger lidt hult når man holder det op mod dit nick-name. :-)

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Ingen undskyldninger herfra. Jeg var ganske enkelt ikke ordentligt forberedt og skød heller ikke ligefrem godt.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)