Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten 2015
#41
Det er vel på tide at "Tikka" skifter navn...[Wink]
Svar
#42
muldvarpen må være en han den har store "skovle" som den har brugt flittig [xx(] det gør den så ikke længere [Big Grin] og navnet hm ja kunne ændres men passer nok meget godt jeg er ikke pro b..... men det blev mit valg visse her på forum vil nok sige mit sidste [Wink]det håber jeg så ikke [Big Grin].
Svar
#43
Hej.
Tikka det er mig og jeg skifter nok ikke navn.[Smile] Jeg skyder åbenbart heller ikke bukke i år. [V]
Henrik.
Svar
#44
Tillykke til de heldige og dygtige jægere.
Jeg har været afsted nogle gange efter en buk. Desværre har vejret været vådt og blæsende - ikke det bedste til bukkejagt eller mit temperament. Forleden lykkedes det dog mig at finde denne buk:

[Image: IMG_2282.jpg]
Som det fremgår, var min gamle labrador med på jagten. Han var også godt tilfreds med resultatet.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#45
Der er ikke meget der slår riffeljagt med en god, roligt hund[Smile]
Tillykke med bukken!
Svar
#46
hej
ja så blev det min tur tila skyde en buk, sad på vores jagt fra kl 19,30 , der var en del uro i området fra nogle spejderhytter i nærheden , havde næsten opgivet at der ville komme dyr ud på vores eng, med kl 20,50 træder hvad jeg først antager er en rå ud på engen, sidder studer dyret i kikkerten ser pludselig at der er een stang, helt lige og spids, dyret bevæger sig i mod mig og på 80m afstand går hanen smule skrådt ud til siden , jeg har fulgt ham med riflen og jeg fløjter en gang , ham stopper og ser mod mig prikken sættes højt på bladet, skuddet går og han falder på stedet fedt.

havd kalder man sådan en fætter med kun en stang?

på samme sted skød jeg for 2 år siden en vædder buk, man skulle tro at der er en genetisk fejl i det område.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#47
Enhjørning?
Ulige spidsbuk?

Skid være med det - tillykke med dyret! En sådan buk bør nok heller ikke indgå i den fremtidige avl Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#48
Tillykke med bukkene !!

En buk der kun sætter op med 1 stang kaldes en "munk" [Wink]
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Tillykke med bukkene !!

En buk der kun sætter op med 1 stang kaldes en "munk" [Wink]


Gør den nu det - er det ikke en buk der slet ikke sætter opsats ?

Vi plejer at kalde dem "Jænpinnar" eller "Enhjørning"

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by S.G

Tillykke med bukkene !!

En buk der kun sætter op med 1 stang kaldes en "munk" [Wink]


Gør den nu det - er det ikke en buk der slet ikke sætter opsats ?

Vi plejer at kalde dem "Jænpinnar" eller "Enhjørning"

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jeg er ikke meget for det, men efter min bedste overbevisning har CP ret[:o)]

Var i Skotland for nogle år siden og fik øje på en hjort uden opsats (munk) og sagde til min stalker "There's a monk". Han tog kikkerten op studerede den og sagde så "No, it's a HOMO" [Big Grin]

Schönauer

Ulv
Nej Tak!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#51
I følge Henning Kørvels "Råvildt og råvildtjagt" kaldes en buk uden eller med en kun 'en stang en munk. Om han så har ret er en anden sag... Det kræver i hvert fald at den er ægte "enhjørning" altså med kun en rosenstok. Hvad med et billede:-)?
Svar
#52
Raavildt.dk har også et bud:

http://www.raavildt.dk/database/ravildtf...dtverdenen

Mvh
Korthår [Smile]
Svar
#53
hej
billeder kan jeg ikke finde ud af at lægge ind[xx(]
nu har jeg kogt ham af , der er en lille knudret
"rosenstok", som gemte sig under huden, ligner ikke skade
men en deformitet.
så nu kalder jeg ham ulige spidsbuk.

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#54
Så blev det også buk til mig. Jeg var på vej hjem efter en arbejdsdag i København, da jeg blev ringet op på vej hen over Fyn. "Har du tid i aften??" spurgte min gode ven. Joe, jeg havde egentligt lovet fruen lidt kvalitetstid, altså en cykeltur... Men, cykle kan man jo altid, det er ikke hver dag man bliver inviteret på bukkejagt, så det måtte jeg klare mig ud af. Hjemme kl. 1900, hurtigt gennem aftensmaden og hentede min ven kl. 1945. Vi kørte på reviret, lige på siden af Himmelbjerget, flot aften, vinden var fin, så det skulle nok blive godt. Jeg fandt en gammel eg, som jeg kunne læne mig op ad, mens jeg lige fik pulsen lidt ned, det havde faktisk været en hektisk dag.
Ti minutter i lukketid hører jeg noget i skovbunden bag mig, og kigger forsigtigt rundt om egetræet. Midt i skovsporet står der en fin 6-ender og esser på lidt blåbærris, 30 meter ude. Jeg løfter stille Sako'en op og sender en pille afsted gennem lydpotten. Bukken tegner fint, løber 20 meter og går omkuld i skovbunden.

Knæk og bræk,
Torben

Edit, lige et ringe mobilbillede:

[Image: DSC_0076_zpsubzf8ywx.jpg]
Svar
#55
[Image: IMG_2994_zpsxxrcwrvu.jpg]

Skød denne fine buk her til morgen ved Gudbjerg på Sydfyn. Det er jo ikke en type buk man kommer til at se mere i ens liv

24 kg inden jeg brækket den.
Svar
#56
den er godt nok flot - tillykke med den!

Hvordan er råvildt bestanden efterhånden på Fyn?
Svar
#57
Tillykke med den , det er jo et drømmetrofæ

Mojn LWL
Svar
#58
@Egelund

Misundelig mig neeeeej.[^][^][^]
Tillykke med den.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#59
Tillykke med de flotte og sjove bukke.

Michael
Svar
#60
Det er sgu en høj standard der bliver lagt her[8D]
Tillykke med bukkene.

Lidt sjovt at se en buk med tre stænger. Har den tre rosenstokke?
Jeg har set to-tre bukke med tre stænger hos jagtkammerater, så det er måske ikke et helt unormalt fænomen. Men det er bestemt ikke noget man ser tit.

Jeg er selv til misundelig i tiden. En jagtkammerat sendte lige et billede af en buk han har nedlagt i går aftes. Det er yderst unormalt for ham, at han først skyder en buk så sent i sæsonen. Normalt går der ikke mange minutter før han har skudt en stor seksender. Det der vækker lidt misundelse er, at han nærmest bare går ud af døren og skyder en buk år efter år. Han er ikke selektiv, bare det er en pæn seksender. Men alligevel tror jeg han har skudt sin anden medaljebuk i går aftes, selvom han nok ikke har skudt mere end 10-15 bukke. Det må jo være et godt bukkeområde han bor i..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)