Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland?
#41
[Image: 060-D4411-4-E44-4410-A225-08849-F708-DC5.jpg]

Netop hjemvendt fra årets bevægelsesjagt i Tyskland kan jeg opsummere følgende foreløbige erfaringer:

1) I lighed med blyholdig ammunition virker blyfrie projektiler kun, hvis man rammer vildtet...
2) Ramt på bladet, var flugtafstanden for mine 8 stk vildt kort (0-15 meter for 1 keiler, 1 rådyr og 5 dådyr). Et rådyr gik ca 30 meter med en skrå kugle, som havde perforeret mellemgulvet.
3) Sammenlignet med 6,5x55 og Barnes TTSX 120 gr, som jeg tidligere har anvendt til råvildt, dåvildt og gris i Tyskland var flugtafstanden kortere.
4) Projektilet var Sonic Hunt 150 gr.  

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#42
(30-11-2018, 01:50 PM)wolf_skate Skrev: og hvordan adskiller semi-hunt sig fra DK-bullets? (som vist endda er design beskyttet!)

Jeg gad godt se den design beskyttelse på skrift....har du et link ?

https://www.dkpto.dk/find-den-rigtige-re...ype/design

For at få beskyttelse skal dit design være:
1) Nyt
Du kan ikke få beskyttet dit design, hvis der tidligere er offentliggjort et lignende design.
2) Særligt
For at beskytte dit design skal det have individuel karakter. Det betyder, at helhedsindtrykket skal adskille sig klart fra andre kendte produkters udformning.


Fra det tidspunkt du viser dit design offentligt, har du en såkaldt skånefrist på 12 måneder inden du skal indlevere din ansøgning om designbeskyttelse. På den måde kan du afprøve din idé, før du behøver at bruge tid og penge på at beskytte dit design.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#43
(04-12-2018, 09:38 AM)M@X 2.1 Skrev:
(30-11-2018, 01:50 PM)wolf_skate Skrev: og hvordan adskiller semi-hunt sig fra DK-bullets? (som vist endda er design beskyttet!)

Jeg gad godt se den design beskyttelse på skrift....har du et link ?

https://www.dkpto.dk/find-den-rigtige-re...ype/design

For at få beskyttelse skal dit design være:
1) Nyt
Du kan ikke få beskyttet dit design, hvis der tidligere er offentliggjort et lignende design.
2) Særligt
For at beskytte dit design skal det have individuel karakter. Det betyder, at helhedsindtrykket skal adskille sig klart fra andre kendte produkters udformning.


Fra det tidspunkt du viser dit design offentligt, har du en såkaldt skånefrist på 12 måneder inden du skal indlevere din ansøgning om designbeskyttelse. På den måde kan du afprøve din idé, før du behøver at bruge tid og penge på at beskytte dit design.
'vist'.. da jeg som du siger ikke har set den (og ikke brugt 'krudt' på at finde .. det har jeg gjort med Möllers og han har i D beskyttet nogle af design elementerne)..men kun 'hørt' (måske var det kun ansøgnings overvejelser .. who knows)
UPDATE: søge i https://www.dkpto.dk/se-om-din-ide-er-ledig, med designernes efternavne.. bringer dette design frem
https://onlineweb.dkpto.dk/pvsonline/Des...17%2000008
http://tidender.dkpto.dk/?r=de&a=2017&u=...a201700008

kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#44
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

Er der nogen der egentlig ved hvilken der kom først....personligt har jeg prøveskudt drejede kugler med hul foran allerede i 2006-2007, så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres.

hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering o.s.v. og internettet flyder med information om hvordan man gør, så personligt savner jeg ikke ladetabeller. Jeg stoler ikke på dem alligevel.
Men min erfaring med drejede messing kugler med riller har indtil nu været at enten starter jeg med samme krudt og max-ladningsvægten som et tilsvarende standard blyprojektil og bygger op derfra, eller
Jeg bruger samme mængde krudt som et blyprojektil i samme vægt, blot anvender jeg et trin hurtigere krudt.
Dette råd er naturligvis kun at benytte under eget ansvar, men hidtil har det virket i alle de kalibre som jeg har ladet med messing/rille sonicske projektiler.

At jeg ikke har en BC på de kugler jeg lader, er jeg egentlig osse ligeglad med da jeg ikke skyder på afstande hvor det betyder noget.......hvilket Hatting på udmærket vis osse skriver noget om på hans hjemmeside. BC er ligegyldig på den relevante side af 1-200 meter. Kuglefald forekommer altid og er ret let at efterprøve. Vindafdrift er en helt anden sag.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
(04-12-2018, 11:53 AM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

...så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres..???? DER ER REGISTRERET DESIGN  uanset hvem/hvad først!!!!! .. og det hopper du op og ned på .. lad os sige sonic havde design beskyttet en dæmper og andre lavede noget ligende = også hoppe op og ned på det?

....hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering....jo og BC en ting der kan fravælges relevans af i given anvendelse .. men VÆGT!??, det er helt ude i hampen at man ikke engang kan se det upfront (det er en 'indkøbs paramenter').. evt starttryk etc.?. Overhovedet ingen data up front , det er ikke seriøst for mig mht en slut produktion (hvis det kun var test serier så var det en anden sag)

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#46
Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#47
(04-12-2018, 12:21 PM)wolf_skate Skrev:
(04-12-2018, 11:53 AM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

...så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres..???? DER ER REGISTRERET DESIGN  uanset hvem/hvad først!!!!! .. og det hopper du op og ned på .. lad os sige sonic havde design beskyttet en dæmper og andre lavede noget ligende = også hoppe op og ned på det?

....hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering....jo og BC en ting der kan fravælges relevans af i given anvendelse .. men VÆGT!??, det er helt ude i hampen at man ikke engang kan se det upfront (det er en 'indkøbs paramenter').. evt starttryk etc.?. Overhovedet ingen data up front , det er ikke seriøst for mig mht en slut produktion (hvis det kun var test serier så var det en anden sag)

Så prøver jeg en gang til. Den kugle fra DK-bullet er IKKE dedignbeskyttet. Man har forsøgt at designbeskytte den, men den overholdt ikke de kriterier som jeg har linket til. Derfor er den designbeskyttelse ugyldig og ikkeeksisterende. OG foruden var den form for projektil lavet af en anden længe før DK-bullet så dagens lys. Allerede i 2006-2007, men det har jeg jo allerede fortalt dig. Muligvis er DK-bullet blevet inspireret et andet sted og har så kopieret dette design og søgt beskyttelse. Så svaret er JA. jeg hopper op og ned på en designbeskyttelse der ikke eksisterer.

Og med hensyn til ladedata, så kan jeg da være i tvivl om du i det hele taget har deltaget i et ladekursus, hvis du ikke er i stand til at opbygge dine egne data. Start lavt og byg op, har altid været sund fornuft. Er du i tvivl om hvilken kuglevægt du tænker på at købe så er telefonen hos Sonic bullets åben stort set døgnet rundt- personlig vejledning er til enhver tid bedre end tørre tal fra en tabel.....men der er blot min mening. Du kan se anderledes på det og fred være med det.  Smile

EDIT: jeg har nu fundet design beskyttelsen og al korrenspondancen. Det håber jeg at det kan ses her:

https://onlineweb.dkpto.dk/pvsonline/Des...17%2000008

Man har designbeskyttet et kaliber 308 Hunter - 160 grain BT i 5 år.

Hvad jeg osse ved atr at man har ikke overholdt de 12 måneders frist fra første publicering. Man har brugt penge på Advokater for at stoppe andres produktion, men da kravene ikke har været overholdt så er der ikke sket mere i den sag. Andet end Advokaten skriver en regning.

I bund og grund er jeg fuldstændig ligeglad, men når man skriver urigtige oplysninger på VTF, så bliver jeg nødt til at reagere. Sjovt at hver gang man spørger til dokumentation for en påstand så bliver den adspurgte lidt mere skinger og kaster modspørgsmål. Som jeg vælger ikke at svare på
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#48
(04-12-2018, 03:32 PM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 12:21 PM)wolf_skate Skrev:
(04-12-2018, 11:53 AM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

...så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres..???? DER ER REGISTRERET DESIGN  uanset hvem/hvad først!!!!! .. og det hopper du op og ned på .. lad os sige sonic havde design beskyttet en dæmper og andre lavede noget ligende = også hoppe op og ned på det?

....hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering....jo og BC en ting der kan fravælges relevans af i given anvendelse .. men VÆGT!??, det er helt ude i hampen at man ikke engang kan se det upfront (det er en 'indkøbs paramenter').. evt starttryk etc.?. Overhovedet ingen data up front , det er ikke seriøst for mig mht en slut produktion (hvis det kun var test serier så var det en anden sag)

Så prøver jeg en gang til. Den kugle fra DK-bullet er IKKE dedignbeskyttet. Man har forsøgt at designbeskytte den, men den overholdt ikke de kriterier som jeg har linket til. Derfor er den designbeskyttelse ugyldig og ikkeeksisterende. OG foruden var den form for projektil lavet af en anden længe før DK-bullet så dagens lys. Allerede i 2006-2007, men det har jeg jo allerede fortalt dig. Muligvis er DK-bullet blevet inspireret et andet sted og har så kopieret dette design og søgt beskyttelse. Så svaret er JA. jeg hopper op og ned på en designbeskyttelse der ikke eksisterer.

Og med hensyn til ladedata, så kan jeg da være i tvivl om du i det hele taget har deltaget i et ladekursus, hvis du ikke er i stand til at opbygge dine egne data. Start lavt og byg op, har altid været sund fornuft. Er du i tvivl om hvilken kuglevægt du tænker på at købe så er telefonen hos Sonic bullets åben stort set døgnet rundt- personlig vejledning er til enhver tid bedre end tørre tal fra en tabel.....men der er blot min mening. Du kan se anderledes på det og fred være med det.  Smile

jeg hopper op og ned på en producent der ikke engang åbent fortæller det elementære mht vægt/længde af projektiler, tja står der noget om kaliber? .. jeg kan være i tvivl om du har kendskab til projektil-kalibers betyding for opladning i en bestemt patron!?? . . ja ladekursus har jeg, ja flere skellige monolitter (producenter/ projektiler) har jeg være igennem - ikke én med så 'intet signede' information som Sonic (rettere der er overhovedet ingen brugbar information at læse åbent!.. kun snik snak.

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#49
(04-12-2018, 04:13 PM)wolf_skate Skrev:
(04-12-2018, 03:32 PM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 12:21 PM)wolf_skate Skrev:
(04-12-2018, 11:53 AM)M@X 2.1 Skrev:
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

...så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres..???? DER ER REGISTRERET DESIGN  uanset hvem/hvad først!!!!! .. og det hopper du op og ned på .. lad os sige sonic havde design beskyttet en dæmper og andre lavede noget ligende = også hoppe op og ned på det?

....hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering....jo og BC en ting der kan fravælges relevans af i given anvendelse .. men VÆGT!??, det er helt ude i hampen at man ikke engang kan se det upfront (det er en 'indkøbs paramenter').. evt starttryk etc.?. Overhovedet ingen data up front , det er ikke seriøst for mig mht en slut produktion (hvis det kun var test serier så var det en anden sag)

Så prøver jeg en gang til. Den kugle fra DK-bullet er IKKE dedignbeskyttet. Man har forsøgt at designbeskytte den, men den overholdt ikke de kriterier som jeg har linket til. Derfor er den designbeskyttelse ugyldig og ikkeeksisterende. OG foruden var den form for projektil lavet af en anden længe før DK-bullet så dagens lys. Allerede i 2006-2007, men det har jeg jo allerede fortalt dig. Muligvis er DK-bullet blevet inspireret et andet sted og har så kopieret dette design og søgt beskyttelse. Så svaret er JA. jeg hopper op og ned på en designbeskyttelse der ikke eksisterer.

Og med hensyn til ladedata, så kan jeg da være i tvivl om du i det hele taget har deltaget i et ladekursus, hvis du ikke er i stand til at opbygge dine egne data. Start lavt og byg op, har altid været sund fornuft. Er du i tvivl om hvilken kuglevægt du tænker på at købe så er telefonen hos Sonic bullets åben stort set døgnet rundt- personlig vejledning er til enhver tid bedre end tørre tal fra en tabel.....men der er blot min mening. Du kan se anderledes på det og fred være med det.  Smile

jeg hopper op og ned på en producent der ikke engang åbent fortæller det elementære mht vægt/længde af projektiler, tja står der noget om kaliber? .. jeg kan være i tvivl om du har kendskab til projektil-kalibers betyding for opladning i en bestemt patron!?? . . ja ladekursus har jeg, ja flere skellige monolitter (producenter/ projektiler) har jeg være igennem - ikke én med så 'intet signede' information som Sonic (rettere der er overhovedet ingen brugbar information at læse åbent!.. kun snik snak.


Big Grin Big Grin Big Grin
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#50
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Åbenbart ikke.
Mvh Bjarne
Svar
#51
(04-12-2018, 10:27 PM)Tex Skrev:
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Åbenbart ikke.

Har lige lavet en test serie og skal paa skydebanen i morgen for at se hvilken ladning der gaar bedst. De skal testes paa trykjagt den 15. dec, saa forhaabentligt kommer der noget for...
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#52
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Jeg mener, at Ulrik Hentzer har på afrikansk vildt. Syntes at have læst det på FB.

Mvh

Santo
Svar
#53
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Ja der er en hel del som bruger DK-Bullets  kik feks på facebook 
tror ikke der er så mange fra vtf som har skudt med dem 

og vi sælger langt flere i norge og finland & Tyskland end i lille DK 


men du er da velkommen til at tage kontakt  så du kan teste den selv 

du kan købe genladt ammo med DK-Bullets ved :
http://riffelpatroner.dk/tilbud.html
&
https://www.sonos.dk/

ellers er du velkommen til at kik på http://www.dkbullets.dk 
på siden kan du finde næsten alle de oplysninger du ønsker 
lige fra ladedata /quickload filer til hvilke cal & vægt vi laver dem i 
[Image: originale-danske-projektil.jpg]

Mvh
Anders Hatting 
en af ejerne af DK-Bullets  Det Orginale Danske Projektil
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#54
Hej Hatting.

Godt du kom på banen.....så kan vi høre fra hestens egen mund.....hvad er det egentlig du har designbeskyttet? Jeg har gennemset alt materialet der ligger på det link jeg satte ind højere oppe... Jeg ser et billede af et .308 projektil uden nogen særlig beskrivelse..... der er et projektil med et hul i spidsen og 3 slidser udvendigt.....
hånden på hjertet...der må da skulle mere til... er det diameter på hullet eller bredden af slidserne???hvor tæt må man komme på noget der ikke er målsat?? kan designskyttelsen?? gælde alle kalibre ??? er det en sofistikeret form for russisk roulette for andre, hvor producenten skal gætte sig til hvornår Patent og varemærkestyrelsen finder at designbeskyttelsen er overtrådt ???

Så holder den i retten eller holder den ikke ??? Det er bare det vi gerne vil vide

PS: hvorfra kommer betegnelsen "Det originale danske projektil" ?? Der er vist lavet projektiler i Danmark længe før du blev født :-)
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
(11-12-2018, 03:01 PM)M@X 2.1 Skrev: Hej Hatting.

Godt du kom på banen.....så kan vi høre fra hestens egen mund.....hvad er det egentlig du har designbeskyttet? Jeg har gennemset alt materialet der ligger på det link jeg satte ind højere oppe... Jeg ser et billede af et .308 projektil uden nogen særlig beskrivelse..... der er et projektil med et hul i spidsen og 3 slidser udvendigt.....
hånden på hjertet...der må da skulle mere til... er det diameter på hullet eller bredden af slidserne???hvor tæt må man komme på noget der ikke er målsat?? kan designskyttelsen?? gælde alle kalibre ???  er det en sofistikeret form for russisk roulette for andre, hvor producenten skal gætte sig til hvornår Patent og varemærkestyrelsen finder at designbeskyttelsen er overtrådt ???

Så holder den i retten eller holder den ikke ??? Det er bare det vi gerne vil vide

PS: hvorfra kommer betegnelsen "Det originale danske projektil" ??  Der er vist lavet projektiler i Danmark længe før du blev født :-)

Hej M@X 
en design beskyttelse er en beskyttelse af designet/udsende 

Citat patent og varemærkestyrelsen : 
Ved at registrere dit design kan du beskytte dit produkts udformning og udseende. Det er en nem og billig måde at værne om din forretning. Beskyttelsen gælder det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur. Det kan fx være en specielt udformet flaske.

og betegnelsen "Det Orginale Danske Projektil" kommer fra at DK-Bullets´s design som er Det Orginale Danske Design af den kugle som DK-Bullets  producerer 
[Image: DK-Bullets-Kaliber-510-Hunter-560-Grains-BT-1.jpg]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#56
(12-12-2018, 08:45 PM)hatting Skrev:
(11-12-2018, 03:01 PM)M@X 2.1 Skrev: Hej Hatting.

Godt du kom på banen.....så kan vi høre fra hestens egen mund.....hvad er det egentlig du har designbeskyttet? Jeg har gennemset alt materialet der ligger på det link jeg satte ind højere oppe... Jeg ser et billede af et .308 projektil uden nogen særlig beskrivelse..... der er et projektil med et hul i spidsen og 3 slidser udvendigt.....
hånden på hjertet...der må da skulle mere til... er det diameter på hullet eller bredden af slidserne???hvor tæt må man komme på noget der ikke er målsat?? kan designskyttelsen?? gælde alle kalibre ???  er det en sofistikeret form for russisk roulette for andre, hvor producenten skal gætte sig til hvornår Patent og varemærkestyrelsen finder at designbeskyttelsen er overtrådt ???

Så holder den i retten eller holder den ikke ??? Det er bare det vi gerne vil vide

PS: hvorfra kommer betegnelsen "Det originale danske projektil" ??  Der er vist lavet projektiler i Danmark længe før du blev født :-)

Hej M@X 
en design beskyttelse er en beskyttelse af designet/udsende 

Citat patent og varemærkestyrelsen : 
Ved at registrere dit design kan du beskytte dit produkts udformning og udseende. Det er en nem og billig måde at værne om din forretning. Beskyttelsen gælder det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur. Det kan fx være en specielt udformet flaske.

og betegnelsen "Det Orginale Danske Projektil" kommer fra at DK-Bullets´s design som er Det Orginale Danske Design af den kugle som DK-Bullets  producerer 
[Image: DK-Bullets-Kaliber-510-Hunter-560-Grains-BT-1.jpg]


Hej igen Hatting.

Du er uden tvivl en dygtig bøssemager og jeg henviser mange kunder til dig som har specielle opgaver og ønsker. Jeg hører kun positive udmeldinger fra dine kunder, men:

Det svar, det er en tynd kop te uden tepose. Det ser ud til at jeg har ret i at designbeskyttelse er en avanceret form for russisk roulette, hvor du betaler et beløb for noget der ikke er noget værd, men domstolene skal afgøre en tvist og advokaterne render med pengene. 

Hvis du kan beskytte et design ved hjælp af et billede, uden mål og beskrivelse, så får jeg fandme lyst til at design beskytte en mursten ud fra et billede. Så har jeg beskyttet det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur.

Hvis andre teglværker laver mursten med samme helhedsindtryk, linjer, konturer, farver, form og struktur, så kan jeg hive dem i retten. Kan du ikke se det, Hatting den holder jo ikke. Patent og varemærke folkene tager penge for noget der reelt ikke kan beskyttes. Og overlader det til domstolene at afgøre en tvist. 

Jeg mener heller ikke at den holder at du kalder det for "det originale danske projektil"  : Her er betegnelsen "projektil" et begreb som ikke kan være originalt. AMA/Denex i Elling kunne måske finde på at komme efter dig. Hvis du i stedet skriver "den originale danske DK bullet" så må det være i orden, for så er det DIT produkt som dit slogan peger på. Hvis jeg var dig ville jeg nok grundigt overveje om jeg tør blive ved med at anvende sloganet "det originale danske projektil" . 

Jeg kunne jo prøve at markedsføre min "nye" mursten, "den originale danske mursten" og så håbe på at ingen teglværker ser det...... kan du se det ?

Og så lige 2 spørgsmål til sidst:

Har du overholdt skånefristen på 12 måneder?

Holder din designbeskyttelse i retten???
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
(13-12-2018, 01:30 PM)M@X 2.1 Skrev:
(12-12-2018, 08:45 PM)hatting Skrev:
(11-12-2018, 03:01 PM)M@X 2.1 Skrev: Hej Hatting.

Godt du kom på banen.....så kan vi høre fra hestens egen mund.....hvad er det egentlig du har designbeskyttet? Jeg har gennemset alt materialet der ligger på det link jeg satte ind højere oppe... Jeg ser et billede af et .308 projektil uden nogen særlig beskrivelse..... der er et projektil med et hul i spidsen og 3 slidser udvendigt.....
hånden på hjertet...der må da skulle mere til... er det diameter på hullet eller bredden af slidserne???hvor tæt må man komme på noget der ikke er målsat?? kan designskyttelsen?? gælde alle kalibre ???  er det en sofistikeret form for russisk roulette for andre, hvor producenten skal gætte sig til hvornår Patent og varemærkestyrelsen finder at designbeskyttelsen er overtrådt ???

Så holder den i retten eller holder den ikke ??? Det er bare det vi gerne vil vide

PS: hvorfra kommer betegnelsen "Det originale danske projektil" ??  Der er vist lavet projektiler i Danmark længe før du blev født :-)

Hej M@X 
en design beskyttelse er en beskyttelse af designet/udsende 

Citat patent og varemærkestyrelsen : 
Ved at registrere dit design kan du beskytte dit produkts udformning og udseende. Det er en nem og billig måde at værne om din forretning. Beskyttelsen gælder det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur. Det kan fx være en specielt udformet flaske.

og betegnelsen "Det Orginale Danske Projektil" kommer fra at DK-Bullets´s design som er Det Orginale Danske Design af den kugle som DK-Bullets  producerer 
[Image: DK-Bullets-Kaliber-510-Hunter-560-Grains-BT-1.jpg]


Hej igen Hatting.

Du er uden tvivl en dygtig bøssemager og jeg henviser mange kunder til dig som har specielle opgaver og ønsker. Jeg hører kun positive udmeldinger fra dine kunder, men:

Det svar, det er en tynd kop te uden tepose. Det ser ud til at jeg har ret i at designbeskyttelse er en avanceret form for russisk roulette, hvor du betaler et beløb for noget der ikke er noget værd, men domstolene skal afgøre en tvist og advokaterne render med pengene. 

Hvis du kan beskytte et design ved hjælp af et billede, uden mål og beskrivelse, så får jeg fandme lyst til at design beskytte en mursten ud fra et billede. Så har jeg beskyttet det visuelle helhedsindtryk, og dækker over linjer, konturer, farver, form og struktur.

Hvis andre teglværker laver mursten med samme helhedsindtryk, linjer, konturer, farver, form og struktur, så kan jeg hive dem i retten. Kan du ikke se det, Hatting den holder jo ikke. Patent og varemærke folkene tager penge for noget der reelt ikke kan beskyttes. Og overlader det til domstolene at afgøre en tvist. 

Jeg mener heller ikke at den holder at du kalder det for "det originale danske projektil"  : Her er betegnelsen "projektil" et begreb som ikke kan være originalt. AMA/Denex i Elling kunne måske finde på at komme efter dig. Hvis du i stedet skriver "den originale danske DK bullet" så må det være i orden, for så er det DIT produkt som dit slogan peger på. Hvis jeg var dig ville jeg nok grundigt overveje om jeg tør blive ved med at anvende sloganet "det originale danske projektil" . 

Jeg kunne jo prøve at markedsføre min "nye" mursten, "den originale danske mursten" og så håbe på at ingen teglværker ser det...... kan du se det ?

Og så lige 2 spørgsmål til sidst:

Har du overholdt skånefristen på 12 måneder?

Holder din designbeskyttelse i retten???
prøv og tag kontakt til Randers tegl de har designbeskyttet nogle af deres teglsten ...så ja du kan godt designbeskytte en mursten 

om min designbeskyttelse holder i retten ved jeg ikke,da jeg ikke har været i retten endnu. 
men det forventer jeg da den gør da det er Patent & varemærkestyrelsen som har lavet den
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#58
For at komme lidt på sporet igen så faldt jeg over denne test i det norske magasin "Jakt" (September 2018, Jørund Lien)

Mindre heldigt resultat.

[Image: IMG-20181027-100444804.jpg]

Nu er 9.3x74R ingen højhastighedspatron men på 20m i en isblok burde der vel ske noget.
Svar
#59
(15-12-2018, 07:03 PM)•Tralle_dk Skrev: For at komme lidt på sporet igen så faldt jeg over denne test i det norske magasin "Jakt" (Oktober 2018)

Mindre heldigt resultat.

[Image: IMG-20181027-100444804.jpg]

Nu er 9.3x74R ingen højhastighedspatron men på 20m i en isblok burde der vel ske noget.

Det der muligvis er sket er at der ikke kommer noget ned i hullet i spidsen som f.eks væv. Der sker derfor ingen hydraulisk ekspansion og i stedet holder isen sammen på spidsen. Jeg har set det samme ske med rene blykugler skudt ind i endetræ,.....ingen ekspansion. Og endelig kan det have været en tidlig produktion. Jeg ved at der har været justeret lidt på slidsernes længde. De 9,3 kugler som Rincon skød med i Afrika opførte sig som de skulle ....hver gang.

Att. Hatting.
Jeg omformulerer mit spørgsmål. Har Randers tegl haft noget ud af at designe skytte deres mursten ? Jeg bor tæt på 6 teglværker og de producerer mange forskellige mursten som ligner Randers tegl på en prik.

Men du holder os vel opdateret når du har fundet ud af om den holder  Smile
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#60
(05-12-2018, 01:04 PM)hjemmeladeren Skrev:
(04-12-2018, 10:27 PM)Tex Skrev:
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Åbenbart ikke.

Har lige lavet en test serie og skal paa skydebanen i morgen for at se hvilken ladning der gaar bedst. De skal testes paa trykjagt den 15. dec, saa forhaabentligt kommer der noget for...
Saa er der lavet en meget lille test med 160 grs. DK-Bullet i .308W. Paa skydebanen i fredags med 3 forskellige ladninger. Tilfredsstillende precision uden at vaere prangende, men det kan sikkert sagtens blive bedre hvis jeg havde lidt mere tid til at udvikle en god kombination af krudt og ladning m.v. Paa trykjagt i gaar, hvor jeg skoed et bukkelam. Afstand ca. 50m, lidt baglig lungekugle, minimum skudtegn og bukken Loeb ca. 50m foer den forendte. Paene ind- og udgangshuller. Ikke umiddelbart skader fra fragmenter i motorrummet (der kan dog have varet en lille skade paa leveren - kan ikke sige med sikkerhed om det var fra opbraekning eller kuglen. Nu er en test paa et bukkelam jo ingen test - man kunne vel have slynget et traeprojektil gennem saadan et lille dyr paa den afstand, men indtil videre altsaa en udmaerket kugle uden de store overraskelser.
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)