Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salonriffel Remington 597
#1
Hej.
Er der nogle herinde der har erfaringer med salonrifler fra Remington? eller bare våben derfra?

Har nemlig tænkt mig at investere mine penge i sådan en, men ville lige hører om det er et godt køb.

Og forresten, hvem forhandler disse våben. (Link tak[Smile])
Svar
#2
Hej Thomas

Har en Remington 597 halv auto .22 lr med 5 10 skuds magasiner. den har skudt 50 skud og er 1 måned gammel. og den er monteret med en bushnell elite 3200 3-9x42. kikkerten koster 3700 kr og riflen med alle de magasiner koster ca 4000 kr du kan få det hele for 5000 dkr.

Den skyder fint. Men der er jo en halvauto så den er ikke helt så presis
som en med cylinderlås. ca en 5 krone på 50 m. Men kan helt sikkert gøres bedre med noget andet ammo. (har kun prøvet RWS 40 grains high velocity HP.

sælges pga køb af mc.

du kan maile til mig på: kimschlebaum@yahoo.dk

vh kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#3
Hej
Jeg har også en Remington 597 22LR
Og som skrevet så er det ikke det mest præcise våben jeg har stiftet bekendskab med, men amm. har en del at sige, ligeså med funktioneringen, da den ikke genlader lige godt med alt amm.
Østjydsk våbenhandel gør en del i Remington, men hvis du er interesseret i en 597'er, kan du også købe min til 2500 kr.
Mvh.
Carsten
Svar
#4
Skal det vaere halvauto, Saa SKAL det vaere Ruger 10/22
det baade fungerer, skyder godt eller kan laves til at skyde godt med alle mulige tilbehoer, saa Ruger 10/22 for mine penge.
mvh
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Køb dig en repeter riffel!

Har haft både ruger og ansutz( Kan ikke huske hvordan det staves!)

Har skiftet dem ud med en gammel Remingtom scoremarster, den har fået lavet aftræk og er blevet fritlagt i skæftet, der er en gammel ørn på ryggen af den, det virker bare, kan skyde ølkapsler på 50 til 75m uden problemer, skyder med RWS ammo fra skytteforeningen!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#6
Jeg er så heldig, at være i besiddelse af en Remington 541-S cal. 22 LR, tudsegammel repterriffel, monteret med en tasco 3-9x32 sigtekikkert - men den skyder fantastisk - og så er den flot velholdt, så ejerglæden er stor [Smile]

En tilsvarende kan ses her http://www.gunsamerica.com/guns/976729822.htm#larger

Desværre laves de ikke mere [V]

Jeg er stadig forvirret...men på et højere plan..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)